All-Road = All-Round?

Bleh om te kotse, maar dit is toch geen allroad?
full
 
Zo'n Transalp vond ik vroeger ook al leuk. Ik was als jungske altijd onder de indruk van de reclame van die Honda met twee van die stoere motards, die boven op de top uitkijken over de pas die ze zojuist bedwongen hadden. Ik dacht, dat wil ik ook...
Een jaar of 10-15 en een tweetal, waaronder het enige juiste, rijbewijzen verder en ik ben nog niets ouder...
 
Hallo,

De Alp op de foto heb ik dus te koop.

Hij is van 2000 en heeft 13800 km gelopen, ziet er nog als nieuw uit.

Wil je wat meer weten dan mail mij even.

Groet Maarten
 
leuke alp heb je ,,, heb er zelf ook eentje , wat ouder maar dat maakt bij honda niet to veel uit
 
De Triumph Tiger is een driepitter en valt wel degelijk onder het rijtje "grote allroads". De overige grote allroads zijn allemaal dikke tweecilinders.
Grote allroads zijn o.a. (zo even uit m'n hoofd)
BMW R1100/1150/1200 GS
Honda Varadero of Transalp
Suzuki V Strom/Kawasaki KLV
Cagiva Gran Canyon/Navigator
Moto Guzzi Quota
Aprilia Caponord/Caponord Rally Raid
KTM Adventure
Triumph Tiger




U kent de Quota! :} :} :} :} :} } :}

Vreselijk ondergewaardeerde fiets die z'n tijd ver vooruit was waar ik ernstig een zwak voor heb maar dat kan ook niet anders 8-)

Heb er momenteel een frame voor staan dat ooit opgebouwd gaat worden met een usd vork en 3 spaaks gietwielen...

Er zijn twee modellen van...de 1000 en 1100 ...
De 1000 is de oerquota waar je minimaal 190 voor moet wezen met lange benen anders haal je de grond niet...ik dus...vandaar 17 inch wielen.
En de meer geciviliseerde 1100...
Beiden zijn gek genoeg omdanks dat ze niet gewild zijn stevig aan de prijs...waarschijnlijk door de zeldzaamheid...
 
U kent de Quota! :} :} :} :} :} } :}

Vreselijk ondergewaardeerde fiets die z'n tijd ver vooruit was waar ik ernstig een zwak voor heb maar dat kan ook niet anders 8-)

Heb er momenteel een frame voor staan dat ooit opgebouwd gaat worden met een usd vork en 3 spaaks gietwielen...

Er zijn twee modellen van...de 1000 en 1100 ...
De 1000 is de oerquota waar je minimaal 190 voor moet wezen met lange benen anders haal je de grond niet...ik dus...vandaar 17 inch wielen.
En de meer geciviliseerde 1100...
Beiden zijn gek genoeg omdanks dat ze niet gewild zijn stevig aan de prijs...waarschijnlijk door de zeldzaamheid...

Sja, ik lees nog wel eens een motorblaadje ;)
Kan me een grote allroad-test herinneren waarin-ie werd afgezet tegen een aantal andere grote allroads en er niet eens zo slecht vanaf kwam.
Heb die test nog wel ergens liggen maar momenteel niet zo'n zin om een paar jaargangen motorbladen door te spitten :P "Alle motoren 1999" heeft als commentaar: "Met de Quota heeft Moto Guzzi weer een echte 1100 off the road in het programma. Hij is overigens heel wat mooier dan zijn voorganger".
Nieuwprijs was wel 26.000 gulden destijds - dat verklaart wellicht ook de hoge 2e hands prijzen. Ter vergelijk: mijn Cagiva ging voor 1500 gulden minder de winkel uit en kende vervolgens nog een aantal prijsverlagingen.
 
Laatst bewerkt:
Als je all-road te hoog is kan je ook een verlaagde buddysit nemen, ik weet dat in iedergaval dat ze voor een Yamaha XTZ 750 Tenere te koop zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan