Alleen op reis in januari of februari?

devver

MF'er
26 sep 2014
93
41
Hoi,

Ik heb de komende twee, misschien drie, maanden even geen werk. Vrij genomen om even op te laden en leuke dingen te doen.

Hoopte dit te kunnen combineren met een paar leuke stukjes motor rijden. Het seizoen zit niet mee, maar kou kun je je op kleden. In de veronderstelling dat het met de regen meevalt en het niet vriest; wat zouden leuke routes / delen zijn om te rijden? Ik wil niet langer dan 4-5 dagen van huis zijn.

En nee, vrij nemen in de zomermaanden kan helaas niet 8)7

Had al een topic gevonden van iemand die op wintersport is geweest met de motor.. maar dat is toch net wat te gek 😝
 
Zuid Engeland is allicht een optie? Met de trein onder het water ben je daar vrij snel en het sneeuwt er niet.
 
Als je maar 4 of 5 dagen van huis wil zijn, dan lijkt vliegen mij inderdaad het meest voor de hand liggend om lekker op te laden.
 
Iets met bergen geeft al snel het risico op sneeuw. De Ardennen / Eifel / Vogezen kunnen van de een op andere dag spekglad zijn.

Leuke bestemmingen in eigenland opzoeken.

Of zoals al genoemd, vliegreisje naar Malaga of Lissabon. Huur een motor voor een paar dagen ( ca 100€ per dag)
 
Om te beginnen: In 4-5 dagen kan je niet veel. Hooguit een rondje Lux met Eifel.

Hoi,

Ik heb de komende twee, misschien drie, maanden even geen werk. Vrij genomen om even op te laden en leuke dingen te doen.
In dit geval zou ik het wel enkele opties weten...............

1. Vliegen naar Kaapstad en daar motor huren en de (heel mooie) omgeving bezoeken. (in ZAF is 't nu zomer)
2. Op de motor linea recta naar Andalusië en/ of Algarve rijden. Heel veel moois te zien en redelijk tot goed weer.
 
Wat is er mis met het meest westelijke deel van de UK?
En dan bedoel lands end.
Lands End is leuk voor een half uurtje maar dan heb je 't ook wel gezien.
Die regio heet Cornwall en is zeker een bezoek waard. Wel extra regenpakken meenemen want die ga je nodig hebben.
Ik was er in de zomer, maar nu in deze tijd zal 't naast nat ook nog wel frisjes zijn.
 
Als je dan toch maar 4-5 dagen hebt dan blijft er weinig over.
Mss vliegen naar Curaçao en een paar dagen op het strand gaan liggen.
 
Zo gek was het niet hoor met de motor op Wintersport ;) Wel een van mijn trips die me het beste bij is gebleven.
Als het weer in Frankrijk een beetje meezit gewoon de Péage pakken (okay effe saai) en (handvatverwarming, handkappen en goede handschoenen) en lekker naar Spanje rijden. Autoroute dus soleil de afgelopen jaar eind december altijd schoon meegemaakt en ook de grensovergang met Spanje is gewoon schoon (route over centraal massief is sneeuwgevoeliger).
Spanje is heerlijk motorrijden nog in deze periode van het jaar (en ik hoop binnen nu en een week daar toch weer even op een motor te zitten). Ik zit dan in Catalunya maar als je nog zuidelijker gaat is het er alleen maar beter.

Zie ook dit verslagje: Dagje heerlijk sturen in Catalunya
 
Zo gek was het niet hoor met de motor op Wintersport ;) Wel een van mijn trips die me het beste bij is gebleven.
Als het weer in Frankrijk een beetje meezit gewoon de Péage pakken (okay effe saai) en (handvatverwarming, handkappen en goede handschoenen) en lekker naar Spanje rijden. Autoroute dus soleil de afgelopen jaar eind december altijd schoon meegemaakt en ook de grensovergang met Spanje is gewoon schoon (route over centraal massief is sneeuwgevoeliger).
Spanje is heerlijk motorrijden nog in deze periode van het jaar (en ik hoop binnen nu en een week daar toch weer even op een motor te zitten). Ik zit dan in Catalunya maar als je nog zuidelijker gaat is het er alleen maar beter.

Zie ook dit verslagje: Dagje heerlijk sturen in Catalunya
Mooi verslagje! En ik vond je wintersport verhaal ook erg mooi haha.

Zie dat het 14 uur rijden is naar die regio, dat is toch wat fors. Vliegen is ~€100 retour en je staat met 2-3 uur in Zuid Spanje. Je rijdt dan alleen niet op je eigen motor, wat jammer is..

Edit: Zie ik zomaar dat je ook uit Oosterhout komt. Leuk :-)
 

Dit ziet er wel leuk uit. Zijn er hier ervaringen met deze partij en regio?
De regio is zeker goed,en veel kans op mooi weer en ze hebben meerdere mogelijkheden zie ik.
Het voordeel is natuurlijk dat je zelf geen routes moet uitzoeken enz.,
Je kan natuurlijk ook gewoon vliegen en zelf een huurmotor regelen,maar dat is natuurlijk een eigen keuze.
Ik zou in deze periode toch ook zeker kiezen voor vliegen naar Spanje en daar huren,als je alleen bent en zelf geen transport kan regelen.
In de rest van EU ga je in de koude regen zitten,met kans op sneeuw en ijzel er bij als je pech hebt.
 
Lands End is leuk voor een half uurtje maar dan heb je 't ook wel gezien.
Die regio heet Cornwall en is zeker een bezoek waard. Wel extra regenpakken meenemen want die ga je nodig hebben.
Ik was er in de zomer, maar nu in deze tijd zal 't naast nat ook nog wel frisjes zijn.
Lands End is als bucket list-locatie het bezoeken waard. Helaas is het door alle commerciële bagger die ze er uitbaten, gewoon vreselijk. Zoals hierboven "half uurtje" is voldoende. Ik was er begin sept en heb mn Gore-tex goed kunnen testen.

Verder on topic: naar de Canarische Eilanden vliegen en daar n motor huren? Motorhuur kost ca €75/dag. Prachtige wegen, vaak lekker weer.
 
Het in 1 x die kant uit rijden is redelijk fors ja. Als we met de auto naar Spanje gaan in de winter (moest in coronatijd omdat er gewoon niet gevlogen werd) dan deden we er meestal een uurtje of 13 over. Verstand op nul en gewoon 120 a 130 doorrijden, bij Valence volgooien en met een halve tank nog begin avond aankomen. (heerlijk zo'n D2 blokje)
Met de motor kun je het in 2 a 3 dagen doen, snelweg afwisselen met leuke D of N wegen. Dit deden we ook toen we op wintersport gingen (10 jaar geleden alweer), dan ben je er en kun je lekker rijden op je eigen motor. Zeker als je langere periode wilt gaan kan het huren behoorlijk in de papieren gaan lopen.
 
Het in 1 x die kant uit rijden is redelijk fors ja. Als we met de auto naar Spanje gaan in de winter (moest in coronatijd omdat er gewoon niet gevlogen werd) dan deden we er meestal een uurtje of 13 over. Verstand op nul en gewoon 120 a 130 doorrijden, bij Valence volgooien en met een halve tank nog begin avond aankomen. (heerlijk zo'n D2 blokje)
Met de motor kun je het in 2 a 3 dagen doen, snelweg afwisselen met leuke D of N wegen. Dit deden we ook toen we op wintersport gingen (10 jaar geleden alweer), dan ben je er en kun je lekker rijden op je eigen motor. Zeker als je langere periode wilt gaan kan het huren behoorlijk in de papieren gaan lopen.
Lekker zeg! Ik had graag ook wat langer weg gegaan, maar met de vrouw afgesproken dat ik in deze sabbatical vrij ben om te gaan / staan waar ik wil, zolang ik de weekende maar thuis ben voor de kleine. Nu dus aan 't overwegen om een zondagavond naar Zuid Spanje te vliegen en dan vrijdag terug of iets dergelijks.
 
Als je naar Andalusië rijdt op de motor is idd een fikse kluif.
Wanneer je daar dan bent ga je daar natuurlijk niet een paar dagen maar mss wel een maand blijven. TS wil niet zo lang.

De reis die wordt getoond kan ik toch niet goed inschatten.
Je komt idd in Ronda (=mooi) De Camino del Rey schijnt prachtig te zijn, maar is toch een wandelroute?
Verder zou ik ook in Andalusië in deze tijd van het jaar dicht bij de kust blijven.
Landinwaarts en op hoogte wordt het al snel (veel) kouder in de wintertijd. Ook daar!

Dichtbij vliegveld Malaga heb je vele (auto) verhuur-bedrijven. Is er ook 1 voor motor?
Ik heb deze regio bezocht met een pakket-reis net voor de corona. Auto-huur was bij mij inbegrepen.
Maar inwisselen auto betekende toen vrijwel niets in mindering, maar daarna wel volle pot voor de motor. Dat werd mij te gek!
Ik kon wel voor 2 tientjes meer voor de hele week een 'normale' auto krijgen ipv zo'n ini-mini karretje.
 
Ik heb goede ervaringen met Marbesol autoverhuur in Malaga,ik heb er meerdere keren een auto gehuurd en alles was altijd prima in orde.
Ze zitten vlakbij het vliegveld van Malaga en komen je gratis oppikken/wegbrengen.
En ze verhuren ook motoren,maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Bij die reisorganisatie die TS meldt kan je ook alleen de motor huren. Tracer €90 per dag.
Ikzelf zou denk ik kiezen voor vliegreis en daar huren.
De paar dagen in Zuid Spanje zie je dan wel. Dan kan je gaan waar je zelf wilt.
Meer dan genoeg te zien in Andalusië.
 
Ja, dat kan je wel zeggen.

Gaat over de huur van de auto zoals ik beschreef in post #18.
Ik ben achteraf blij dat ik 'eigen risico' heb afgekocht.
De gepresenteerde nieuwe(?) huurauto bleek achteraf toch niet zo nieuw met alle deukjes en krassen. Ik meen eigen risico van €1100
Bij terugbrengen werd nergens naar gekeken. Alleen naar contract. 'Afgekocht', dus zet 'm daar maar neer.
Nooit meer iets van gehoord.

Afkopen kost wel €150, maar dan kan je wel in alle steden in Andalusië de auto met een gerust hart parkeren.
Er kan er maar zo eentje zijn die jouw bumper raakt. Dan is KASSA zonder dat je er iets aan kan doen.
 
Ik heb goede ervaring met het huren van een motor in Lissabon (Portugal) bij LX rent. Goede motoren. Stalling van je koffer is mogelijk. Goed te bereiken vanuit de luchthaven met de metro. Ik wilde perse een T700 en geen "gelijkwaardig" iets. Stond netjes klaar.

Het eigenrisico had ik niet afgekocht. Is bij huur motoren niet goedkoop. Is dus een risico afweging.
 
Bij de huurmotor die ik in Kaapstad heb gehuurd heb ik niet het eigen risico afgekocht.
Maar ik wist al dat ik de motor niet midden in de stad zou gaan parkeren. Dan heb je het risico zelf in de hand.
 
Het jaargetijde, je wens om motor te rijden en max 4/5 dagen weg te zijn is een lastige combinatie. Met een vliegreis blijven er 2/3 dagen over en die kosten dan relatief veel geld.
Ik zou proberen om er 2 tot 3 dagen aan vast te knopen en dan vliegen icm motor huren, of erop gokken dat het weer in Nederland een motorreis toelaat en van hotel naar hotel rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan