All Road?

Chili Pepper

MF'er
8 mei 2004
135
0
Helmond
Hallo mf-ers, ik had even een vraagje en misschien kunnen jullie me daarmee helpen. Ik ben nu al een tijdje bezig met m'n rijbewijs maar helaas ben ik 31 maart gezakt, en ja ik had het laatste oude examen ;( maar nu zit het er weer aan te komen dus ik heb weer een beetje moed. Maar waar het eigenlijk om ging is dat ik dadelijk een alround motor wil gaan rijden dus waar ik regelmatig mee naar het werk kan (ongeveer 40 km op en neer) en ook eens heel af en toe door de bossen of over een circuit te vliegen :9 . Omdat ik helemaal niets weet over dit soort motors kan ik het beter aan de experts vragen of niet! Ik heb wel al veel dingen over SM gelezen en vindt het super, maar de mooiere sm-tjes zijn toch best prijzig voor een eerste fietsje. Nou, gooi het maar in de groep. In ieder geval mijn dank aan ieder één die even de moeite doet om me te helpen. :] greetings
 
Ligt er wel aan wat je te besteden hebt...

Ik heb een XT600 gehad, en dat was de meest allround-fiets die ik ooit gehad hebt.

Als je daar een extra set wielen bij hebt met straatbanden (liefts 17 inch) en op de originele velgen een setje noppenbanden, dan ben je behoorlijk allround.

Ik reed er mee op Zandvoort, weekendjes duitsland, een keer tussen de echte SM's op emmen, offroad in havens-west, allroadritjes in brabant...
 
je zit vol in de wind, als je lang 120 rijd word je beswel moe. het zijn vooral leuke stadsfietsen en af en toe een zandpad is kicken! xt rocks. 40 km is wel te doen met een all road-je maar echt lange stukken word wel vervelend hoor!
onderdelen zijn volop verkrijgbaar en het zijn in principe simpele bakkies, ideaal om mee te beginnen. ik kan het je dus wel aanraden.
grtz
 
Als ke toch wel zekere afstanden gaat rijden is een transalp wel iets , is geen rul zand fiets maar als het hard is gereden door voertuigen gaat het best, enje kan er wel afstanden aflegen...
Die transalpen zijn best redelijk te doen ,,, door de v twin niet zo'n ketting rekker als een 600 cilinder
 
Maar als je verschillende velgen hebt kun je toch aan het wisselen blijven of niet? Kun je niet gewoon allround banden of zo op je standaard of supermotard wielen leggen? En de vering, is dat ook noodzakelijk om die te veranderen?
 
Ik rij ruim een jaar met veel plezier op de Cagiva Gran Canyon. Een heerlijke, maar ook ondergewaardeerde fiets. Prima Vtwin Ducati blok van 900cc met een hoop koppel onderin.
Doordat de fiets sterk ondergewaardeerd is, is de prijs erg interessant.
Ik zag er een paar op Marktplaats staan.
 
Ik rij ruim een jaar met veel plezier op de Cagiva Gran Canyon. Een heerlijke, maar ook ondergewaardeerde fiets. Prima Vtwin Ducati blok van 900cc met een hoop koppel onderin.
Doordat de fiets sterk ondergewaardeerd is, is de prijs erg interessant.
Ik zag er een paar op Marktplaats staan.
idd prima fiets om mee te beginnen Lecram! not.
 
Ik heb weer een beetje meer geinformeerd en ik twijfel nu tussen bv een crosser met een beetje een allround bandje erop of gewoon voor een sm gaan. Het liefste voor het laatste alleen de euro's spelen natuurlijk ook een rolletje...
 
En waarom dan niet??? Ik ken er meer die er op zijn begonnen. Het rijdt stukken makkelijker dan een supersport. Juist vanwege het soepele karakter en het beperkte vermogen (73 pk)

tja beperkt vermogen van 73 pk is nog teveel als je met je 25Kw rijbewijs zit. Nou weet ik niet of Chili Pepper hier ook meezit maar een hoop andere beginnende motor rijders wel ;(
 
tja beperkt vermogen van 73 pk is nog teveel als je met je 25Kw rijbewijs zit. Nou weet ik niet of Chili Pepper hier ook meezit maar een hoop andere beginnende motor rijders wel ;(

Dat schreef hij idd. niet. Maar er zijn er ook heel wat die wel met meer vermogen mogen starten.
 
...Maar waar het eigenlijk om ging is dat ik dadelijk een alround motor wil gaan rijden dus waar ik regelmatig mee naar het werk kan (ongeveer 40 km op en neer) en ook eens heel af en toe door de bossen of over een circuit te vliegen :9 .

afhankelijk van je budget
erg leuke en betaalbare fietsen zijn XL/XR/XT/TT 500 of 600
40km is juist een ideale afstand voor deze modellen.
en hiermee kun je tenminste ECHT spelen, dat doe je niet met een all-road vol kuipwerk.
tip: koop een enduro en rijd er een tijdje zo mee, weg en zand.
Doe rijervaring op, verken je grenzen, val er een paar keer mee, en na een jaartje of zo bouw je hem om naar 'motard. (wel je crossvelgen bewaren)

Redrider013 (8000kms/jaar woon-werk én zand)
'84 XL500R (mijn startertje)
'00 XR650R (mijn huidige play-bike)
 
Btw; vermogen is geen probleem, als ik slaag mag ik alles rijden dus. Ik heb al een beetje rondgeneusd op marktplaats en Ktm, Husqvarna & Honda maken zeer mooie machientjes. Idd is het verstandig om gewoon een enduro te kopen en dan misschien voorzichtig aan om te bouwen/aan te passen. Als ik nou een enduro koop en er andere wielen, remmen en misschien ook de vering aanpas dan heb ik toch een sm of niet?
 
Btw; vermogen is geen probleem, als ik slaag mag ik alles rijden dus. Ik heb al een beetje rondgeneusd op marktplaats en Ktm, Husqvarna & Honda maken zeer mooie machientjes. Idd is het verstandig om gewoon een enduro te kopen en dan misschien voorzichtig aan om te bouwen/aan te passen. Als ik nou een enduro koop en er andere wielen, remmen en misschien ook de vering aanpas dan heb ik toch een sm of niet?

ja :]
 
Is een dominator niks? Kun je nog kiezen voor een 250 of 650.
Niet zo zwaar als een transalp en betere bescherming als een crosser.
 
begin jij dan maar met 25 kW
ik ben met 38pk begonnen.(25 kw = 32pk) en dat terwijl ik al direct zwaar mocht.
ik vind gewoon dat het verstandiger is om op een lichte motor te beginnen en dan echt leren motorrijden...tís maar een mening..en dan steeds zwaarder gaan rijden, net als in de motorsport.
greetz mf-urs
 
Terug
Bovenaan Onderaan