Alleen op de motor, waar rij je dan naartoe?

autoweg richting aachen, bij monchau ervanaf. Binnendoor over de rurhberg doos schleiden naar de nordschleife. Dan terug binnendoor naar bittburg, dan vianden volgen. Door doppeldorf naar echternach. Naar larochette en vianden. Een beetje door luxemburg rijden en dan terug naar huis. :)

Als je deze weg niet kent is het een openbaring: Clervaux - Wiltz - Kautenbach, in Luxemburg. Is een stuk weg van zo'n 50 km (mijn schatting) en kan zich meten met Alpen en Dolomieten. Wel een tricky stuk asfalt, sommige bochten knijpen behoorlijk. Maar erg mooi! :Y :Y :Y
 
Op de motor zelf zit ik toch alleen, Met anderen rijden heeft zijn voordeel dat je aanspraak hebt als je stopt, maar ik stop zo min mogelijk als ik ga toeren. Thermosfles in de koffer om onderweg even koffie te drinken langs de weg. Soms stop ik voor lunch of avondeten als ik onderweg een leuke plek tegenkom maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ik 500km op een dag heb weggereden en alleen ben gestopt om even de benen te strekken en tegen een boom te pissen.
Kan ik inkomen inderdaad, maar het is ook heel afhankelijk met wie je rijdt. Als wij (een stel goede vrienden) gaat rijden doen we ongeveer hetzelfde als jij beschrijft hoe je alleen rijdt. Als we ergens heen gaan met de motor wordt het een vervoersmiddel maar vaak spreken we enkel een doel af om een punt te hebben om heen te rijden en is het rijden waar het om gaat.

Ik ken ook genoeg mensen waar ik niet 'lekker' samen kan rijden. Mensen moeten toch een beetje dezelfde rijstijl hebben.
 
Gewoon een beetje rondrijden, soms wat sociale bezoekjes afleggen, soms ontspannen en doelloos rondgaan en soms ff de stress van de dag van je "afscheuren" })
En dat kan ook allemaal in 1 rit! Het verschilt nogal.
 
Herkenbaar, ik rij elke dag alleen op de motor naar mijn werk.
Maar waar ga je dan in het weekeinde naar toe? De wegen in je eigen buurt ken je inmiddels wel en om nu elk weekeinde op vakantie te gaan (hoewel dat wel erg aantrekkelijk is...) trekt de bankrekening op een gegeven moment ook niet meer.
Ik heb me aangemeld bij het motorbegeleidingsteam (MBT). Af en toe een wielerronde of een truckrun begeleiden, assisteren bij marathons etc.
Je hebt een doel om naar toe te rijden, waar je naar toe gaat is altijd wat te doen, kopje koffie en een lunchpakketje scoor je altijd wel en je ontmoet altijd weer leuke mensen.
 
Ik rij altijd naar de Nurburgring, (via Aken/Schleiden/Blankenheim) en weer terug :P

Soms rij ik gewoon en als ik dan ergens in de verte iets interessants zie (grote berg ofzo) dan rij ik daarheen, stop ik, kijk eens om me heen en rij ik naar het volgende "landmark".

Soms rij ik wel eens naar Luxemburg, maar dat komt minder vaak voor.

HEEEL soms maak ik van te voren op google earth een route en laad deze dan in mijn tomtom om de route vervolgens te rijden.

Misschien moet je maar eens een keer meerijden :Y
 
Wij rijden meestal de neus achterna de diepe Eifel / Luxemburg in en dan op de Garmin via de kortste (afstand) weg terug.

Je komt op prachtige wegen, die je normaal gesproken nooit zou vinden....
 
Afgelopen jaar twee keer alleen naar Sauerland geweest. Niet echt diehard motorvrienden die langer dan 4uur willen rijden...

Ik rij persoonlijk ook liever 2x naar sauerland dan 4x een middagje rond de kerk.. met mr. de officier in mijn nek.

Het nadeel van alleen rijden is dat je tussen de stops niet door kunt lullen over van alles en nog wat. Al merk ik wel dat motorrijders onder elkaar altijd kunnen praten over motoren haha. Vooral op bekende trefpunten in Sauerland..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan