All Road met ABS gezocht

Reemonnn

Rookie
12 okt 2020
5
0
Hi,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb nu een tijdje mijn motorrijbewijs (mag meteen vol vermogen) en ben nu opzoek naar een motor om te kopen. Een van de vereiste nis dat de motor ABS moet hebben. Nu weet ik dat er veel mensen zijn die zeggen dat het niet nodig is maar heb mij rijbewijs gehaald met de belofte dat ik een motor met ABS zou nemen.

Het liefst heb ik een motor die All Road is. Heb nu veel op de BMW R1200GS gereden en daar ben ik absoluut verliefd op. Probleem is wel dat deze motor van een kennis is en ik absoluut niet dat budget heb.

Ik zoek iets vergelijkbaars en zit nu te kijken naar Honda CBF 600, Suzuki Vstrom en BMW F650 GS. Een prijs van max 2500 zou ideaal zijn.

Eigenlijk gewoon een goeie motor met abs en max 60.000 km van rond de 2500 euro waarmee je lange afstanden kunt rijden!

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft en alvast dank!
 
De motoren die ABS hebben zijn over het algemeen vrij jong en ik vraag me af of je dan met een budget van 2500 euro een fiets met jouw wensen gevonden krijgt.
 
De motoren die ABS hebben zijn over het algemeen vrij jong en ik vraag me af of je dan met een budget van 2500 euro een fiets met jouw wensen gevonden krijgt.

Hi Joep! Dank voor je reactie. De motoren die ik in het bericht heb opgenoemd vallen vaak binnen het budget! Maar er is vast meer!
 
rijbewijs gehaald met de belofte dat ik een motor met ABS zou nemen.

Nieuwsgierigheid. Aan wie heb je dat beloofd? De examinator, en toen was je wel geslaagd?

Probleem is dat wat jij zoekt, best geliefd is. Een allroad met weinig kilometers en niet te duur. Één waar je lekker veel kilometers op kan maken.
Dat is tegenstrijdig. Je wilt er veel kilometers op maken, maar de vorige eigenaar liever niet. :+
Nou zijn er oudere motoren met (of althans volgens de eigenaar/motorzaak) weinig kilometers die binnen je budget vallen, met ABS, maar die zijn vanwege de leeftijd natuurlijk wel storingsgevoeliger.

En dat je helemaal weg bent van een R1200GS is niet zo vreemd. Is al jaren een van de meest verkochte motoren. Je bent op de verkeerde motor begonnen.
 
Laatst bewerkt:
Het liefst heb ik een motor die All Road is. Heb nu veel op de BMW R1200GS gereden en daar ben ik absoluut verliefd op. Probleem is wel dat deze motor van een kennis is en ik absoluut niet dat budget heb.
Als je een WC eend actie wil voorkomen:

Vertel even wat je precies fijn vond aan dit model.
 
Haal er een zonder ABS ga een paar uur lang noodstops oefenen totdat je gigantisch dikke maatjes met je remmen bent en laat aan degene zien die je hebt beloofd ABS te nemen dat je het zonder ook wel kunt.... alsof ABS je in elke situatie gaat redden, gewoon dikke maatjes met je remmen worden werkt beter dan blind vertrouwen in ABS...

Wordt namelijk lastig een abs fiets te vinden voor dat budget.
 
Laatst bewerkt:
kleine broertjes van de GS passen misschien net wel in je budget: F650GS, G650GS, of misschien een 1100GS (maar dan heb je wel eentje met veel km).
 
Hi! Belofte aan m'n vader gemaakt! Haha
Als je een WC eend actie wil voorkomen:

Vertel even wat je precies fijn vond aan dit model.

Los van dat die heerlijk rijdt vind ik het formaat ook erg fijn! En het vermogen natuurlijk 😁
 
Haal er een zonder ABS ga een paar uur lang noodstops oefenen totdat je gigantisch dikke maatjes met je remmen bent en laat aan degene zien die je hebt beloofd ABS te nemen dat je het zonder ook wel kunt.... alsof ABS je in elke situatie gaat redden, gewoon dikke maatjes met je remmen worden werkt beter dan blind vertrouwen in ABS...

Wordt namelijk lastig een abs fiets te vinden voor dat budget.

Dank voor je reactie! Zeg ook zeker niet dat ABS wonderen doet maar nee heb je en ja kan je krijgen.
 
Nieuwsgierigheid. Aan wie heb je dat beloofd? De examinator, en toen was je wel geslaagd?

Probleem is dat wat jij zoekt, best geliefd is. Een allroad met weinig kilometers en niet te duur. Één waar je lekker veel kilometers op kan maken.
Dat is tegenstrijdig. Je wilt er veel kilometers op maken, maar de vorige eigenaar liever niet. :+
Nou zijn er oudere motoren met (of althans volgens de eigenaar/motorzaak) weinig kilometers die binnen je budget vallen, met ABS, maar die zijn vanwege de leeftijd natuurlijk wel storingsgevoeliger.

En dat je helemaal weg bent van een R1200GS is niet zo vreemd. Is al jaren een van de meest verkochte motoren. Je bent op de verkeerde motor begonnen.

Haha! Heb het aan m'n vader beloofd.

Klopt. Mijn wensen zijn inderdaad de wensen die bijna iedereen heeft. Maar heb alle tijd om geduldig af te wachten
 
Hi,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb nu een tijdje mijn motorrijbewijs (mag meteen vol vermogen) en ben nu opzoek naar een motor om te kopen. Een van de vereiste nis dat de motor ABS moet hebben. Nu weet ik dat er veel mensen zijn die zeggen dat het niet nodig is maar heb mij rijbewijs gehaald met de belofte dat ik een motor met ABS zou nemen.

Het liefst heb ik een motor die All Road is. Heb nu veel op de BMW R1200GS gereden en daar ben ik absoluut verliefd op. Probleem is wel dat deze motor van een kennis is en ik absoluut niet dat budget heb.

Ik zoek iets vergelijkbaars en zit nu te kijken naar Honda CBF 600, Suzuki Vstrom en BMW F650 GS. Een prijs van max 2500 zou ideaal zijn.

Eigenlijk gewoon een goeie motor met abs en max 60.000 km van rond de 2500 euro waarmee je lange afstanden kunt rijden!

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft en alvast dank!
Kan je een paar voorbeelden laten zien die aan al je wensen voldoen (zie
Honda CBF 600, Suzuki Vstrom en BMW F650 GS. Een prijs van max 2500 zou ideaal zijn.)

Het lijkt mij dat deze motoren , inclusief jouw voorwaarden, niet erg rijk voorradig zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alleen maar positief zijn over ABS. Als je het kan betalen, zeker doen.

Maar in de sub 2500 euro categorie zit je een beetje naar de oudste BMW boxers te kijken, die (voor zover ik dat heb onderzocht) regelmatig problemen hebben met het abs.
Ik zat een beetje met hetzelfde probleem. Laag budget, wel ABS willen. Uiteindelijk toch maar een motor zonder ABS gekocht, omdat ik geen goed gevoel kreeg bij het goedkope, oude spul met ABS. Het is ook weer niet zo dat je zonder ABS je jezelf meteen onderuit remt. Wél zul je serieus moeten oefenen. Ik heb ook op ABS motoren gelest, en in de regen zit ik af en toe toch nog met een blokkerend achterwiel.

Maar als je je vader voor de gek wil houden dan kan je natuurlijk het wiel van een vergelijkbare motor met ABS-sensorschijf in je voorvork monteren en doen alsof ie abs heeft :+
 
Een knappe F of G 650GS kosten richting de 3500-4000 euro.

2500euro en allroad en abs en weinig kilometers gaat denk ik niet lukken.
 
Je zou mss nog voor een Kawasaki Versys 650 kunnen kijken? Zo eentje wil ik er zelf ook als ik over een maandje mn rijbewijs heb. Zijn technisch gezien all road motoren, hoewel ze het geloof ik vooral op asfalt goed doen.
 
Je zou mss nog voor een Kawasaki Versys 650 kunnen kijken? Zo eentje wil ik er zelf ook als ik over een maandje mn rijbewijs heb. Zijn technisch gezien all road motoren, hoewel ze het geloof ik vooral op asfalt goed doen.

voor 2500euro?
 
De oudere modellen van de V-Strom hebben geen ABS, en de nieuwere kosten geen 2500 euro.
Ik zou overigens zelf ook nooit meer een motor zonder ABS kopen.
Ik wel, heb nu 12 motoren gehad zonder ABS, en één met ABS. Vond ABS kut, op een V-Strom 2012 grijpt het veel te snel in (helemaal irritant als je is een zandpad pakt met je nep adventure). Heb het op de motor nog nooit echt gemist, auto wel maar je vindt eerder een auto met ABS dan zonder. :9

Verder een nette adventure met (werkende) ABS voor €2500 is kansloos. Categorie is daar veel te populair voor, een TransAlp ofzo op fatsoenlijk rubber is wel haalbaar.
 
Hoi.

Die 2e generatie ABS van Herr BMW was zo slecht niet.
De echte ellende begon in 2002/2003 toen die bekrachtigde remmerij kwam, maar dat spul was na 3-4 jaar alweer verdwenen.

Groeten, Paul.
 
Hi! Belofte aan m'n vader gemaakt! Haha


Los van dat die heerlijk rijdt vind ik het formaat ook erg fijn! En het vermogen natuurlijk 😁
Je geeft nog steeds niet de reden waarom je specifiek de R1200GS tof vind of specifiek een allroad wilt.

Elk beetje toermotor heeft vergelijkbaar vermogen en is een enorm formaat. Maar een Hayabusa ook.
 
Een Varadero? Met wat hogere km stand misschien particulier wel te vinden. De mijne met 135k pas weggedaan en die was nog lang niet op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan