Alleen (uitlaat)demper of daarbij ook meerdere aanpassingen?

sakeman

MF'er
4 okt 2009
87
0
Sliedrecht
Beste naked-frks,

Ik ben bezig met het opstellen van een lijstje waarop ik de toekomstige aanpassingen op mijn motor beschrijf.
Hier en daar wat vragen stellen over bepaalde onderdelen(dempers, powercommander etc), site'je hier en daar om op verschillende vlakken wat wijzer te worden. En uiteraard gesprekken met 'deskundige' over mogelijke aanpassingen.

Laten we de aandacht op het volgende richten:
- Zijn jullie ervan bewust dat je, wanneer je alleen je demper verandert van je motor, schade kan brengen aan je motor in verband met te weinig brandstof (dus een schraal lopende motor) en dat je de prestaties van je motor hierdoor beperkt?
- En zo ja, wat heb je dan nog meer, dan alleen een demper, aan je motor gewijzigd om het lucht/brandstof-mengsel goed te houden. Dus schade te voorkomen en optimaal gebruik maken van het motorblok.

Geef aub je mening, wijsheid en tips!!!!!
 
Wanneer je een andere demper monteert zal de tegendruk hoogstwaarschijnlijk veranderen. Hierdoor kan de motor te arm (of te rijk) gaan lopen met mogelijke schade / verhoogde slijtage tot gevolg.

Hoe snel en hoe erg?? Geen idee.... Feit is wel dat op mijn eerste motor een blehrpijp zat, zonder andere aanpassingen. Heb hem zo gekocht en er 2 jaar op rondgereden. Schraal lopen? Powercommander? Rapidbike? Had ik nog nooit van gehoord. Ik was me nergens van bewust en heb ook nooit iets gemerkt

Ik ga op de CB die ik nu heb alleen een andere demper monteren (ligt al te wachten tot de motor uit de stalling getrokken wordt.. waaaar blijft de lente '( ).
Voor zover ik begrepen heb hoef ik verder niets te (laten) doen, omdat de CB een catalysator met lambdasonde heeft die het lucht-benzinemengsel meet waarna het motormanagement dit voldoende kan bijstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan