Alle EXC modellen op 5Kw?

Jelle Punt

Rookie
29 sep 2022
5
0
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden gehoord dat alle EXC modellen van Ktm in worden gevoerden met 5Kw vermogen.
Dat zou dus betekenen dat je met een a1 op een 125, 250, 300, 450 en 530 mag rijden.
Ik heb zelf bij een 300 exc het kenteken op gezocht en was blij verrast toen er 5Kw stond.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Jelle Punt
 
Met een A1 rijbewijs mag je maximaal een 125cc rijden. Dus het gaat niet op, om over de eventuele verzekeringskwesties nog maar te zwijgen als blijkt dat de motor meer dan de maximaal toegestane 11kw levert.
 
Met een A1 rijbewijs mag je maximaal een 125cc rijden. Dus het gaat niet op, om over de eventuele verzekeringskwesties nog maar te zwijgen als blijkt dat de motor meer dan de maximaal toegestane 11kw levert.
Dit is wat ik gevonden had, zo worden ze blijkbaar uit de fabriek geleverd.🤷‍♂️
 

Bijlagen

  • e7b7de50-512d-48cd-a99b-2b0ed729420a.jpg
    e7b7de50-512d-48cd-a99b-2b0ed729420a.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 31
Op papier hebben ze een laag vermogen omdat ze anders niet door de keuring kwamen voor een typegoedkeuring. Bij de dealer werd alle begrenzing er weer uitgehaald.
Als je gecontroleerd wordt heb je waarschijnlijk een probleem.
Een beetje agent merkt zo dat je motor te veel vermogen heeft en zo'n KTM valt enorm op.
Ik werd regelmatig gecontroleerd met een supermotard.

Als je een serieus ongeluk krijgt heb je al helemaal een probleem...
 
Is een Honda CRF250m of CRF250L geen optie?
Ik heb daar wel eens op gereden en dat heeft niet veel vermogen.
Je kan wel net 100 km/h rijden op de snelweg geloof ik.

Als bonus hoef je niet elke week te sleutelen.
 
Hier verbaas ik mij ook al jaren over. Ik kan me niet voorstellen dat RDW of een andere instantie dit niet weet, maar het gebeurt nog steeds. Op de site van KTM zie je ook niet hoeveel vermogen hun enduro's hebben, of dat ze er weer 2pk meer uitgeperst hebben.

Ik heb nog nooit gehoord dat een verzekeraar hier een probleem van heeft gemaakt, maar ik hang ook pas 14 jaar rond in het wereldje. Bovendien kun je als eigenaar altijd onwetendheid veinzen, omdat jij de restricties er niet af hebt gehaald, dat doet de dealer meteen. Dus juridisch kunnen ze je niet veel maken, dank ik. Maar ik ben geen jurist.

Met A1 mag je natuurlijk max 125cc rijden, die beperking blijft.
 
Is een Honda CRF250m of CRF250L geen optie?
Ik heb daar wel eens op gereden en dat heeft niet veel vermogen.
Je kan wel net 100 km/h rijden op de snelweg geloof ik.

Als bonus hoef je niet elke week te sleutelen.
Wederom het 125cc limiet. Ookal heb je een fiets met maar 11kw vermogen, als ie meer heeft dan 125cc ben je de sjaak
 
Hier verbaas ik mij ook al jaren over. Ik kan me niet voorstellen dat RDW of een andere instantie dit niet weet, maar het gebeurt nog steeds. Op de site van KTM zie je ook niet hoeveel vermogen hun enduro's hebben, of dat ze er weer 2pk meer uitgeperst hebben.

Ik heb nog nooit gehoord dat een verzekeraar hier een probleem van heeft gemaakt, maar ik hang ook pas 14 jaar rond in het wereldje. Bovendien kun je als eigenaar altijd onwetendheid veinzen, omdat jij de restricties er niet af hebt gehaald, dat doet de dealer meteen. Dus juridisch kunnen ze je niet veel maken, dank ik. Maar ik ben geen jurist.

Met A1 mag je natuurlijk max 125cc rijden, die beperking blijft.
Onwetend houden? Als je een 5kw fiets hebt die 130 loopt weet je dat het geen 5kw fiets is. Het is ook je taak om jezelf een beetje in te lezen. 'Ik heb hem zo gekocht' werkt niet.
 
Wederom het 125cc limiet. Ookal heb je een fiets met maar 11kw vermogen, als ie meer heeft dan 125cc ben je de sjaak
125CC!? Jezus waar gaat dit over. Heeft dat geen brommer kenteken? Dan betaal je duizenden euros voor een RBW en kun je niet eens fatsoenlijk de snelweg op.
 
125CC!? Jezus waar gaat dit over. Heeft dat geen brommer kenteken? Dan betaal je duizenden euros voor een RBW en kun je niet eens fatsoenlijk de snelweg op.
Tot 100 gaat het nog redelijk, alleen daarboven is het trekken
 
Onwetend houden? Als je een 5kw fiets hebt die 130 loopt weet je dat het geen 5kw fiets is. Het is ook je taak om jezelf een beetje in te lezen. 'Ik heb hem zo gekocht' werkt niet.
Ik denk dus van wel, zeker als je hem nieuw koopt. Je gaat toch ook de cilinder niet opmeten om te kijken of deze echt maar 125cc heeft? Je kunt best vertrouwen op de papieren die je meekrijgt van de dealer.
 
Ik denk dus van wel, zeker als je hem nieuw koopt. Je gaat toch ook de cilinder niet opmeten om te kijken of deze echt maar 125cc heeft? Je kunt best vertrouwen op de papieren die je meekrijgt van de dealer.
Het gaat om het vermogen. "Ik wist het niet", gaat echt niet op.
"Sorry meneer agent. Ik had echt niet door dat mijn scooter harder kon dan toegestaan. Ik kijk nooit op mijn teller."
 
Als je wat denkt wel, maar ik volg de stelling dat je dat niet hoeft te weten als gebruiker.
De importeur levert het gelijkvormigheidsattest af.

Als bv een alleenstaande vrouw een nieuwe alfa giulia diesel gaat kopen, wordt zij dan verondersteld te controleren of de garage die 136 pk niet opgekieteld heeft naar 220?

alfa-romeo-giulia-diesel-tuned-to-242-ps-by-squadra-tuning_1.jpg


Als gebruiker hoef je denk ik van je voertuig niet meer te weten dan "tis een oranje".
Dat je 125 op de snelweg meekan hoeft je niet te verbazen als je je daar geen vragen bij stelt.
 
Laatst bewerkt:
daar hebben ze geen tijd voor..
ik ben één keer aangehouden omdat ze in krommenie vonden dat m'n kentekenplaat te schuin stond..
🥴
Ik heb met een paar jongens uit de buurt gepraat en hun zeggen dat of je nou een 125 hebt of 300 het maakt niks uit want een 125 heeft ook wel meer dan 11kw vermogen.
 
Ik heb met een paar jongens uit de buurt gepraat en hun zeggen dat of je nou een 125 hebt of 300 het maakt niks uit want een 125 heeft ook wel meer dan 11kw vermogen.
A1 is zoals herhaaldelijk gezegd max 125 cc en 11 KW.
Niet of 125 of 11kw
tevens zijn enduro motoren nou eenmaal een vreemde eend in de bijt, performance motoren met een kenteken, met ook veel meer onderhoud dan een normale motor
 
Als je wat denkt wel, maar ik volg de stelling dat je dat niet hoeft te weten als gebruiker.
De importeur levert het gelijkvormigheidsattest af.

Als bv een alleenstaande vrouw een nieuwe alfa giulia diesel gaat kopen, wordt zij dan verondersteld te controleren of de garage die 136 pk niet opgekieteld heeft naar 220?

alfa-romeo-giulia-diesel-tuned-to-242-ps-by-squadra-tuning_1.jpg


Als gebruiker hoef je denk ik van je voertuig niet meer te weten dan "tis een oranje".
Dat je 125 op de snelweg meekan hoeft je niet te verbazen als je je daar geen vragen bij stelt.
En toch is de koper de lul als hiervoor beboet wordt. Als je motor 3db teveel maakt en zegt zo heb ik hem gekocht,werkt het niet, die bon krijg je gewoon.
 
A1 is zoals herhaaldelijk gezegd max 125 cc en 11 KW.
Niet of 125 of 11kw
tevens zijn enduro motoren nou eenmaal een vreemde eend in de bijt, performance motoren met een kenteken, met ook veel meer onderhoud dan een normale motor
De meeste 125cc ktm motoren komen boven de 11Kw uit, is dit dan geen probleem?
 
Ik wil prima een 125 kopen maar ze zijn zo schaars;(. En toen hoorde ik het verhaal met die 300tjes dus dacht misschien is dat een mooie oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan