All-risk verzekering

R6pole

Die hard MF'er
3 dec 2008
295
0
Rotterdam
Weet iemand een verzekeringsmatschappij die ook motoren all-risk verzekerd die ouder dan 10 jaar zijn...knmv doet dit nml niet.
En wat zou ongeveer de dagwaarde zijn van een zx7r uit `96 bij diefstal?

Groeten.
 
1 vraag, waarom zou je dat uberhaupt willen?

En de dagwaarde? Een grove schatting van mijn kant, 2500 ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand een verzekeringsmatschappij die ook motoren all-risk verzekerd die ouder dan 10 jaar zijn...knmv doet dit nml niet.
En wat zou ongeveer de dagwaarde zijn van een zx7r uit `96 bij diefstal?

Groeten.


Centraal beheer geen probleem.
 
Weet iemand een verzekeringsmatschappij die ook motoren all-risk verzekerd die ouder dan 10 jaar zijn...knmv doet dit nml niet.
En wat zou ongeveer de dagwaarde zijn van een zx7r uit `96 bij diefstal?

Groeten.


Allrisk?? Waarom geen WA-Top? Dagwaarde ca. 3150 euro.
 
Laatst bewerkt:
All-risk, of beter WA+volledig casco verzekeren van motoren ouder dan 5 - 6 jaar is zonde geld. De premie die je jaarlijks extra betaald weegt niet op tegen de vergoeding bij evt. schade. Kun je dat geld beter reserveren voor evt. schade's / calamiteiten. Mijn advies: WA + gedeeltelijk casco (brand, diefstal, etc.).
 
All-risk, of beter WA+volledig casco verzekeren van motoren ouder dan 5 - 6 jaar is zonde geld. De premie die je jaarlijks extra betaald weegt niet op tegen de vergoeding bij evt. schade. Kun je dat geld beter reserveren voor evt. schade's / calamiteiten. Mijn advies: WA + gedeeltelijk casco (brand, diefstal, etc.).


Ja zeg ik, WA-Top [brand diefstal] voor alleen het topgedeele ca 150 euro p.j
WA ook een paar eurotjes, reken op 15 euro p.m. Ik betaal 9.62 euro p.m.
voor WA-Top voor de Duc, en m'n pekeltje 2.17 euro p.m. *O*
 
All-risk, of beter WA+volledig casco verzekeren van motoren ouder dan 5 - 6 jaar is zonde geld. De premie die je jaarlijks extra betaald weegt niet op tegen de vergoeding bij evt. schade.
Dan zou je toch verwachten dat er veel aanbieders moeten zijn ;)
 
All-risk, of beter WA+volledig casco verzekeren van motoren ouder dan 5 - 6 jaar is zonde geld. De premie die je jaarlijks extra betaald weegt niet op tegen de vergoeding bij evt. schade. Kun je dat geld beter reserveren voor evt. schade's / calamiteiten. Mijn advies: WA + gedeeltelijk casco (brand, diefstal, etc.).

Waarom is dat zonde geld?? Dat ligt er toch aan hoeveel je moet betalen aan premie. Ik zit al jaren op maximale korting en ik vind m'n premie laag genoeg om hem nog een tijdje All-Risk te verzekeren. Bij WA krijg je helemaal niets als je hem door je eigen fout in de prak rijdt...En het verschil in premie tussen All-Risk en WA-casco is in mijn geval ook niet echt groot...
 
Als het verschil niet te groot zou zijn had ik het ook gedaan, maar scheelt bij mij toch wel een dikke 60 euro tussen wa+ en allrisk.
 
Ik ben ook één keer gecrasht. bijna EUR 3000,- schade. Voor die crash had ik 55% korting en betaalde ik 60 per maand voor een all risk verzekering. Nu betaal ik meer dan 100 dus heb hem gelijk in de WA gezet (wel met diefstal verzekering uiteraard).

Nadeel is wanneer je hem van allrisk terug naar WA zet dat dat pas kan aan het eind van het volgend boekjaar.
 
~
All-risk, of beter WA+volledig casco verzekeren van motoren ouder dan 5 - 6 jaar is zonde geld. De premie die je jaarlijks extra betaald weegt niet op tegen de vergoeding bij evt. schade. Kun je dat geld beter reserveren voor evt. schade's / calamiteiten. Mijn advies: WA + gedeeltelijk casco (brand, diefstal, etc.).~


Wat een onzin! Er zijn genoeg motoren van die leeftijd die 8000 euro of nog meer waard zijn, dan is het toch zeker nog de moeite om all risk te verzekeren.
 
Ik ben ook één keer gecrasht. bijna EUR 3000,- schade. Voor die crash had ik 55% korting en betaalde ik 60 per maand voor een all risk verzekering. Nu betaal ik meer dan 100 dus heb hem gelijk in de WA gezet (wel met diefstal verzekering uiteraard).

Nadeel is wanneer je hem van allrisk terug naar WA zet dat dat pas kan aan het eind van het volgend boekjaar.


Volgende keer misschien denken aan een no claim beschermer 1 x per jaar schade opgeven zonder terug te gaan in je no claim.
 
De reden dat ik een All-risk verzekering wil is dat me vorige motor al voor me deur gestolen is en ik nog een beginnend bestuurder ben vind ik het toch wel fijn dat ik goed verzekerd ben mocht ik een schuiver maken. Ben zelf niet de allerhandigste nml.
Weet iemand toevallig de nieuwwaarde van een zx7r van zeg 2000?
 
Ik heb nog de eerste Harley staan, uit 1911 geloof ik.

Catalogusprijs is 35 dollar, en met de huidige koers is dat nog minder.

Ik denk dat ik hem maar in de WA gooi, want zo'n oud beetsje is zonde om casco te verzekeren. En ik rijd er toch niet mee in de pekel.
 
Volgende keer misschien denken aan een no claim beschermer 1 x per jaar schade opgeven zonder terug te gaan in je no claim.
Die no-claim beschermers zijn meestal niet gratis.
Een soort verzekering tegen je verzekering.
;(
 
Die no-claim beschermers zijn meestal niet gratis.
Een soort verzekering tegen je verzekering.
;(


€ 2,50 per maand. Nou ik wist het iig wel. En heb er ook al flink profijt van gehad. Wanneer je toch al geld steekt in een all-risk verzekering dan ben je in mijn ogen stom als je voor die knaak dan niet ook een no claim beschermer erbij neemt.
 
€ 2,50 per maand. Nou ik wist het iig wel. En heb er ook al flink profijt van gehad. Wanneer je toch al geld steekt in een all-risk verzekering dan ben je in mijn ogen stom als je voor die knaak dan niet ook een no claim beschermer erbij neemt.

Nadeel is dan dat die bescherming allen bij de huidige verzekeraar geld!
Mocht je overstappen naar een andere verz.maatschappij heb je gewoon de schade achter je naam staan :X
 
Volgende keer misschien denken aan een no claim beschermer 1 x per jaar schade opgeven zonder terug te gaan in je no claim.

Achteraf, wanneer je weet dat je gaat crashen was dat misschien wel handig geweest. Helaas wist ik toen nog niet van het bestaan af van zoiets. Mijn verzekeringsmaatschappij heeft mij er ook nooit om gevraagd toen ik m'n verzekering afsloot ;(
 
Achteraf, wanneer je weet dat je gaat crashen was dat misschien wel handig geweest. Helaas wist ik toen nog niet van het bestaan af van zoiets. Mijn verzekeringsmaatschappij heeft mij er ook nooit om gevraagd toen ik m'n verzekering afsloot ;(

Ik heb wel motorfietsen ouder dan 10 jaar all-risk verzekerd gehad bij KNMV. Wel was het zo dat motoren ouder dan 10 jaar bij all-risk en WA-extra getaxeerd moesten worden.
 
Nadeel is dan dat die bescherming allen bij de huidige verzekeraar geld!
Mocht je overstappen naar een andere verz.maatschappij heb je gewoon de schade achter je naam staan :X


Dat is om het even die schade heb je hoe dan ook achter je naam staan. Waar het om gaat is dat wanneer je die schade maakt je niet een aantal treden terug valt en meer gaat betalen.
 
Achteraf, wanneer je weet dat je gaat crashen was dat misschien wel handig geweest. Helaas wist ik toen nog niet van het bestaan af van zoiets. Mijn verzekeringsmaatschappij heeft mij er ook nooit om gevraagd toen ik m'n verzekering afsloot ;(

De mijne is pak'mbeethou'mvast 2500 Euro waard en ik heb 'm lekker all-risk bij de Univé. Ik heb max no-claim en nog een pakketkorting, het kost mij bijna geen drol. Ja, ik betaal meer, maar zodra ik omval heb ik dat geld van de waarde van de motor en mijn pak op de rekening staan. Dat is een stuk leuker zoeken naar een andere fiets :)
 
De mijne is pak'mbeethou'mvast 2500 Euro waard en ik heb 'm lekker all-risk bij de Univé. Ik heb max no-claim en nog een pakketkorting, het kost mij bijna geen drol. Ja, ik betaal meer, maar zodra ik omval heb ik dat geld van de waarde van de motor en mijn pak op de rekening staan. Dat is een stuk leuker zoeken naar een andere fiets :)

Ja ach, ik ben één keer gepleurd en dat was op een laag ijs van een halve cm dik. Daar heb ik van geleerd en sindsdien ben ik nooit meer gevallen.

Het zal vast nog wel een keer gebeuren daar niet van, maar ik heb deze fiets voor 5250 gekocht ong. 1.5 jaar geleden. Ik denk dat de dagwaarde nu misschien 3000, met veel geluk 3500 is, om hem dan voor 100+ euro allrisk te verzekeren per maand gaat me een beetje ver.

Van de zomer ga ik toch voor iets anders kijken denk ik als de financien goed gaan. Wil toch een zwaardere motor hebben en dan houd ik deze gewoon als pekelfiets, ik vind het zonde om deze te verkopen of in te ruilen. '(

Bovendien zit hij toch van top tot teen al onder de krassen, want ik ben totaal niet zuinig op motoren. Ik zorg dat alles technisch in orde is maar een krasje hier of een schaaf daar zie ik niet eens en boeit me ook echt geen flikker, dus in maart is hij uit de allrisk en als ik dan toevallig pleur dan zij het zo, dan lap ik hem wel weer op voor een paar honderd euro. *O*
 
Zelf nu een verzekering bij Reaal voor mijn CBR 600F uit 2001. is een 2500 verzekering. Als ik iets stoms doe krijg ik tot 2500 euro uitgekeerd met een eigen risico van ik dacht 90 euro.
Scheelde de helft in premie met volledig all risk en aangezien de dagwaarde toch denk ik maar iets van 3500 euro is heb ik dat dus maar gedaan. Schade die ik bij/aan iemand anders toebreng is natuurlijk volledig verzekerd bij deze verzekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan