Alleen naar St. Petersburg - doen?

maxxx79

MF'er
27 apr 2004
33
0
Groningen
Collega's,

Ik (24), overweeg om in juli een reis door Zweden en Finland te gaan maken, alleen. Dan lijkt het aantrekkelijk om ook een paar dagen naar St. Petersburg te gaan. Er zijn ongetwijfeld mensen met ervaring op dit gebied, is het de moeite waard? En is het verstandig (of in ieder geval niet gevaarlijk) om alleen, per redelijk leuke motor ('96 VFR), naar Rusland te crossen?

Graag jullie advies!

Haha...heb ik ook over gedacht. Maar dan niet met de motor maar per lift.

Dus je gaat rond die zee? Denemarken, zweden, finland, rusland, en dan via estland, letland, polen en duitsland terug? Lijkt me niet gevaarlijk. Alleen opletten in Rusland.

Wel opletten dat als je pech krijgt dat je daar niet staat te kijken (maw verzekering en bijstand is geen overbodige luxe)

Ik zou altijd met 2en gaan, als eentje een lekke band heeft kan ander dat ding laten fixen. anders staat of je motor( en bagage) alleen, of je kunt wachten tot je een ons weegt

SUPER PLAN! DOEN!

Ik zou alleen een niet al te strakke bike meenemen...niet te diep Rusland in trekken...of niet aan je bike hechten (wat ik me ook kan voorstellen met een '96 VFR ;) ).
In ieder geval in hotels met een garage overnachten (als het uberhaupt iets uitmaakt daar..)
Ben wel benieuwd als je het gaat doen, heb zelf ook plannen Oost-Europa in te gaan (wil alleen zeker zijn dat m'n Ducie het ook leuk vindt! We moeten namelijk nog aan elkaar wennen.....)

Laatst bewerkt:
Alles boven Moskou is naar het schijnt levensgevaarlijk, is mischien overroepen maar alleen gaan is vragen voor problemen

Als je een ongeval of zo hebt en je komt daar in een voorhistorisch ziekenhuis terecht zou ik toch ff blij zijn als er iemand me weg kon slepen daar :X

enne: neem iets van een woordenboek mee: mijn ervaringen (danwel zOnder motor) in StPetersburg waren dat bijna n i e m a n d engels sprak |(
wat ff schrikken is als je iets wil weten... russisch woordenboek scheelt een berg!
Verder is het genieten en een feest - bizar mooi daar! Ben zelf getreind van Helsinki naar StP en was een mooie route - moet leuk zijn op de motor!

Vanuit Finland is St Petersburg niet zo ver, en dus prima te doen.
Wellicht dat je vanaf Helsinki een x-daagse reis naar St Petersburg kunt
regelen.
Scandinavië is in elk geval geen probleem. Lekker touren dus.

Hier vindt je onderandere motorclubs in Finland :) :
http://www.bajahill.net/mclinks.html

Dank dank dank voor jullie aanmoedigingen, adviezen enz.. Denk dat ik dit inderdaad maar ga doen, vanaf half juli... Is weer es wat anders dan Ardennen, Alpen en andere nare heuvels die na een week verdacht veel op elkaar beginnen te lijken. Ach, en St. Petersburg is natuurlijk maar een scheet vanaf Finland. En terug langs de Oostzee naar beneden... moet lukken!

Let ook op je snelheid in Skandinavie want daar wordt er niet mee gelachen.(wist je vast al maar stond er nog niet bij)

Finland = eindeloos lange rechte wegen (van horen zeggen)

Hmm nee? Dus liever bovenlangs - en weer terug - door Finland, ondanks omrijden? Iemand (slechte) ervaringen met Oekraine e.o. ?

Moet je overigens als je op eigen vervoer naar Rusland gaat niet een visum regelen? :?

Hebben er nog even over gedacht in de zomervakantie naar Moskou en St. Petersburg te gaan, maar aangezien dat zo veel gedoe met visum gaf hebben we er van af gezien. Wat mij bekend is (via Russische ambassade) is dat je òf van elke nacht een boekingsbevestiging per verblijfadres moet hebben om een visum te verkrijgen B| , òf een prive-uitnodiging voor Rusland moet regelen :X . Buiten dat zou je niet meer dan een x aantal kilometer per dag mogen reizen door Rusland (ik meen 500km).
Iemand hier ervaring mee??

Hoi,

Je hebt voor Rusland inderdaad een Visum nodig, ze kunnen daarover knap moeilijk doen:
Het beste regel je een visum via een russische toeristen organisatie of nederlands reisburo, als dat niet kan heb je namelijk vaak een uitnodiging van een ingezetene van de Russische federatie nodig.
Verder kan ik je afraden om alleen de weg op te gaan daar, de afstanden zijn niet wat wij gewend zijn en langs de grote wegen geld alleen het recht van de sterkste er zijn zelfs wegen waar mijn vrouw met de auto niet alleen op stap gaat (en zij is in Rusland geboren)
In de Ukraine is die situatie nog extremer en verklaar jezelf met een buittenlands kenteken en alleen voor vogelvrij.

Denk even heel goed na voor je gaat, alleen naar st petersburg is goed te doen maar met eigen vervoer niet aan te raden

mvg
Steven

Het Zweden Finland verhaal vind ik heel leuk klinken, ik zou alleen niet naar st/ Petersburg gaan. Zeker niet alleen...stel je voor dat daar iets gebeurt..sta je daar met je mobieltje en je fiets..

d'r is dan vast wel iemand die je van je fiets afhelpt :X

ik heb er over nagedacht om het tedoen maar ben uiteindelijk toch maar verder naar het noorden gegaan. Misschien een andere keer maar dan toch ook niet alleen.
Finland zweden en noorwegen zijn erg gaaf zeker het noorden van noorwegen erg ruig en mooi.

veel plezier op vakantie en laat ff weten hoe het was

mzzl muppet

Kun je niet gewoon in denemarken de motor op de boot knallen en vervolgens een enorm rondje te rijden en dan weer met de boot terug naar denemarken? lijkt me veeeel veiliger als die oostblok landen

dinictus,

yep, I'm here (wie je dan ook mag zijn), denk dat ik wel een beetje over Rusland mag adviseren, ben er tenslotte mee getrouwd.

meeste tijd hang ik trouwens in het zijspan stukkie rond.......

greetz
Steven

denk er ook aan dat de meeste standaard verzekeringen niet gelden in Rusland ed.
Kortom, bijverzekeren lijkt me iig het minste.

http://www.zomeravontuur.nl/

Ik heb al enige duizenden kilometers winterervaring in Finland
(auto dan dus). Lange rechte wegen? Ja, maar ook hele leuke binnenwegen,
Borden met grote namen, die uiteindelijk naar anderhalve schuur verwijzen.

Zweden is ook enorm mooi. Wellicht toch een rondtocht door Zweden en Finland.

Je kunt vanaf Kiel (D) en vanaf Rostock (D) ( http://www.superfast.com/ ) naar Finland toe.
Of van Fredrikshavn (DK) naar Goteborg (S).

En vanaf Helsinki zijn trips naar ST-Petersburg te regelen:
http://www.skazka.no/travel-to-spb.html (zie hoofdstuk groundtravel)

Waarom sla je Rusland niet gewoon over?
Je zou via Polen,Litouwen,Letland en Estland kunnen rijden en in Tallin de boot kunnen nemen naar Helsinki.
Zo vermijd je de Russische enclave,Kallingrad en Rusland zelf en daarmee veel gedoe met visa e.d.
De eerder genoemde landen moet geen probleem zijn,is overigens E.E.G.

Ik ben in 2003 via Noorwegen naar de noordkaap geweest en terug via Finland en Zweden,absoluut de moeite waard.

www.nordictour2003.tk

Terug
Bovenaan Onderaan