All-roader voor de beginnende enthousiasteling

Ik heb als eerste motor een xt600 gekocht, voor 1200 euro. 2 jaar mee rondgereden zonder echt iets aan te passen, alleen olie wisselen en bandjes. Leuke motor om mee rond te rijden, snel genoeg voor Nederland vind ik, rij er nu nog mee (ondertussen wel helemaal aangepakt en opgeknapt). Daarvoor ongeveer een jaar op een geleende f650 gereden, ook een prima motor. Iets comfortabeler dan de xt, vooral op de snelweg. Off road daarentegen weer wat minder maar die staat ook op wegbanden vergeleken met mijn xt. Ben zelf 2 meter, pas op beide motoren "goed", ligt er net aan wat je gewend bent. Heb met de XT wel eens 800km op een dag gereden zonder echt problemen of pijn te krijgen, behalve m'n reet van dat zadel. Ik zou een XT zoeken :]
 
Vind een TransAlp(650) niet echt een offroader, voorkant voelt niet lekker als het zand wat muller wordt.
Kan ook niet goed tegen op zijn zijkant leggen, kuipwerk aan barrels en pook aan wokkels.
Yamaha YZF pookje past er omgekeerd op, rempedaal nog niet aan wokkels gereden.

Verdere een prima reisgenoot, blok is onverwoestbaar. Zit ondanks het geringe vermogen wel boven A2 rijbewijs.

Als je maat lekker door het zand wil rijden is een oude LC4 ook een optie.
Ken de oude modellen met linkse kickstarter, gaan als over rails door het zand.

Dikkere KTM 2 takt met kenteken geen optie?
 
2 takt met zijn laksigheid aan onderhoud en reisplannen door Europa lijken me geen perfecte combi_O-
 
Dan even door laten sparen of op zijn bek laten gaan.
Kortom, zelf laten uitzoeken.

Zonder vangnet van ome Erwin leert die vast sneller :+

 
Dan even door laten sparen of op zijn bek laten gaan.
Kortom, zelf laten uitzoeken.

Zonder vangnet van ome Erwin leert die vast sneller :+



Haha dat is zeker waar.
Ach je moet het jong even op weg helpen.

Een Funduro, Transalp oid zal bij achterstallig onderhoud eerst moeilijk gaan lopen enz, ben je met een paar honderd euro weer klaar.
Een dikke 2 takt loopt bij achterstallig onderhoud gewoon naar de klote en daar voorbij. Zou ik heel jammer vinden voor die jongen, maar nog veel erger voor het hart van de 2 takt liefhebbers!
 
@Erwin P
Aangepaste XT600e te koop- Allroadmaniacs

Weet niet of ie al voorzien is, maar misschien is dit iets voor hem? Denk dat dit ergonomisch ook goed bij hem past; hogere schokdemper, langere vork en risers zitten er al op :t

Verder ben ik niet bekend met de motor en de eigenaar. De foto's staan schijnbaar op facebook. Daar kom ik niet, dus heb geen idee of het optisch wat is :+
 
Zijn rijbewijs en motorplannen liggen even stil, meneer kwam er achter dat hij nog grof geld aan de belastingdienst schuldig is. Iets met dezelfde laksigheid in z'n papierwerk als in onderhoud...:')

Ik heb geprobeerd te zoeken naar die XT600 foto's. Zal wel niks wezen want hij heeft ze wel heel goed verstopt _O-
 
Ik rij zelf transalp 600 (met Valbeugels) , zet er een goede set banden onder, en je hebt een supper betrouwbaar Tet/reis fiets. Onderhoud (cdi en sp. Regelaar.) ik zoek er zelf nog een lichtere enduro naast om dat ik met mijn 1,70/65kg de alp niet overeind krijg en wat lomp vindt. Maar het blok is super, trekt in de tweede versnellingen door blub en los zand! Voordeel :je hangt er net zo makkelijk 2 koffers aan, rijdt comfortabel over verharde wegen naar de Tet route😁🤙
 
Ik heb zelf een flinke reis op mijn KLE500 gemaakt, ze heeft wel een verhoogd zadel maar verder geen problemen gehad met mijn 1.90m en 90KG + bagage (3 koffers, tent, stoel, bedje). Een 'oke' model zonder alle accessoires zou denk ik net aan in het budget moeten passen!
 
Inmiddels heeft meneer weer centjes en tijd dus het vlot nu met de rijlessen 😅

Ook is het budget opgeschroefd naar ca 2500 a 3000.
Dan blijven we denk ik aardig in dezelfde motoren, maar een slag jonger/frisser. Of hebben jullie nog andere opties?
 
whatever you do... geen dr650 kopen bij AMT mocht die weer te koop aangeboden worden. Maatje van mijn zoon heeft m daar paar weken geleden gekocht, na 60 km snelweg blijkt de nokkenas gebroken. Garantie doen ze niet aan dus nu, na dreigen met rechtsbijstand, zijn aankoopbedrag minus 1000 euro geaccepteerd.
duur ritje 60 km voor 1000 euro maar hele harde leerschool


AMT Motoren zuigt big time
 
Terug
Bovenaan Onderaan