All Road met ABS gezocht

De eerste generaties allroad motoren met ABS zijn in jouw prijsklasse wel te krijgen. Al is mijn ervaring dat die ABS systemen wel wat tegenvallen. Op mijn eigen motor (uit 2007) zelfs onklaar gemaakt omdat de ABS vooral op all-road banden zo beroerd werkte dat het gewoon op het onvoorspelbare/onveilige af was.

Voor de nieuwere generatie geldt dit niet, maarja budget technisch...
 
In die prijsklasse iets vinden wat aan al je eisen voldoet gaat wel een lastig verhaal worden, en dan loop je de kans dat je er een treft waar het nodige aan mankeert. Dus als je iets hebt gevonden, kijk dan wel extra kritisch of laat evt een aankoopkeuring doen. Je komt binnen die prijsklasse sowieso terecht bij oude motoren en/of hoge kilometerstanden, en de kans op een miskoop wordt dan gewoon steeds groter. Je zal de eerste niet zijn die denkt een leuke fiets te hebben gevonden, waar zoveel aan blijkt te mankeren dat je nog eens het aankoopbedrag aan reparaties kwijt bent. Dan is het wellicht een betere optie om nog even door te sparen tot je er 1000 a 1500 bij kan doen, en gelijk iets goeds kan kopen.
 
Als ABS een must is dan nog even doorsparen.
Voor 2500 kan je alleen oude meuk met achterstallig onderhoud kopen.

Dan wil je juist zo min mogelijk gecompliceerde systemen.
 
Als ABS een must is dan nog even doorsparen.
Voor 2500 kan je alleen oude meuk met achterstallig onderhoud kopen.

Dan wil je juist zo min mogelijk gecompliceerde systemen.
Als bovenstaande jouw stelling is zie ik daar graag onafhankelijk bewijs van. Beetje flauwe opmerking van mij, maar dat heeft een reden. Mijn stelling is namelijk dat -onafhankelijk van de prijs in relatie tot het gebodene- goed eigen onderzoek nodig is bij aanschaf. Of een derde partij meenemen / dit laten doen.
En dat je voor 2500 euro geen nieuwe bike koopt is nogal logisch. Helemaal als ABS vereist is.

Mijn ervaring met het kopen of verkopen van motoren in de prijsrange van TS is voor meer dan 90 % positief. Het kan dus wel..
 
Misschien is het juist een idee om een lichte toermotor te kopen met ABS? Wil je echt over zandpaden gaan rijden, of zoek je gewoon iets comfortabels wat geen 150+ Pk hoeft te hebben?

Ik merk juist bij heftig remmen dat mijn Africa Twin door de lange veerwegen ook een heel ander gevoel geeft. Minder gevoel= meer rekenen op jouw techniek (aanremmen) of de techiek van de motor (ABS) als het mis gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan