All season broek, waterdicht, met thermovoering én die er nog eens goed uitziet !

ChristofR

Die hard MF'er
29 mei 2020
310
213
West-Vlaanderen, België
Ik ben op zoek naar een motorbroek waarmee je ook in de herfst en winter mee kan doorrijden. Moet dus bestand zijn tegen een regenvlaag en ook tegen koude temperaturen.
Geen probleem om dit te vinden, natuurlijk, er zijn er tientallen op de markt, zoniet meer.

Maar kan je dat ook vinden in een slilmfit model, die nauwsluitend rond je benen zit, zoals een motorjeans ?
Het beste wat ik gevonden heb, is dit :

Zo zou ik willen dat de broek zit, maar deze van John Doe is wel waterafstotend (ik ben niet van plan om uren in de regen te rijden dus voor kortere ritten in de regen is deze wel goed), maar ik denk dat ze niet zo ideaal is bij koude temperaturen.
Een oplossing kan zjn om dit eronder te dragen, wanneer het dan écht koud is :

Heeft iemand toevallig ervaring met deze broek van John Doe ?

Of beter, weet iemand een broek die alle kwaliteiten combineert, maw, waterdicht/waterafstotend, thermobestendig én slim fit ?
 
Ik denk dat je eens in de webshops van je concurrentie moet kijken. John Doe lijkt me aan de hoge prijs.
 
Ik had hetzelfde idee dus heb de broek gekocht. Niet veel ervaring met andere merken, maar hij is mooi casual (dus ik loop niet voor lul in de stad) en zit lekker. Waterdichtheid nog niet getest, met een milde zomer is hij prima!

en @ChristofR ! Bij MKC krijg je nog 20% korting, scheelt toch weer 50 euro!
 
Laatst bewerkt:
[…]

Of beter, weet iemand een broek die alle kwaliteiten combineert, maw, waterdicht/waterafstotend, thermobestendig én slim fit ?
Nee, maar ik geloof dan ook niet dat de eigenschappen van goede motorkleding verenigbaar zijn met het concept “slimfit“. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat je “slimfit” nooit bij de opties onder “maatvoering” erbij ziet staan. Als je het een mooie broek vind, en dat belangrijk vind, dan gewoon kopen, ervaring opdoen, en desgewenst hier delen. Gelet op de prijs is-ie niet gratis, maar ook niet buitensporig hoog geprijsd: €250 is een gangbare prijs voor een doorsnee motorbroek.

Er zijn genoeg merken die motorkleding maken die toonbaar is, goed presteert op alle praktische punten, en een poosje meegaan (b.v. Held, Stadler, Damen, Alpinestars, etc.), maar dan ben je gemakkelijk twee keer dat bedrag kwijt, Zeker als het echt waterdicht moet zijn. Maar dat ziet er dan wel uit als motorkleding, en niet als e.o.a. vrijetijdsbroek.
 
Als
Ik ben op zoek naar een motorbroek waarmee je ook in de herfst en winter mee kan doorrijden. Moet dus bestand zijn tegen een regenvlaag en ook tegen koude temperaturen.
Geen probleem om dit te vinden, natuurlijk, er zijn er tientallen op de markt, zoniet meer.

Maar kan je dat ook vinden in een slilmfit model, die nauwsluitend rond je benen zit, zoals een motorjeans ?
Het beste wat ik gevonden heb, is dit :

Zo zou ik willen dat de broek zit, maar deze van John Doe is wel waterafstotend (ik ben niet van plan om uren in de regen te rijden dus voor kortere ritten in de regen is deze wel goed), maar ik denk dat ze niet zo ideaal is bij koude temperaturen.
Een oplossing kan zjn om dit eronder te dragen, wanneer het dan écht koud is :

Heeft iemand toevallig ervaring met deze broek van John Doe ?

Of beter, weet iemand een broek die alle kwaliteiten combineert, maw, waterdicht/waterafstotend, thermobestendig én slim fit
Als je geen regen in je laarzen wil moet je broek over je laarzen.

Dainese heeft redelijk strak vormgegeven broeken in vergelijking met andere textiele broeken. (ze zitten ook iets strakker)
 
Geen laarzen, wel waterdichte bottines. Natuurlijk niet dezelfde bescherming als laarzen, maar het is enkel om het eventjes kort droog te houden terwijl ik naar huis rijd van het werk (max. 1 uur per rit)
Als het 's morgens hard regent, vertrek ik gewoon niet met de motorfiets. Motregen, een dag met af een toe een buitje... in zulke omstandigheden rijd ik wel dus ik denk niet dat ik laarzen en Goretex bescherming nodig heb...
 
Geen laarzen, wel waterdichte bottines. Natuurlijk niet dezelfde bescherming als laarzen, maar het is enkel om het eventjes kort droog te houden terwijl ik naar huis rijd van het werk (max. 1 uur per rit)
Als het 's morgens hard regent, vertrek ik gewoon niet met de motorfiets. Motregen, een dag met af een toe een buitje... in zulke omstandigheden rijd ik wel dus ik denk niet dat ik laarzen en Goretex bescherming nodig heb...
Die lopen dus van bovenaf vol. Daarom moet je ook gaten onderin maken.
 
Alles doet zeer van 't lachen...
Dat was ook de bedoeling.
Maar regen op de motor moet je niet onderschatten. Op een regenachtige vakantierit in Frankrijk bleek ik bij aankomst in het hotel, geheel gekleed in Gore-tex, helemaal nat te zijn. Mijn vrouw had nog 1 droge voet.
 
Alles doet zeer van 't lachen...

Edit : in dit filmpje kletsen ze dus gewoon maar wat uit hun nek volgens jou...
Ze zegt dat de schoen waterdicht is, dat klopt tot op een bepaald moment wel.
Maar als het water er langs boven in kan omdat je broekspijpen niet over de schacht vallen loopt er gewoon water recht in je schoen.
Je veter aanspannen tot je voet blauw ziet helpt er nauwelijks tegen.
Doordat de schacht van de schoen laag komt is de kans groot dat een broekspijp niet lang genoeg is om erover te blijven als je op de motor stapt.
 
Dat was ook de bedoeling.
Maar regen op de motor moet je niet onderschatten. Op een regenachtige vakantierit in Frankrijk bleek ik bij aankomst in het hotel, geheel gekleed in Gore-tex, helemaal nat te zijn. Mijn vrouw had nog 1 droge voet.
Zo zie je dat Gore-Tex bestaat in verschillende kwaliteiten en dat je de outfit correct moet aandoen.
(handschoenen onder de mouwen en broekspijpen over de laarzen en je jas moet zeker lang genoeg zijn dat hij over de broek blijft hangen.)
Dan kan er nog regen langs je nek in lopen maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad al rijdend. (ik heb vaak een col aan)

Ik heb al eens het geluk gehad om 5u lang in een stevige bui te zitten.
Ik dacht dat ik doorweekt was maar het was gewoon zweet. (Gore-Tex kan niet ademen als het nat is)
 
Geen laarzen, wel waterdichte bottines. Natuurlijk niet dezelfde bescherming als laarzen, maar het is enkel om het eventjes kort droog te houden terwijl ik naar huis rijd van het werk (max. 1 uur per rit)
Als het 's morgens hard regent, vertrek ik gewoon niet met de motorfiets. Motregen, een dag met af een toe een buitje... in zulke omstandigheden rijd ik wel dus ik denk niet dat ik laarzen en Goretex bescherming nodig heb...
Nee dat denk ik nu ook, heb je ook een auto? Je gaat erg vaak, erg nat worden met jou wensen.
 
Neen, nooit gezien, maar ik wil er dus ook niet als een eskimo uitzien op de motor.

M.a.w. als ik het goed begrijp, tenzij ik bereid ben er als een eskimo uit te zien op de motor, blijf ik beter gewoon enkel in de zomer rijden *D
Ja als er goed uitzien je doel is zit er niets anders op. Je zou nog een textiel overall kunnen overwegen, je stapt daar zo in of uit. Wel een paar laarzen kopen anders is je jeans tot je kuiten nog nat.
 
hilcoblauwe bmwrandje.jpg
 
Dit misschien wat voor je?
 

Bijlagen

  • motorbike_camo_textile_pants_1-600x600.jpg
    motorbike_camo_textile_pants_1-600x600.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 9
Neen, nooit gezien, maar ik wil er dus ook niet als een eskimo uitzien op de motor.

M.a.w. als ik het goed begrijp, tenzij ik bereid ben er als een eskimo uit te zien op de motor, blijf ik beter gewoon enkel in de zomer rijden *D
je kunt ook in de winter de big scoot nemen met lekker warm beenkleed :]
 
Mja, toch niet je dat...
Wellicht ga ik beter voor dit :

Slim fit model, eigenlijk om over je gewone jeans of broek aan te trekken.
Hier een youtube review (hier de Richa Stripper genoemd, maar voor zover ik kan zien, is het dezelfde)

Zo dient een motorbroek aan te sluiten.
Als ik deze gewoon over mijn motorjeans aantrek (met 3DO knie- en heupprotectoren), en de knieprotectoren verwijder uit de Concept 3, dan heb ik denk ik wel wat ik zoek. Koud zal ik het in elk geval niet hebben.

En deze jas erbij :

Dan moet het echt al een zondvloed zijn om niet droog thuis te komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan