Alleen op de motor, waar rij je dan naartoe?

Alléén op de moto: naar twerk en terug
Alléén met de moto: naar twerk en terug



full
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat ik weg rij weet ik vaak nog niet waar ik heen rij. Tenzij er een vaste rit geplant staat. Maar wat ik wel weet is dat ik mn voorwiel achterna ga.
 
sociale bezoeken idd, lekker overal een bakkie doen.

soms ook gewoon stukkie rijden, zoek een mooi slingerwegetje op.
 
Naar het werk.
En een paar keer per jaar naar de Ardennen.
Of de taxandriaroute of abdijenroute. Ik woon in de buurt van Postel, vandaar.
 
Zoals de titel al doet vermoeden: waar rij je heen als je alleen op de motor zit?
Zijn er mensen die 'vaste routes' rijden of rij je gewoon ergens lukraak naartoe?
Ik vraag me af waar anderen naartoe rijden als ik ze tegen kom?
Dat bepaal ik bij ieder kruispunt weer opnieuw!! Gewoon even lekker de deur uit. En ga ook rustig in m'n eentje op stap! Weekendje Eifel, of een week naar de bergen.

Met een groep rijd ik vaak in NH de voor ons bekende wegen.
 
Bij voldoende tijd:
-op google maps wat leuke stuurbaantjes uitzoeken
-random, zien wel waar we uitkomen(al is dat meestal toch terug op routes die'k reeds gereden heb :') )

Bij uitwaaien:
Vaste tour met leuke weggetjes
 
Ik rij ook het liefst alleen. Ik rij niet echt vaste routes, maar wel zo'n beetje in hetzelfde gebied. Noord-Holland, dijkjes, polder, langs het IJsselmeer, of af en toe wat van de schaarse onverharde/cross terreintjes hier in de buurt. Als ik wat langer de tijd heb ga ik wel eens wat verder, maar voor een uurtje blijf ik meestal in de buurt. En verder voornamelijk woon werk.
 
Ik rij bijna altijd alleen. Hooguit op een mooie zomerdag eens met wat anderen een rondje, maar dan weet ik na afloop ook meteen weer waarom ik liever alleen rij.

En waarom is dat? Want ik rij namelijk veel liever met iemand samen. Alleen rijden zonder doel vind ik persoonlijk weinig aan.
 
Valt wel mee hoor, al zie ik wel regelmatig statetroopers bij de snelwegen staan. Soms in het midden, aangezien je daar ook onderbroken stukken vangrail hebt. Je hebt ook gebieden waar je echt NIEMAND ziet. Wel eens m'n navigatie verkeerd afgesteld en 50km NIEMAND gezien. Ook niet op de weg, prachtige weg, moest alleen oppassen dat ik geen hert op m'n motorkap had liggen (ja, met de auto vind ik relaxter daar), want die houden zich niet aan de verkeersregels. ;)

Maar over het algemeen rijd men niet echt te hard in Amerika, al rijden ze wel asocialer in de grotere steden. Tussen het verkeer doorschieten, ernstig door rood, dat soort. Optrekken doen ze allemaal vrij rustig, ondanks de vele liters per auto.. maarja, brandstof is nu ook duur voor de Amerikanen.

Ook op snelwegen houden de meesten zich wel in.. maarja, hoe hard mag je daar.. +/-70mph op de meeste snelwegenwegen/turnpikes etc. heb wel eens een langer stuk 20-25mph harder gereden dan het overige verkeer, maar niemand gezien (ook wel goed opgelet). Had ik wel gepakt geweest, dan waren de rapen wel gaar. In tegenstelling tot de politie in Nederland, kan je daar beter wel respect voor ze hebben.

Mocht je ooit nog eens een hele mooie rit op de motor in Amerika willen maken, denk dan niet aan Route 66, maar bijv. de US1 in California tussen SF en LA.. één van de mooiste kustwegen die ik ooit heb gezien en waar ik er spijt van had dat ik met de auto reed ipv met de motor. Die ga ik dus wel een keer over doen op een motor. Liefst eigenlijk op een supermotard ofzo, alleen dan wel goed je brandstofstops in de gaten houden.

Binnenkort mag ik weer! *O*

Ik liep eind jaren '80 als "broekie" stage in Atlanta bij een niet nader te noemen importeur van een Duits auto merk wat begint met de letter "P"... De eerste dagen stond ik meer langs de weg te bakkeleiën dan dat ik aan 't rijden was :o
 
Laatst bewerkt:
meestal richting valkenburg en van daaruit tussendoor richting vaals en eventueel nog even de grens over en dan richting eifel.
:] :]
 
Hier in de buurt zijn zoveel mooie stukjes om even alleen te raggen, bijv. de (ANWB) 7-heerlijkhedenroute, de binnenwegen tussen Zevenbergen en Dinteloord, de op- en afritten van de A58 tussen St. Willebrord en Zegge, de wegen door de bossen richting België en dat alles <10 km van mijn huis.

Het leven is goed in het west-Noordbrabantse land....

Grotere stukken rijd ik liever met mijn vrouw en vrienden, ieder op zijn of haar eigen motor, want iemand achterop vind ik nie fijn rijden nie. :N
 
Dat is eigenlijk 100% afhankelijk van waar ik naartoe moet. Het vaakst is het huis, en anders is het werk, ouders, vriendinnetje, tandarts.. dat soort dingen :]
 
Laatst bewerkt:
Zo ben ik wel eens naar Berlijn geweest. "Even" uit eten in Berlijn... paar uur knallen op de autobahn, uit eten, overnachten in een hostel of jeugdherberg en de volgende dag weer terug knallen naar Nederland.Mijn indruk is dat het wel meevalt zolang je je een beetje redelijk gedraagt.

Ik ben twee keer staande gehouden in Tennesee.
90 mph waar 60 mph toegestaan was. Omdat ik toerist was ben ik gematst met een boete voor 75 mph.
(volgens de state trooper had ik eigenlijk gearresteerd moeten worden, de harley in beslag genomen, en dan het weekend in de gevangenis afwachten tot ik voor de rechter kwam)
Boete was iets van 30-40 dollar plus iets van 150 dollar rechtbank kosten. Je krijgt ter plekke een A4 met alle gegevens en de datum waarop je bij de rechtbank moet voorkomen tenzij je schuldig verklaard en betaald.

Ook een keertje 85 mph waar 70 toegestaan was; ik reed achter drie auto's aan, maar ik werd aangehouden. Waarschijnlijk omdat men denkt dat hoge snelheden veel gevaarlijker zijn voor (amerikaanse) motorrijders.
Kreeg de "you're either gonna end up in jail or in hospital if you drive like this" preek en de mededeling "you drive safely now"
(kreeg m'n rijbewijs terug en zei natuurlijk dat ik me in het vervolg zou gedragen)

Ik dacht, met zoveel geluk kan ik net zo goed vragen of het goed is om een foto te maken, en hij zei ja:

[afbeelding]
Mooi plaatje, best wel die paar dollars waard denk ik :P
 
Net onder amsterdam is leuk rijden als ik savonds even een stukje wil rijden blijf ik tussen purmerend ,alkmaar en hoorn.

ik rij graag alleen, lekker je eigen tempo bepalen.
 
~
Dat bepaal ik bij ieder kruispunt weer opnieuw!! Gewoon even lekker de deur uit.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dat doe ik ook wel eens. En dan bij elke handwijzer gewoon daarheen rijden, waarvan je denkt dat het het kleinste plaatsje is op de handwijzer. Het zal geen snelle rit worden, maar het brengt je wel op verrassende plaatsen *O*
 
Laatst bewerkt:
En waarom is dat? Want ik rij namelijk veel liever met iemand samen. Alleen rijden zonder doel vind ik persoonlijk weinig aan.

Op de motor zelf zit ik toch alleen, Met anderen rijden heeft zijn voordeel dat je aanspraak hebt als je stopt, maar ik stop zo min mogelijk als ik ga toeren. Thermosfles in de koffer om onderweg even koffie te drinken langs de weg. Soms stop ik voor lunch of avondeten als ik onderweg een leuke plek tegenkom maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ik 500km op een dag heb weggereden en alleen ben gestopt om even de benen te strekken en tegen een boom te pissen.

Maar tijdens het rijden heb ik er wel "last" van als ik met anderen meerijd. Die willen eerder stoppen, vinden de afstand te ver, etc.

En op vakantie is het eigenlijk hetzelfde. Als ik in mijn eentje op vakantie ga dan ga ik om motor te rijden. Ik doen dan ook weinig anders dan dat. Als ik met anderen ga dan is het vaak een afwisseling, sowieso langer stoppen onderweg, soms een dag wandelen of steden bekijken.

Op zich allemaal niks mis mee, maar als ik met anderen wegga moet ik mentaal even de knop omzetten. Nee, we gaan niet motorrijden, we gaan een dagje/weekje weg waarbij we ons met de motor vervoeren.

Maar als het echt puur om het motorrijden gaat, dan rij ik liever alleen.
 
Dat doe ik ook wel eens. En dan bij elke handwijzer gewoon daarheen rijden, waarvan je denkt dat het het kleinste plaatsje is op de handwijzer. Het zal geen snelle rit worden, maar het brengt je wel op verrassende plaatsen *O*

Dat doe ik ook vaak. En waar ik mezelf ook op betrap is als ik bij een kruising kom dat ik vaak de kant op ga waar het minste verkeer heengaat. Dat doe ik zelfs met "bestemmingsritten". Als ik voor mijn werk ergens heenga wil dat op de heenweg vaak niet zo goed lukken omdat ik natuurlijk ergens op een vaste tijd moet zijn. Maar terug is het vaak op het schermpje van de GPS kijken dat ik grofweg de goede kant op ga maar dan juist het drukke verkeer mijden. Zelfs in de Randstad kom je dan op de leukste weggetjes.
 
School/werk. alleen. of af en toe naar de brievenbus/winkel.

ben niet zo van alleen toeren. vindt het wel leuk af en toe naar vrienden toe ofzo.
maar wat ik wel deed met een met met de scooter en de brommer gewoon verdwalen en op plekken komen waar we nog nooit van gehoord hadden.

ZEELAND. hoe kan zeeland 10 km zijn en nijmegen daar zo dichtbij.. wij stonden voor een raadsel. haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan