Alleen foute motoragenten of zijn er ook goeie?

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Je kunt beter met motoragenten van doen hebben dan met die frusties in auto\'s. Motoragenten doen nog enige moeite om je te begrijpen. En zolang je geen grote bek hebt kom je er vaak nog wel met een waarschuwing vanaf. Zolang je het niet te bont gemaakt hebt.

In 2000 met een man of vier naar Superbikes in Assen, worden we tussen Zeeland en Reek bij een benzinepomp aangesproken door een motoragent. Hij had een stukje achter ons gereden (had ik ook gezien en daarom maar even 100 ipv 120 gereden. Ben niet zo hypocriet om dan ineens 80 gaan te rijden). De beste man gaf ons de tip om het racen aan de mannen in Assen over te laten en het iets rustiger aan te doen. Daarna nog even over Ducati\'s etc gepraat. Hij vertelde er ook nog bij dat zijn maat toen met een wheeliende politiebeemer in de moto73 stond.

Het zijn niet allemaal foute gasten!
 
Er zitten ook wel wat meer tolerante tussen. Maar ik denk dat die zaken ook weer afhankelijk zijn van de dagelijkse gebeurtenissen voor een dergelijk persoon: een agent met een slechte dag achter de rug moet zich soms wel eens afreageren...
 
Ik groet ze in elk geval niet, maar dat doen ze normaal gesproken toch niet. Ze zullen pas hun handje uitsteken als jij het als eerste doet. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen ;)
 
Ja, en ze komen je misschien zelfs nog achterna als je je hand opsteekt en 4 van je 5 vingers gekromd houdt... ;)
 
Ik groet ze in elk geval niet, maar dat doen ze normaal gesproken toch niet. Ze zullen pas hun handje uitsteken als jij het als eerste doet. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen ;)

Wat zou je doen als bijna niemand je groet? Dan houd je je hand wel aan het stuur.
 
Ben nog nooit een motoragent tegen gekomen, terwijl ik een stukje aan het toeren was. Dus geen ervaring mee.
 
Ik ben wel eens aan de kant gezet door een motoragent. Was net voorbij de vliegbasis in Volkel, richting Zeeland. Ik reed ongeveer 120 (je mag 80), maar hij vroeg alleen maar of ik ff wat rustiger aan wilde doen en dat ik er met een waarschuwing af kwam. Zoals gezegd; motoragenten lijken meestal een stuk relaxter dan die frusties in hun wagens :j . Motoragenten groeten doe ik alleen niet meer, je krijgt toch nooit een groet terug...
 
motoragenten kun je best hebben zijn wel sociaalel heb ik het idee

en wat betrefd groeten ze steken hier meestal wel de hand op
 
ik groet ze wel....

a: het zijn ook mensen die hun werk doen..
b: ze zijn ook wel ok..
c: ze groeten mij over het algemeen terug...
 
In mijn brommerjaren een keer een motor-agent
naast me gehad buiten de bebouwde kom
(Ik reed ook braaf 80 }) )
Die wees eens met zijn vinger van \"foei foei\" en
trok vervolgens het gas open en stoof richting
horizon...

8-)

Heel wat beter dan die eikels die begonnen
te zeuren dat de gele stikkers niet te zien
waren op mijn gele scooter en dat ze dus niet
konden zien of het een brom of snor was.

Ik kon het niet in die botte koppen krijgen
dat het wel een brommer moest zijn, want
anders zaten er wel oranje stikkers op die
ze dan wel konden zien!!! |(
 
Ach...mijn ervaringen zijn dat er ook wel relaxte gaste tusse zitten...Hebber een keertje 1 ingehaald met 170 waar je 100 mag...kreeg ook alleen een waarschuwing...en toen we op PPP werden aangehouden, was Porkey+vriendin ook bij, had ik ook wel een relaxte agent...maar ze stonden wel met zn 6en ofzo wel rondjes achter ons aan te rijden...
 
Rond de PPP rijdt een relaxte agent rond, moesten, nadat we een uurtje met hem gepraat hadden, wel even laten zien hoe goed onze wheelie´s waren.

En als je lang blond haar heb, zijn ze ook een stuk vriendelijker, komt er een naast me vriendin rijden, waarschuwing dat het ietsje minder hard mag, ze reed maar 160(waar 100 geldt)
 
Ik groet ze gewoon als ik ze zie. Het moet meestal alleen even bij ze doordringen dat ik dat doe. Uiteindelijk groeten ze meestal wel.

Vanmorgen nog een relaxte agent in Volvo van KLPD ontmoet. Op A12 kreeg ik het sein \"Politie Volgen\". Bij de Shell was het commentaar:\"U rijdt vast meestal te hard. Dus maak even je kentekenplaat schoon zodat we je ook kunnen flitsen\". Heb ik dus maar even gedaan. Hij had me ook een boete kunnen geven want de plaat was echt niet meer leesbaar. Heeft me verdorie een boel moeite gekost om hem zo vuil te krijgen 8-)
 
Hmm m\'n oom is ook een goeie motoragent, die is van de week onderuit gegaan op z\'n dienstmotor. Sleutelbeen gebroken, hij was bezig met die Utrechtse serieverkrachter, en schatte een scherpe bocht iets te ruim in...
Hij zei dat ie op een zwarte 650cc\'burger\'motor reed. Zal wel een Honda NX650 Dominator zijn geweest. Snap alleen niet dat dat zo \'undercover\' is, alleen wouten rijden op een zwarte dominator ;)
 
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met motoragenten. Dat gezegd hebbende, ik heb ook nog nooit problemen gehad met hun autorijdende collega\'s.

Wat dat groeten betreft, wat een motoragent er eens over zei: \"ik groet alleen terug, niet zozeer omdat ik niet wil groeten, maar je blijft bezig\". Ik kan hem geen ongelijk geven.
 
Ik heb alleen nog maar klootzakken meegemaakt die het vak hebben gekozen om hun te kleine pikkie te compenseren.
 
Vanmorgen nog een relaxte agent in Volvo van KLPD ontmoet. Op A12 kreeg ik het sein \"Politie Volgen\". Bij de Shell was het commentaar:\"U rijdt vast meestal te hard. Dus maak even je kentekenplaat schoon zodat we je ook kunnen flitsen\". Heb ik dus maar even gedaan. Hij had me ook een boete kunnen geven want de plaat was echt niet meer leesbaar. Heeft me verdorie een boel moeite gekost om hem zo vuil te krijgen 8-)

Dat is wel leuk; u rijdt vast meestal te hard.

Heb je wel mazzel mee.
 
Ik groet ze gewoon als ik ze zie. Het moet meestal alleen even bij ze doordringen dat ik dat doe. Uiteindelijk groeten ze meestal wel.

Vanmorgen nog een relaxte agent in Volvo van KLPD ontmoet. Op A12 kreeg ik het sein \"Politie Volgen\". Bij de Shell was het commentaar:\"U rijdt vast meestal te hard. Dus maak even je kentekenplaat schoon zodat we je ook kunnen flitsen\". Heb ik dus maar even gedaan. Hij had me ook een boete kunnen geven want de plaat was echt niet meer leesbaar. Heeft me verdorie een boel moeite gekost om hem zo vuil te krijgen 8-)

Dus omdat je geen boete kreeg voor zoiets flauws is het een relaxte vent :?
In mijn ogen is het gewoon geen mierenneuker, verder kan ik er niks van maken.
 
MrsT belde me vanavond, ze reed op de A30 (FYI in onze engelse auto) iets te hard en zag wel een motor snel aankomen, maar had niet door dat het een motoragente was, dus toen ze dat zag schrok ze (als net meisje ;) ) een beetje van en ging snel langzamer rijden.
Moteragente ging naast haar rijden, keek ff naar binnen en reed weer door..

Persoonlijk denk ik dat ze niet eens zo snel reed en de motoragente vooral ff keek omdat de 'bestuurderstoel' leeg was, maar ja mrsT was allang blij dat ze niet aangehouden was..
Verderop (toen ze dus netjes 120 op de cruisecontrol reed uit angst ;) ) kwam ze nog meer motoragenten tegen...

dus ff vraagje:

zijn er nou veel motor agentes?

Was er wat bij ede aan de hand dat er op de A30/A12 zoveel motoragenten rond reden?

p.s. ja oud topic, maar vond het wel een ok om dit verhaal te plaatsen ipv een nieuw topic te openen..
 
MrsT belde me vanavond, ze reed op de A30 (FYI in onze engelse auto) iets te hard en zag wel een motor snel aankomen, maar had niet door dat het een motoragente was, dus toen ze dat zag schrok ze (als net meisje ;) ) een beetje van en ging snel langzamer rijden.
Moteragente ging naast haar rijden, keek ff naar binnen en reed weer door..

Persoonlijk denk ik dat ze niet eens zo snel reed en de motoragente vooral ff keek omdat de 'bestuurderstoel' leeg was, maar ja mrsT was allang blij dat ze niet aangehouden was..
Verderop (toen ze dus netjes 120 op de cruisecontrol reed uit angst ;) ) kwam ze nog meer motoragenten tegen...

dus ff vraagje:

zijn er nou veel motor agentes?

Was er wat bij ede aan de hand dat er op de A30/A12 zoveel motoragenten rond reden?

p.s. ja oud topic, maar vond het wel een ok om dit verhaal te plaatsen ipv een nieuw topic te openen..

Ik ken er zo al een stuk of 6 .... :Y :)

En het meerendeel daarvan voldoet ook nog eens bepaald NIET aan het vooroordeel "dikke kont".... :9 ;)

Waarbij er 1 ook instructeur is voor de politierijopleidingen... en 99% van de motorrijders het snot voor de ogen rijdt... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan