Alleen op de motor, waar rij je dan naartoe?

School/werk. alleen. of af en toe naar de brievenbus/winkel.

ben niet zo van alleen toeren. vindt het wel leuk af en toe naar vrienden toe ofzo.
maar wat ik wel deed met een met met de scooter en de brommer gewoon verdwalen en op plekken komen waar we nog nooit van gehoord hadden.

ZEELAND. hoe kan zeeland 10 km zijn en nijmegen daar zo dichtbij.. wij stonden voor een raadsel. haha

_O- :X
 
Als ik alleen rij, rij ik overal en nergens. Heb wel vaste routes maar soms wil ook ik wel eens wat anders. Gewoon beetje de mooie bochtjes zoeken.
 
Op de motor zelf zit ik toch alleen, Met anderen rijden heeft zijn voordeel dat je aanspraak hebt als je stopt, maar ik stop zo min mogelijk als ik ga toeren. Thermosfles in de koffer om onderweg even koffie te drinken langs de weg. Soms stop ik voor lunch of avondeten als ik onderweg een leuke plek tegenkom maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ik 500km op een dag heb weggereden en alleen ben gestopt om even de benen te strekken en tegen een boom te pissen.

Maar tijdens het rijden heb ik er wel "last" van als ik met anderen meerijd. Die willen eerder stoppen, vinden de afstand te ver, etc.

En op vakantie is het eigenlijk hetzelfde. Als ik in mijn eentje op vakantie ga dan ga ik om motor te rijden. Ik doen dan ook weinig anders dan dat. Als ik met anderen ga dan is het vaak een afwisseling, sowieso langer stoppen onderweg, soms een dag wandelen of steden bekijken.

Op zich allemaal niks mis mee, maar als ik met anderen wegga moet ik mentaal even de knop omzetten. Nee, we gaan niet motorrijden, we gaan een dagje/weekje weg waarbij we ons met de motor vervoeren.

Maar als het echt puur om het motorrijden gaat, dan rij ik liever alleen.

dat vind ik ook, ik stop om tetanken en om een foto temaken ofzoiets.
en als je alleen bent heb je ook veel eerder aanspraak
 
Rondje West-Friese omringdijk.

Makkelijk gewoon in de buurt.

mvg Rick

Ik weet niet wanneer je dat voor het laatst gedaan hebt maar hier tussen Bovenkarspel en Hoorn is ie al sinds 2007 afgesloten voor de dijkversterking, hele grote bouwput :(
Met wat mazzel kunnen we er komende zomer weer rijden *O*
 
ik rijd zelf altijd alleen ,vind ik persoonlijk beter ,en als ik dan gaat rijden dan rijd ik meestal stukken dijk en een paar rondes over het klaverblad(gorinchem) en soms rij ik effe aan bij een motorzaak en dan ga ik weer naar huis .
 
Wat ik zeker ga doen zodra ik mijn A heb is de plaatsen van mijn jeugd opzoeken.
Was toendertijd redelijk fanatiek wielrenner en zo'n beetje heel Westfriesland en du NH kust wel gezien.
Lekker weer over de boeren weggetjes bij Abbekerk, de Weere, Opperdoes enz enz.
Langs mijn oude school rijden (Is waar het Scheringa museum gebouwd zou worden)
Dus de komende zomer genoeg ideën om motor ervaring op te gaan doen.
 
Meestal ga ik gewoon rijden en dan kies ik voor de weggetjes/afslagen die ik niet ken.
Tot dat ik echt het idee heb dat ik verdwaald ben en dan een verkeersbod opzoeken en dan via het kleinste plaatsje proberen een route terug te vinden naar huis.

Of

Laat mijn Zumo een weg binnendoor berekenen naar een plaats waar ik op dat moment iets te zoeken heb. En dat kan koffiedrinken, afspraak, domme interesse in het plaatsje en nog veel meer zijn.

Dit is trouwens niet anders dan als ik met vrienden rij.

Trouwens ook wel eens een luchtballon gevolgd, was de leukste route in een straal van 35km rond mijn huis welke ik ooit gereden had!
 
Laatst bewerkt:
Rijdt vaak alleen de laatste jaren of met een paar beste maatjes, lekker geen gezeur aan mijn kop. Kan ik eens lekker doorknallen als ik er zin heb zonder dat er achteraf een discussie komt over mijn zogenaamd associaal rijgedrag.
Er is een tijd geweest dat bijna elk weekend wel een steeds grotere groep kennissen met nog wat kameraden van vrienden van bij me thuis vertrokken om wat te gaan rijden. Dit was zo gegroeid omdat ik met mijn maten altijd veel in de Ardennen reed en via via waren er steeds meer vage bekenden die dan ook eens mee wilden rijden.
Geen probleem, op voorhand heb ik altijd gezegd dat men er wel rekening mee moest houden dat veel binnenwegen ginds in slechte staat verkeerden en dus minder geschikt waren om met bepaalde machine's een paar honderd km op rond te hossen. Niet voor niets rijden er ginds zoveel hoogpoters rond, tempo maken op een racer is op die hobbelbanen gewoon erg vermoeiend.
Na een paar maanden hadden we het echter gehad met de steeds groter wordende groep, gelukkig is er nooit ruzie van gekomen maar soms scheelde het echt niet veel. Ondanks goede afspraken waren er wel altijd een paar die iets te mekkeren hadden over de gekozen route, het tempo, de staat van de wegen, kortom een hoop gezeur. Opvallend was wel dat de ervaren rijders het allemaal prima vonden terwijl de 'rond de kerk tuffers' het eerst begonnen te klagen,...
Na een tijdje heb ik hoe langer hoe meer de boot afgehouden en de wekelijkse uitjes in groep zijn zo een stille dood gestorven, als ik nu nog met een paar man ga rijden dan zijn het gelijkgezinden. Lekker sturen, niet te veel mekkeren, gewoon fun hebben en het koppeke leegmaken dat is voor mij de essentie van het motorrijden. :]
 
Kun je eigenlijk wel een beetje rijden in de vs? Ik denk altijd dat daar om iedere hoek een state-trooper staat om je snelheid te controleren, en je dan vervolgens eerst met je neus tegen het asfalt druk met z'n pisttoolloop in je rug en dan pas vragen stelt.... :+

serious note: ik heb de indruk dat "men" in de vs ook helemaal niet zo hard rijdt.... als er bijvoorbeeld een boef achtervolgt word dan hoor je de reporter vanuit de heli ook altijd dingen roepen als "hij rijdt waanzinnige snelheden, tot wel 100 mijl/uur!" en dan denk ik altijd, ach dat doe ik iedere dag wel....


ik denk dat de snelheden hier hoger zijn dan in nederland....op de gewone weg kun je gerust 60 - 65 mph rijden zonder in problemen te komen...en dat is dan gemiddeld in 100 KM.....in nederland is dat de snelheid op de snelwegen....en je hebt geen flitspalen hier.
 
ik denk dat de snelheden hier hoger zijn dan in nederland....op de gewone weg kun je gerust 60 - 65 mph rijden zonder in problemen te komen...en dat is dan gemiddeld in 100 KM.....in nederland is dat de snelheid op de snelwegen....en je hebt geen flitspalen hier.

Had dat inderdaad gehoord van die flitspalen in USA. Die hadden ze toch allemaal gesloopt toen ze er een paar wilde neerzetten? haha.

het licht het denkik ook wel aan waar in amerika. maar in New York zou ik niet willen rijden.
 
ik ga eigenlijk nergens heen, meestal rij ik de vaste mooie weggetjes in de omgeving af. Dijkjes etc.
Maar ook ga ik vaak zat alleen Duitsland in om door mooie gebieden te rijden.
Eerst vanuit Enschede naar Teutoburgerwald. en nu kan ik vanuit Arnhem naar Sauerland.

En dan gewoon op 1 dag heen en terug.

Als extra vermaak vaak een muziekje op de mp3 speler, ik vermaak me er prima mee.

Voor meerdagse trips afgelopen jaar ook op mezelf naar Zwarte woud en alpen/dolomieten geweest.

vanuit Limburg kan je mooi snel de eifel in, ook erg mooi gebied.

zou ook wel aan de grens willen wonen, ff snel de Eiffel induiken, lijkt me heerlijk :]

Ik moet het maar doen met de Lekdijk enzo.
Gaat op den duur wel vervelen.

Maar via google soms ff een nieuwe route uitproberen
 
Dat doe ik ook vaak. En waar ik mezelf ook op betrap is als ik bij een kruising kom dat ik vaak de kant op ga waar het minste verkeer heengaat. Dat doe ik zelfs met "bestemmingsritten". Als ik voor mijn werk ergens heenga wil dat op de heenweg vaak niet zo goed lukken omdat ik natuurlijk ergens op een vaste tijd moet zijn. Maar terug is het vaak op het schermpje van de GPS kijken dat ik grofweg de goede kant op ga maar dan juist het drukke verkeer mijden. Zelfs in de Randstad kom je dan op de leukste weggetjes.



Dus jij staat ook regelmatig ineens midden in een bouwland, hahaha

Maar ik herken het wel, wat je zegt over het in groepen rijden. Ik vind het ook heerlijk om alleen te rijden, omdat je dan echt met niemand rekening hoeft te houden
 
Is bij mij heel verschillend. Ik ga nog wel eens om de MF-fles, motorzaakje bezoeken, museum bezoeken, bij collega's op bezoek in andere filialen, familiebezoek, woon-werk etc. etc. en ook gewoon lekker toeren en dan zien we wel waar ik terecht kom.
 
Laatst bewerkt:
autoweg richting aachen, bij monchau ervanaf. Binnendoor over de rurhberg doos schleiden naar de nordschleife. Dan terug binnendoor naar bittburg, dan vianden volgen. Door doppeldorf naar echternach. Naar larochette en vianden. Een beetje door luxemburg rijden en dan terug naar huis. :)
 
Overall naartoe. Ik haat mensen achterop meenemen. meeste sturen tegen als een stel bakstenen, zelfs als je ze duidelijk maakt om tegenovergestelde te doen.
 
autoweg richting aachen, bij monchau ervanaf. Binnendoor over de rurhberg doos schleiden naar de nordschleife. Dan terug binnendoor naar bittburg, dan vianden volgen. Door doppeldorf naar echternach. Naar larochette en vianden. Een beetje door luxemburg rijden en dan terug naar huis. :)

Kijk dat lijkt me een mooi ritje , moet je nog een keer tanken onderweg ? :]
 
autoweg richting aachen, bij monchau ervanaf. Binnendoor over de rurhberg doos schleiden naar de nordschleife. Dan terug binnendoor naar bittburg, dan vianden volgen. Door doppeldorf naar echternach. Naar larochette en vianden. Een beetje door luxemburg rijden en dan terug naar huis. :)

:}

Dat is inderdaad ook mijn favoriete route.
Lekker bochten pakken..... :]
 
Ik heb altijd veel alleen gereden, naar motorzaken, of naar sprint en dragraces(waar zijn die nu nog in Nederland?), of gewoon in de buurt in het groene hart, dijkjes pakken en zo.

Tijdje lid van de Ducati club gehad, die hadden ook regelmatig ritjes enorme scheurpartijen, tot er doden gingen vallen.

De laatste tijd echter rij ik veel ritjes via motormaatje.nl, een accountje aanmaken, en inschrijven in allerlei leuke ritten. Je leert elkaar kennen en je kan je aansluiten in een groep met de rijstijl die je het liefst hanteert.

Maar regelmatig toch nog even alleen knallen, burn out in een tankstation voor een opgewonden jongetje met een cameraatje die vroeg of ik even gas wilde geven }) }) }) .
 
Laatst bewerkt:
@ spiraldive
Voor sprint of dragrace data's kijk eens op explosiondragracing.com of op dhra.nl.
Deze beide organisaties organiseren nog steeds 3x per jaar een heel weekend dragrace wedstrijden of op een aantal vrijdag avonden legale streetraces voor zowel auto's als motorfietsen.
Kom weer eens kijken zou ik zo zeggen.
Ik rijd zelf ook mee op de vrijdag avond races.
 
Laatst bewerkt:
Had dat inderdaad gehoord van die flitspalen in USA. Die hadden ze toch allemaal gesloopt toen ze er een paar wilde neerzetten? haha.

Zelfs roodlichtcamera's zijn mensen blijkbaar op tegen, hoewel er genoeg door rood rijden en mensen gehandicapt of dood rijden.

Uiteraard staan er hier en daar wél roodlichtcamera's.
 
EENS! als je eenmaal Eifel/Ardennen (of verder) ontdekt hebt, en ook hoe makkelijk je daar ook naartoe kunt (dagtochtje goed te doen) dan wil je Nederland niet meer. Stik maar met al je drempels en flitsers en minirotondes en je drukte overal. En gebrek aan natuur.

98% van de ritten doe ik alleen. Als ik zin heb in een kort rondje, dan heb ik een paar vaste routes in de buurt. En inderdaad, in Nederland zelf rondrijden, doe ik eigenlijk amper nog. Ik woon in de grensstreek en de enige NL km's zijn van en naar de wegen naar de Ardennen. Zit binnen 45 minuten bij Luik in de buurt en vanaf daar weet ik al leuke weggetjes te vinden. Rij soms nog weleens met iemand mee, maar het liefste solo en zonder route/GPS. Gewoon de neus achterna!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan