Alleen foute motoragenten of zijn er ook goeie?

Nog maar 1x in aanraking geweest met motoragenten ('Zwaantjes' zoals ze die hier in België noemen) en dat was niet bepaald aangenaam.

Ik reed OP DE FIETS op een T-splitsing rechtdoor door een rood licht (doet iedereen, geen risico, apart fietspad, en als je daar gaat staan wachten met je fietsje ben je toch een beetje overdreven braaf :P)
Maargoed, die gasten stonden dus met z'n tweeën te wachten in een zijstraatje wat verderop.
Resultaat: €150 (honderd-en-vijftig-euro) boete.

Ratten.


Ik vind de politie hier (Mechelen, België) over het algemeen ook een bende mierenneukende eikeltjes die alleen maar hun (meestal onredelijke) boetes willen uitschrijven, en geen enkel gehoor hebben naar wat je ook zegt, en zich dan ook nog eens autoritair en belerend gaan lopen gedragen. Frustratie...
 
'k heb een keer een leuke ervaring gehad met een motoragent.

'k stond met m'n huidige motor voor'n stoplicht, komt zo'n man met fluoriserende strepen op z'n motor naast me staan, en vraagt, trekt dat ding echt zo hard op als ze zeggen?

mijn antwoord:'geen idee nog niet geprobeerd'
agent:'mooi dan gaan we dat nu uitproberen'

'k stond mooi met de bek vol tanden toen hij de eerste paar meter nog bij bleef ook. :?


Klinkt als een "goeie" motoragent :Y
Maar als hij je meteen daarna op de bon zou slingeren, zou hij een "foute" zijn -O-
Hiermee is meteen de vraag van TS beantwoord :P
 
Heb 1 leuke ervaring met een motoragent.

Rij ik op de A1, netjes 100 op de rechter baan, word ik door ééntje ingehaald.
Allebei zwaaien (waarom niet).
Ik sluit netjes bij hem aan.
Wordt de weg vrij, trekt hij hem door tot 150 (100 toegestaan)
Ik gewoon met hem meerijden (had wel wat moeite met het optrekken).

Dit tot 2x toe.
Toen ging hij er bij Baarn af.
Stak ze duim op en ik zwaaide even terug.

Was echt leuk.
 
Heb 1 leuke ervaring met een motoragent.

Rij ik op de A1, netjes 100 op de rechter baan, word ik door ééntje ingehaald.
Allebei zwaaien (waarom niet).
Ik sluit netjes bij hem aan.
Wordt de weg vrij, trekt hij hem door tot 150 (100 toegestaan)
Ik gewoon met hem meerijden (had wel wat moeite met het optrekken).

Dit tot 2x toe.
Toen ging hij er bij Baarn af.
Stak ze duim op en ik zwaaide even terug.

Was echt leuk.

Ik zou dat zelf nooit doen, ik vertrouw er niet op.
Misschien moet zo'n knakker wel snel ergens zijn, maar is de nood niet hoog genoeg om sirene met lichtjes te voeren. Of hij/zij rijd gewoon te hard.

Als jij daar met 50 (of meer) te hard achteraan tuft, kan het maar zo zijn dat meneer/mevrouw in een naaibui ineens 'een babbeltje' met je wil maken...

Overigens vind ik wel dat agenten ook gewoon mensen zijn. Een motoragent(e) groet ik dan ook gewoon.
 
was dan wel geen motoragent, maar een motormuisje van de KMAR:

pinksteren 2005, net een week een nieuwe V-Max, lekker stukje toeren, gelijkrichter kapot op zo'n 20 kilometer van huis.
Met veel pijn en moeite de motor weer aan de praat gekregen en "snel" naar huis over de snelweg, voordat de accu helemaal leeg was....

Vlak voor de duitse grens zit er opeens een Kmarmotor naast me en 1 blik op de teller zei genoeg: knap 190 waar je 120 mag.
Ik dacht al "daar gaat je rijbewijs", maar ik mocht na de opmerking "als je hard wilt rijden, doe dat dan een paar kilometer verderop, daar mag het wél" mijn weg vervolgen.
Goeie aktie van die Kmarman!
Gelukkig was de normale hermandad in de weer met Pinkpop en viel de Kmar in voor de normale verkeersbewaking....
 
Nog maar 1x in aanraking geweest met motoragenten ('Zwaantjes' zoals ze die hier in België noemen) en dat was niet bepaald aangenaam.

Ik reed OP DE FIETS op een T-splitsing rechtdoor door een rood licht (doet iedereen, geen risico, apart fietspad, en als je daar gaat staan wachten met je fietsje ben je toch een beetje overdreven braaf :P)
Maargoed, die gasten stonden dus met z'n tweeën te wachten in een zijstraatje wat verderop.
Resultaat: €150 (honderd-en-vijftig-euro) boete.

Ratten.


Ik vind de politie hier (Mechelen, België) over het algemeen ook een bende mierenneukende eikeltjes die alleen maar hun (meestal onredelijke) boetes willen uitschrijven, en geen enkel gehoor hebben naar wat je ook zegt, en zich dan ook nog eens autoritair en belerend gaan lopen gedragen. Frustratie...
Persoonlijk vind ik dat personen die zich voorbij een rood licht begeven (voetganger, fietser, motorrijder, automobilist, vrachtwagenchauffeur en treinbestuurder) allemaal dezelfde boete mogen krijgen.

http://www.ikbenvoor.be/content.aspx?id=149&

In feite ben je er nog goedkoop vanafgekomen. Voor mij persoonlijk hebben die agenten het DEZE keer wel goed gedaan. (in tegenstelling tot de snelheidscontroles die mij serieus de strot uitkomen)
 
Ik zou dat zelf nooit doen, ik vertrouw er niet op.
Misschien moet zo'n knakker wel snel ergens zijn, maar is de nood niet hoog genoeg om sirene met lichtjes te voeren. Of hij/zij rijd gewoon te hard.

Als jij daar met 50 (of meer) te hard achteraan tuft, kan het maar zo zijn dat meneer/mevrouw in een naaibui ineens 'een babbeltje' met je wil maken...

Overigens vind ik wel dat agenten ook gewoon mensen zijn. Een motoragent(e) groet ik dan ook gewoon.
Ik deed het omdat hij gelijk vriendelijk terug zwaaide.
Als hij dat niet had gedaan had ik het minder gauw gedaan.
En als hij mij aangehouden had, zou mijn eerste reactie zijn geweest:
"Was even gezellig he, zo saampjes". (Big Smile).

Is het ijs meestal wel gebroken.
 
Ik deed het omdat hij gelijk vriendelijk terug zwaaide.
Als hij dat niet had gedaan had ik het minder gauw gedaan.
En als hij mij aangehouden had, zou mijn eerste reactie zijn geweest:
"Was even gezellig he, zo saampjes". (Big Smile).

Is het ijs meestal wel gebroken.
En bij de een volgend stukje weg rijdt iemand met die snelheid dezelfde agent voorbij, dan zal hij waarschijnlijk op de bon geslingerd worden... Hoezo oneerlijk. En dan, terwijl hij het rijbewijs invorderd, zeggen '' ja meneer, regels zijn regels en ik moet dit doen van mijn baas, ik heb daar zelf niks over in te brengen''.
 
En bij de een volgend stukje weg rijdt iemand met die snelheid dezelfde agent voorbij, dan zal hij waarschijnlijk op de bon geslingerd worden... Hoezo oneerlijk. En dan, terwijl hij het rijbewijs invorderd, zeggen '' ja meneer, regels zijn regels en ik moet dit doen van mijn baas, ik heb daar zelf niks over in te brengen''.

Oh, dus jij hebt liever een flitspaal? :+
 
En bij de een volgend stukje weg rijdt iemand met die snelheid dezelfde agent voorbij, dan zal hij waarschijnlijk op de bon geslingerd worden... Hoezo oneerlijk. En dan, terwijl hij het rijbewijs invorderd, zeggen '' ja meneer, regels zijn regels en ik moet dit doen van mijn baas, ik heb daar zelf niks over in te brengen''.


Hahaha, als je het zo stelt, dan zijn er alleen foute agenten _O-

  • Wel beboeten voor overtreding = FOUT
  • Niet beboeten voor overtreding = FOUT

Doe mij foute agent 2 maar :P
 
Laatst bewerkt:
Nog maar 1x in aanraking geweest met motoragenten ('Zwaantjes' zoals ze die hier in België noemen) en dat was niet bepaald aangenaam.

Ik reed OP DE FIETS op een T-splitsing rechtdoor door een rood licht (doet iedereen, geen risico, apart fietspad, en als je daar gaat staan wachten met je fietsje ben je toch een beetje overdreven braaf :P)
Maargoed, die gasten stonden dus met z'n tweeën te wachten in een zijstraatje wat verderop.
Resultaat: €150 (honderd-en-vijftig-euro) boete.

Ratten.


Ik vind de politie hier (Mechelen, België) over het algemeen ook een bende mierenneukende eikeltjes die alleen maar hun (meestal onredelijke) boetes willen uitschrijven, en geen enkel gehoor hebben naar wat je ook zegt, en zich dan ook nog eens autoritair en belerend gaan lopen gedragen. Frustratie...

2 agenten te voet probeerden mij in Eindhoven eens aan te houden omdat ik door rood reed met mijn fiets. Maar zo hard rennen als ik kan fietsen dat konden ze toch niet _O-

Ben bij ons in het dorp een keer aangehouden door een agent op de motor omdat ik 55 (plankgas) reed met mijn rommertje in de kom. Was mijn eerste bekeruring, €60 geloof ik :)
Vond het wel een beetje belachelijk toen op een weg waar niemand rijd 50 rijden, maarja met de brommer mag je maar 30 en wet is wet.
Toen heb ik maar besloten op te voeren omdat je met ori brommertje net zo goed bekeuringen krijgt. In de 4 jaar erna nooit meer een bekeuring :)
 
Persoonlijk vind ik dat personen die zich voorbij een rood licht begeven (voetganger, fietser, motorrijder, automobilist, vrachtwagenchauffeur en treinbestuurder) allemaal dezelfde boete mogen krijgen.

http://www.ikbenvoor.be/content.aspx?id=149&

In feite ben je er nog goedkoop vanafgekomen. Voor mij persoonlijk hebben die agenten het DEZE keer wel goed gedaan. (in tegenstelling tot de snelheidscontroles die mij serieus de strot uitkomen)
In theorie heb ik daar niks op tegen, maar ik vind de actie in mijn geval bijzonder laf. Mensen staan opwachten op een plaats waar door rood fietsen geen enkel risico inhoudt is triest.

Edit: Ik zie trouwens ook dat het ook normaal vindt om voetgangers die door rood gaan met €150 te beboeten, dat vind ik ook maar een belachelijk idee; je kan vaak genoeg perfect veilig door rood wandelen (denk aan 's avonds, etc...)

In het algemeen heb ik trouwens niks tegen de politie in het algemeen, ben ook al heel aardige agenten tegengekomen, maar dit was gewoon een smerig geval van geldklopperij.

@DAF400: Haha, ja als ze lopend waren geweest was ik er ook wel vandoor gegaan :P
 
Laatst bewerkt:
In theorie heb ik daar niks op tegen, maar ik vind de actie in mijn geval bijzonder laf. Mensen staan opwachten op een plaats waar door rood fietsen geen enkel risico inhoudt is triest.

In het algemeen heb ik trouwens niks tegen de politie in het algemeen, ben ook al heel aardige agenten tegengekomen, maar dit was gewoon een smerig geval van geldklopperij.

@DAF400: Haha, ja als ze lopend waren geweest was ik er ook wel vandoor gegaan :P
Mijn vader heeft vroeger ook wel eens een boete voor door rood lopen gekregen.. stonden ze achter de bosjes te wachten want het was een plek waar veel lui dat (veilig) deden.. tja het mag niet maar ruikt wel naar geldklopperij om er een boete voor uit te schrijven..
De plek is gelukkig inmiddels een rotonde met een zebrapad, dus nu heb je als voetganger voorrang...
 
Ik ken ze ook wel anders.. Op één of andere manier zijn die motoragenten vaker bezig met het volgen van mensen.. Verhalen dat ze gewoon mensen vlak bij huis staan op te wachten e.d. zijn niet nieuw :X (denkt aan de opgevoerde scooters-tijd)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nooit problemen met politieagenten/tes.
Als ik een prent krijg heb ik hem eerlijk verdiend..... Vaker kom ik er met een waarschuwing vanaf, dat heeft mij al minimaal 2 keer mijn rijbewijs inhouden voorkomen.

Ik ken veel motoragenten, er zijn er heel veel klant in mijn zaak (met hun privemotoren). Ook komen ze regelmatig in uniform even een bakkie halen, en dat is geen probleem.

De meesten (nee, inderdaad niet allemaal) die problemen met de politie hebben zijn zelf eerst fout bezig geweest. Als je je dan ook nog eens verkeerd opstelt tegenover de agent, dan heb je een probleem. Ik kan me goed voostellen dat je daar niet blij mee bent, maar sommige mensen kunnen nooit hun fouten toegeven (en ja, dat komt ook onder politiemensen voor).
En al krijg je dan eens een keertje een onterechte bon, bedank dan ook eens hoeveel keer je geen bon hebt gekregen bij een andere overtreding? Als ik mijzelf bekijk maak ik ELKE dag verkeersovertredingen (ook al is het alleen maar 53 km/u rijden in de bebouwde kom).
Met mijn motor ben ik 100% van de tijd in overtreding (uitlaat, safety-lights, om over snelheid maar niet te spreken).
Tegenwoordig krijg ik ca. 2-3 bonnen per jaar (vroeger 6-10). Zou ik toch ouder en wijzer worden? Of let ik gewoon meer op........

Wat is nu eigenlijk de moraal van dit verhaal?

- Motoragenten deugen, want jij hebt nooit problemen met ze?
- Motoragenten deugen, want je drinkt zelfs koffie met ze?
- Motoragenten deugen, want we zijn meestal zelf fout bezig?
- Motoragenten deugen, want als we problemen met ze hebben komt dat door onze opstelling?
- Motoragenten deugen, want we maken veel meer overtredingen dan we bekeuringen krijgen?

Overigens heb ik ook weinig negatieve ervaringen in dit opzicht en sluit ik me grotendeels bij de topicstarter aan. Als je met de politie te maken krijgt kan het maar het beste een motoragent zijn. Die weet in ieder geval wat er leuk is aan motorrijden en begrijpt over het algemeen ook dat men daarbij weleens 'over de schreef' gaat.
 
Ik reed eens (lang geleden) tegen de 200km/h op de A28.
Er kwam een motoragent naast me rijden die mij het handgebaar "ff rustiger" gaf.
Ik steek duim omhoog en draai het gas een stuk dicht. Hij geeft juist gas bij..... :(
Heel relaxed dat er verder niks gebeurde maar mij de ogen uitsteken door zelf wél zo hard te blijven rijden maakte me ietwat verdrietig..... ;)
 
Gastuh zijn ook mens (en rijden op zo'n ding als ik ook heb)...groeten en gegroet worden.

Ik bespaar jullie de leuke details. Ik ga die gastuh toch zeker nie naaie 8-)
 
In theorie heb ik daar niks op tegen, maar ik vind de actie in mijn geval bijzonder laf. Mensen staan opwachten op een plaats waar door rood fietsen geen enkel risico inhoudt is triest.

Edit: Ik zie trouwens ook dat het ook normaal vindt om voetgangers die door rood gaan met €150 te beboeten, dat vind ik ook maar een belachelijk idee; je kan vaak genoeg perfect veilig door rood wandelen (denk aan 's avonds, etc...)

In het algemeen heb ik trouwens niks tegen de politie in het algemeen, ben ook al heel aardige agenten tegengekomen, maar dit was gewoon een smerig geval van geldklopperij.

@DAF400: Haha, ja als ze lopend waren geweest was ik er ook wel vandoor gegaan :P

dat is met de auto/motor niet anders ;) dus dat voetgangers vaak "veilig" door rood kunnen lopen is geen excuus vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan