All-road banden voor Yamaha WR450F 2004

YamahaWR450

Yamaha WR450F 2004
20 feb 2019
66
20
Hi allemaal,

Ik ben in bezit van een Yamaha WR450F uit het bouwjaar 2004. Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden qua all-road banden voor deze fiets. Ik merk dat ik voornamelijk op de straat rijd, maar wil geen compolete supermotard velgen + banden aanschaffen (kost me momenteel te veel geld).

Enige suggesties? Ik hoor ze graag!


Groetjes
 
Ik heb ook een WR450 uit 2004. Er is zo verschrikkelijk veel keuze aan banden, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Het is telkens weer een afweging tussen levensduur en doel. Offroad reed ik tot nu toe met Enduro competion van michelin. Voor een raid van 2300 km heb ik nu MC360, hopelijk een goed compromis tussen levensduur en offroad vaardigheid. Als het nog iets meer "road" is, had ik MT21 voor D606 of iets vergelijkbaars in gedachte, nog altijd offroad geschikt, maar toch weer wat duurzamer.

Er zijn ongetwijfeld nog weer meer asfalt georienteerde banden, maar dan zou ik overschakelen op SM wielen. Daar heb ik nu MT60 banden onder liggen.
 
Ik heb zelf een WR 426 gehad met wegbanden het probleem wat ik had is dat de ketting de band beschadigde,
nu weet ik niet of de 450 ook dat probleem heeft ,maar is wel iets om rekening mee te houden als je een bredere band monteert.
De velg moet dan eigenlijk off center gespaakt worden.
 
Ik heb ook een WR450 uit 2004. Er is zo verschrikkelijk veel keuze aan banden, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Het is telkens weer een afweging tussen levensduur en doel. Offroad reed ik tot nu toe met Enduro competion van michelin. Voor een raid van 2300 km heb ik nu MC360, hopelijk een goed compromis tussen levensduur en offroad vaardigheid. Als het nog iets meer "road" is, had ik MT21 voor D606 of iets vergelijkbaars in gedachte, nog altijd offroad geschikt, maar toch weer wat duurzamer.

Er zijn ongetwijfeld nog weer meer asfalt georienteerde banden, maar dan zou ik overschakelen op SM wielen. Daar heb ik nu MT60 banden onder liggen.

Mag ik vragen wat jouw conversie van enduro naar supermoto gekost heeft en of dit een grote klus was? Ben zelf ook al een tijdje aan het twijfelen om er een SM van te maken, maar ik heb geen idee wat dit voor exacte kosten met zich meebrengt..
 
Als je alles nieuw koopt en remmerij ook meeneemt in de conversie ga je dik over de 1000 euro. Als je het tweedehands kan vinden dan lukt het misschien om er een stuk onder te blijven. Maar je bent al gauw een honderd of 7-8 verder.

En dan kan je ook nog gaan nadenken of je de vering ook wilt doen :)
 
Het setje met SM wielen, spatbord aangepaste voorrem etc heb ik als geheel overgenomen met de WR. De kosten van die ombouw heb ik niet.

Vering zou voor SM eigenlijk wel wat straffer mogen zijn, maar kan goed leven met de offroad setup. Juist het kunnen wisselen aan het einde van het offroad seizoen en dan meer weggeorienteerd te zijn, voegt iets toe.

Als je alleen maar weg wilt rijden, zijn er veel geschiktere motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan