All time favourites ..

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Welke namen spreken jullie het meeste aan in de geschiedenis van motorracen.

Mensen die zeker in m\'n top tien thuis horen:

Freddie Spencer
Randy Mamola
Valentino Rossi
Egbert Streuer / Bernhard Schnieders
Joey Dunlop
Carl Fogarty
Neil Hodgson
David Jefferies
Noriyuki Haga
Kevin Schwantz
Wayne Gardner

En dan niet alleen overwinningen en kampioenschappen tellen. Meer het hele plaatje eromheen.
 
Laatst bewerkt:
je vindt \'m leuk of je vindt \'m niet leuk.., dat is me om het even.., maar Doohan hoort er toch echt bij.
 
Mijn All time favourite is ongetwijfeld:
misc.php

Kevin Schwantz :} #34 Rules!



De grootste eikel off all times vind ik Doohan :j
 
Ik denk dat een top 10 te klein is..
Je hebt nog:
Mike Hailwood
Agustini (als ik het goed schrijf :? )
Claudio Castiglioni
Eddie Lawson
Er zijn er veel teveel maar het ging om je persoonlijke top10

1. Joey Dunlop
2. Carl Fogary
3. Valentino Rossi
4. Noriyuki Haga
5. Mick Doohan
6. Ruben Xaus
7. Troy Baylis
8. Mike Hailwood
9. Freddie Spencer
10. David Jefferies

oja en als crossers ook gelden zou ik Jeremy Mcgrath in het rijtje zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doohan was/is natuurlijk wel een supergoede rijder, en de beste uit zijn tijd.
Maar als persoon vind ik hem een lul, als hij een keer niet won had hij altijd wel een smoesje klaar. En had op iedere baan waar die kwam wel wat op af te zeiken.
En de races die Doohan won waren zo saai :z , een kwestie van de beste rijder op de beste motor.
Dat zie je nu ook met Rossi, alleen Rossi loopt tenminste niet zo overal over te zuren.
Wel jammer dat er geen Rossi vs Doohan meer in zat.
 
Doohan was/is natuurlijk wel een supergoede rijder, en de beste uit zijn tijd.
Maar als persoon vind ik hem een lul, als hij een keer niet won had hij altijd wel een smoesje klaar. En had op iedere baan waar die kwam wel wat op af te zeiken.
En de races die Doohan won waren zo saai :z , een kwestie van de beste rijder op de beste motor.
Dat zie je nu ook met Rossi, alleen Rossi loopt tenminste niet zo overal over te zuren.
Wel jammer dat er geen Rossi vs Doohan meer in zat.

da\'s turbo taal :} dank u
 
Welke namen spreken jullie het meeste aan in de geschiedenis van motorracen.

Mensen die zeker in m\'n top tien thuis horen:

Freddie Spencer
Randy Mamola
Valentino Rossi
Egbert Streuer / Bernhard Schnieders
Joey Dunlop
Carl Fogarty
Neil Hodgson
David Jefferies
Noriyuki Haga
Kevin Schwantz
Wayne Gardner

En dan niet alleen overwinningen en kampioenschappen tellen. Meer het hele plaatje eromheen.
Waar staat Doohan :( :?
Hij hoort er zekers bij.
Doohan en Rossi :}
 
Ik denk dat Wayne Rainy toch ook wel in het rijtje hoort!!
Als die dat ongeluk niet had gehad weet ik niet of Schwants ooit wel wereldkampioen was geworden!

Groetjes :z
 
:r :r doohan :j :j

Wat ook niet in de lijst mag ontbreken:
:} :} :} P.F. Chili :} :} :}
:} :} :} Troy Corser :} :} :}
:} :} :} Norrick Abe :} :} :} dankzij zijn onvergetelijk debuut op Suzuka, waar hij Doohan de stront voor z\'n ogen reed totdat hij jammerlijk in turn1 onderuit ging.
 
Ik vond Doohan toch wel een zeer goede rijder. Ik vond het wel grappig dat Biaggi zei dat hij Doohan wel ff zou laten zien hoe je moest rijden.
En hij heb me toch ff slaag gehad })
 
Ik vond Doohan toch wel een zeer goede rijder. Ik vond het wel grappig dat Biaggi zei dat hij Doohan wel ff zou laten zien hoe je moest rijden.
En hij heb me toch ff slaag gehad })
Doohan inderdaad ja. De eerste wedstrijd van Max in de 500 werd een overwinning voor de romein. :}
en wat deed Mick?? Juist, hij stuurde de pits in omdat z\'n voorband lek was :r :r :r :r
was de smoes van de eeuw :j :j :j :j :j

Nee, Mick is meer de zeikerd van de eeuw als de beste coureur van de eeuw.
 
Doohan inderdaad ja. De eerste wedstrijd van Max in de 500 werd een overwinning voor de romein. :}
en wat deed Mick?? Juist, hij stuurde de pits in omdat z\'n voorband lek was :r :r :r :r

Fout! Doohan zijn motor liep nog maar op 2 cilinders. En je hebt de race daarna ook gezien neem ik aan? Ik heb Max nog niet echt Wereldkampioen zien worden. En ik ben bang dat dat ook niet meer gaat gebeuren met Rossi nu.
En dat vind ik absoluut niet erg!! :+
 
Ik kon maar 10 personen in m\'m rijtje noemen, maar zo weet ik er nog wel een paar:

Wil Hartog
Hans Spaan
Jack Middelburg
Wilco Zeelenberg
Frankie Chili
...

En Doohan is gewoon 1 van de beste coureurs allertijden, daar kun je niet omheen. Maar als mens inderdaad wat moeilijk in de omgang.
 
Laatst bewerkt:
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

JURGEN!

En verder vooral Schwantz, Chili, Mamola en Witham (al zijn het misschien niet de meest succesvolle coureurs), maar ook Barros, Harada, Cadalora, Biaggi, Dunlop, Lawson, Rainey, Alzamora enz enz.

En net als Doohan niet mijn vriend maar wel erg goed; Fogarty. En Rossi natuurlijk. Alleen jammer dat hij té goed is en opgehouden met ouwehoeren na de race. Ik kon die badslipperacties altijd wel waarderen.

Cool dat KRJR nog niet genoemd is trouwens. Eikel. Wel een goeie quote van over Mick Doohan: \'He\'s so full of shit, his eyes must be brown\'

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Worden jullie ook zo moe van die mensen die alleen maar juichen voor de nummer 1 in de wk stand?
 
Laatst bewerkt:
Worden jullie ook zo moe van die mensen die alleen maar juichen voor de nummer 1 in de wk stand?
idd. Al die ex Doohan fans, die nu maar een rijder kennen en dat is Rossi. :(
Er zijn meer rijders dan alleen de nr1!

Tijdens de TT zat op \"onze\" tribune een stelletje Nederlanders die steeds Rossi liep aan te moedigen, niks bijzonders opzich.
Maar toen wij begonnen te juigen toen Jurgen voorbij kwam zag je ze verbaast kijken, en keken toen in hun programmaboekje wie toch die rijder met nr 17 was |(
 
stanley woods....

kzag laatst een docu over de geschiedenis van motorraces en de geschiedenis van de TT van Man.
Erg leuk, en ook de oude woods deed nog steeds zijn woordje.... hij is ver van voor mijn tijd, maar kvon em erg sympathiek... en als je nagaat op wat voor motoren/wegen zij hun leven waagde...

leuk om te zien, assen met klinkers....
 
Op zaterdag 26 januari 2002 19:29 schreef TurboTeunis het volgende:idd. Al die ex Doohan fans, die nu maar een rijder kennen en dat is Rossi. :(
Er zijn meer rijders dan alleen de nr1!

Sorry, maar ik ben ook Rossi fan. Niet omdat hij nu wereldkampioen is, maar omdat ik hem al vanaf 1996 volg toen hij in de GP 125 cc kwam. Mag het dan wel?

Vond het prachtig om te zien dat hij zich terug liet zakken en vervolgens weer rustig naar voren reed. En om de maffe acties die hij samen met z\'n fanclub uit z\'n geboortedorp verzint.

Is wel een groot verschil ja, in Engeland merk je dat mensen voor de races en de rijders komen. In Assen komen heel veel sensatiezoekers die de wegrace nauwelijks volgen.
 
Ik heb niks tegen Rossi of Rossi fans hoor.
Ik gebruikte Rossi en Doohan alleen als voorbeeld.

Je hebt wel gelijk hoor.

Teunis, ga je dit jaar nog naar buitenlandse races? Vanmiddag heb ik het er met een maat nog over gehad en ik denk dat we dit jaar weer naar de WSB in Monza gaan, we kunnen acher een paar kennissen aanrijden. MotoGP Le Mans staat hoogstwaarschijnlijk ook op het lijstje. En in Augustus ook weer naar WSB in Brands Hatch. We zijn uitgenodigd door een paar Engelsen die we daar en in Assen al vaker gezien hebben. Eentje van hen heeft een kroeg ergens boven London. Of we voordat we naar Brands gaan even op bezoek wilden komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan