All-road motor? Begin jij ook te klootzakken?POLL

Begin jij soms ook te etteren met je fiets?

  • Nooit

    Stemmen: 2 4,8%
  • Soms

    Stemmen: 12 28,6%
  • Alleen op zondag

    Stemmen: 1 2,4%
  • Wat ben jij een etter zeg!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Altijd!

    Stemmen: 13 31,0%
  • Als het kan dan doe ik het!

    Stemmen: 5 11,9%
  • Alleen bij verkeersopstoppingen!

    Stemmen: 6 14,3%
  • Wat is etteren?

    Stemmen: 1 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Heej hallo,

Zoals sommigen van jullie al weten rijdt ik in deze winterdagen een leuke HondaXR250. Geinig ding :9

In de zomer kachel ik rond op m'n virago xv700 maar nu begin ik steeds meer te klootzakken op die Honda. (als je begrijpt wat ik bedoel) Normaal gesproken kom ik krap aan m'n bed uit en vlam ik direct naar m'n werk en als ik klaar ben weer direct naar huis. Maar soms moet ik 's avond ergens heen en dan ga ik natuurlijk niet op de fiets 8-)

Ik merk dan dat ik automatisch erg snel begin te rijden op dat ding door de stad, beetje te veel gas hier en daar, fietspaadje pikken, even snel tegen het verkeer in als het kan, tussen omheining door, voorkruipen aan het stoplicht, snel bochtjes nemen. Kortom, een erg snel en misschien aggressief tempo. 8-)

Erg leuk om te doen }) Maar allerminst conform de verkeersregels. Stieken zit ik 'savonds wel eens in mezelf op te sommen hoeveel en welke verkeersovertredingen ik ben begaan. Niet omdat ik het zo cool vind om die regels te breken maar ik merk aan mezelf dat ik niet relaxed kan rijden op dat ding. Het gas moet er gewoon ff op! Snap je?

Hebben meer mensen hier last van wanneer ze op een all-road of off-raod stappen?
Ik probeer m'n gedrag hier niet goed te praten, alleen ben ik benieuwd of ik de enige ben met dit eigenaardige wangedrag :+ :9
 
Ik merk dan dat ik automatisch erg snel begin te rijden op dat ding door de stad, beetje te veel gas hier en daar, fietspaadje pikken, even snel tegen het verkeer in als het kan, tussen omheining door, voorkruipen aan het stoplicht, snel bochtjes nemen. Kortom, een erg snel en misschien aggressief tempo. 8-)

Daar is een motor toch ook voor :? :Y
 
Ah, 1 stem is binnen! Gelukkig ben ik nu niet meer de enigste! Al hoop ik niet voor je dat jij dat bent in je avatar! :+




En nee, ik zie er ook niet zo uit -O-
 
Hoe ziet zo'n smurfen motor er nou uit?? En gaat dat hard????? :?





p.s. Ik heb ook sindskort een crosser en ik moet eerlijk toegeven, altijd als ik ga rijden lonkt het asociaal rijden!! (want dat is het eigenlijk)!!
Wheelies, door de bermen, rotondes rechtdoor, ff wijkje doorsteken door tussen de fietsplaatjes door te rijden..

Sorry kan er niks aan doen! Het is alsof de duivel bezit van mij neemt!! }) })

Maaaaaarrrrr, ik denk om de veiligheid van anderen en uiteraard mijzelf!! 8-)
 
En heb je daar een 'van de weg af' voor nodig? Zo kan ik met mijn normale motor ook wel rijden hoor, misschien mis je wel een hele wereld van coole verkeersovertredingen op die virago :P
 
En heb je daar een 'van de weg af' voor nodig? Zo kan ik met mijn normale motor ook wel rijden hoor, misschien mis je wel een hele wereld van coole verkeersovertredingen op die virago :P


Tsja, die is toch wat logger in het gebruik hé, die virago. Daar haal je niet zo snel van die stunts mee uit.
 
Nou....ik kan het met de bandit ook wel...maar het is ook een geld kwestie....ik rag liever mijn speel bike af dan mijn woon-werk-langdurig plezier-bike!! ;)

Snappie?
 
Zeg eens starrr,

Ik probeer nog steeds de wheelie onder de knie te krijgen maar het lukt me niet. Is het wel mogelijk op een 250xr of niet?
 
Makkelijk.

Ga stapvoets rijden...en trek gewoon in een keer je gas open... Hij vliegt omhoog..

Wil je het wat meer kunnen controleren hou dan je voet op de achterem en probeer daar een beetje mee te corrigeren.
Wat je ook kan doen is vesnelling in de 2 en dan zorgen dat je iets harder dan stapvoets rijd. Trek vervolgens gas weer open en hoppa. Wiel komt omhoog.

Probeer het wel ff eerst met beetje gas en bouw het steeds op. Je kan namelijk beetje schrikken!! Of zoveel gas geven dat je achterover slaat!!!

Dus...

Laat je ff weten of het gelukt is??
 
Hey Code,

Ik rijdt nu een XV 250, normaal een 600, en ik herken het precies. Ik rijdt nu als een gek, overal tussen en over door, flink optrekken ( scheelt ook dat er een slash-cut uitlaat onder zit... }) ). Rijdt normaal ook rustiger, maar de XV vraagt er gewoon om. Tis m'n maat, terwijl de 600 meer m'n vriendin is..... *O*
 
Je linkerhand.... hoe houd je die aan je hendel nadat je je koppeling hebt losgelaten en achterover klapt...
 
Wheelies maken? Dat mag niet hoor :+

Gewoon oefenen, gaat vanzelf beter (nu tot in de 4e versnelling op het achterwiel de kruising over...) Topsnelheid nu ongeveer 80 km/h op één wiel. En dat op een allroadje... 8-)
 
Ik gebruik geen koppeling! Dus heb ook geen last van mij duim. Anders gewoon met je wijs en middelvinger de koppeling laten schieten!!
 
Op een crosser rijd ik ook altijd asociaal.... heel vreemd, maar dan word ut idd links en rechts inhalen, stoepjes pakken, rotondes rechtdoor nemen etc.

Heb ik met de auto ook last van... maar dan voornamelijk van constant veel gas geven en fietspaden nemen enzo (Wil ook wel met een alto :Y *D )
 
sorry in mijn koekblik rijd ik altijd rustig :Y

maar met de bike is het bij mijn vaak het zelfde -O-
wil dan ook vooraan staan en zo snel mogelijk weer weg
bij het verkeerslicht :Y :Y
met of zonder wheely :P :P :P :P :W :W :W
 
ìk gebruik mn ss net zo hoor :)

heb hem laatst nog door een hegetje heen geramt omdat ik geen zin had om voor de parkeerplaats te betalen :P
 
Ha, zo ken ik nog een leuk verhaal.
Begin jaren 90 op Schiphol ben ik met de motor de parkeergarage ingedoken.
Netjes kaartje voor de slagboom gekregen en parkeren.
Er uit via de stoep natuurlijk. Had ook geen zin om te betalen.
2 maanden later ben ik toevallig weer op Schiphol en had het kaartje nog bij me.
Steek deze voor de lol in het betaalautomaat.
932 gulden moest ik betalen hahahahaha. NOT dus.

Peter.
 
Heej hallo,

Zoals sommigen van jullie al weten rijdt ik in deze winterdagen een leuke HondaXR250. Geinig ding :9

In de zomer kachel ik rond op m'n virago xv700 maar nu begin ik steeds meer te klootzakken op die Honda. (als je begrijpt wat ik bedoel) Normaal gesproken kom ik krap aan m'n bed uit en vlam ik direct naar m'n werk en als ik klaar ben weer direct naar huis. Maar soms moet ik 's avond ergens heen en dan ga ik natuurlijk niet op de fiets 8-)

Ik merk dan dat ik automatisch erg snel begin te rijden op dat ding door de stad, beetje te veel gas hier en daar, fietspaadje pikken, even snel tegen het verkeer in als het kan, tussen omheining door, voorkruipen aan het stoplicht, snel bochtjes nemen. Kortom, een erg snel en misschien aggressief tempo. 8-)
Hoef ik niet voor op een all-road te stappen.
Een motor is nou eenmaal een extra aanslag op je zelfdicipline :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan