Allemaal bull een gpx niet snel???

6 aug 2001
9
0
Hee, heb laatst te horen gekregen dat een gpx niet snel is en oogt,ahum daar is dus echt niets van waar!!!wou het ff kwijt.....haal regelmatig nieuwere sport motoren met gemak in..."niet alleen in 30 km zones trouwens... }) " Ben alleen wel opzoek naar meer gpx rijders,want ik wil graag weten hoe je meer uit zo`n fiets haalt.En hoe maak je in hemels naam een knee down??? (Ik heb het 1 keer voorelkaar gekregen : Voor een stoplicht dat op rood stond vergeten dat ik mijn voet op de grond moest zetten...het resultaat laat zich raden) Chiau
 
Het feit dat een GPX sneller is dan andere sportmotoren zal wel voor 80% aan de bestuurder liggen denk ik. :)

Bij motorrijden zijn de kwaliteiten van de bestuurder van nog groter belang dan bij autorijden.

En bij die "kneedown" van je, zie het al helemaal voor me. :P
 
whehe, best wel grappige kneedown jah.. echt domweg vergeten?!
Hoe dement moet je dan zijn? ;)
Heheh, noujah, succes met je gpx nog.. eneeuhh.. niemeer laten vallen he :P
 
Was het inderdaad echt gewoon vergeten....maar wat zijn de tips voor een echte kniedown?Ik blijf :} voor de mensen die `m op de rotonde doen!!
 
Niet dat ik het kan, een kneedown maar juist met lagere snelheid (rotonde) lijkt het me makkelijker dan met hoge snelheid. :?
 
Knee-down probeer ik nog niet echt, maar nu ik de voorrem wat strakker heb afgesteld komen de stoppies wel langzaam aan in beeld :)
 
stoppie heb'k ook al gedaan.. noujah, van die hele lame laatste 10/uur stoppies zo.. harder durf'k niet
 
stoppie heb'k ook al gedaan.. noujah, van die hele lame laatste 10/uur stoppies zo.. harder durf'k niet

(belgbashing mode on)
Nou die stoppies van jou lijken mij toch wat te duur hoor.
(belgbashing mode off)
;)
 
Stoppies...is dat als je achterband omhoog komt tijdens hard remmen???(Ken de termologie nog niet zo ) Maar als ik het hiervoor goed had dan kan ik ze......maar net nog geoefend met de kneedown...(ligt bij mij een rotonde om de hoek...als je weet waar de knor is dan moet je er zeker heen !! 4 rotondes achter elkaar allemaal even mooi en 1 tje dubbelbaans en altijd rustig)
Enfin ....de kniedown...noway...het is me nogsteeds niet gelukt(ik ga eerst wel oefenen met een oude kreidler (voor ik weer op m`n snufferd ga.. :] '( :( :(
 
Een Gpx is inderdaad niet snel.
Maarja je bent natuurlijk altijd sneller dan iemand die geen gas geeft en even rustig aan het toeren is.
En over dat knee-down gebeurn: Hangen! met alleen je knie naar buiten steken kom je er niet. (tenzij je hele lange benen hebt natuurlijk!) ;)
 
Bij zo'n stoplicht heb je meteen ook een elbow- en een shoulder-down! Voordat je dat rijdend lukt zonder brokken te maken...

Mocht je het gevoel hebben dat je niet snel genoeg gaat, in de buurt van Nijmegen schijnt een R1-rijder te zijn die je er met een auto uit kan rijden, dus... altijd goed voor je ego :) .

Wat betreft je knee-down... het zal wel lukken met een gpx, maar ik weet niet hoe de grondspeling is tov supersports. Hoe minder grondspeling, hoe meer je zal moeten gaan hangen (kan de motor niet plat genoeg krijgen).
 
(Helaas gister inderdaad op mijn snufferd gegaan '( zij het met de ouwe kreidler :) ...maar een kneedown...nope..alleen mijn 4de hands koeievel had een deuk....en ik ga die r1 maar es opzoeken...want de deuk in mijn ego '( .Ga toch maar is een cursus plat door de bocht gaan oefenen,heeft er iemand weleens zo`n extra cusus gedaan???Is het op een circuit,en welke cursus is goed (en wel te betalen,want motorrijden is al zoooooo duur :?
 
Op 2001-08-20 10:01, schreef winnetoutietochnie:
(Helaas gister inderdaad op mijn snufferd gegaan '( zij het met de ouwe kreidler :) ...maar een kneedown...nope..alleen mijn 4de hands koeievel had een deuk....en ik ga die r1 maar es opzoeken...want de deuk in mijn ego;( .Ga toch maar is een cursus plat door de bocht gaan oefenen,heeft er iemand weleens zo`n extra cusus gedaan???Is het op een circuit,en welke cursus is goed (en wel te betalen,want motorrijden is al zoooooo duur :?

NIET HUILEN!

zelfs mij lukt knee down op een honda cb 450 n.
gewoon bochtje op zoeken waar het rustig is. en dan steeds iets verder gaan hangen, en als je voetsteunen over de grond gaan dan iets terug.
Knie uitsteken en klaar is kees.
En om de rotonde is helemaal simpel want je kunt onbeperkt blijven hangen moet de knie vanzelf aan de grond komen.
 
Een GPX (ik ga er even vanuit dat het een 600 betreft!!) is met zijn
85PK redelijk snel, maar het frame is van kauwgum en totaal niet
berekend op deze 85 PK.
Korte bochtenwerk gaat goed met dit ding, maar owee als je in een
lange bocht zit, zorg dan dat je alle vermogen volle bak aan je ketting
hebt, en nooit gas dicht in de bocht, want dit ding gaat dan zwabberen
als de pest.
Verders is het een leuk fietsje, alleen ongeschikt voor het tegenwoordige
supersportwerk.
Groetjesszzzzz..........
 
JAWEL!!!!Het hangen ging net goed...totdat het heerlijke water weer uit de hemel kwam zetten :? (Kon al wel goed de bocht door hoor maar angst om weer te moeten lakken/spuiten lijkt me gegrond..toch??) |(
 
De mensen die me kennen weten welke fiets ik voor mijn Soes had...juist...een GPX750! :)

Stepjes waren HELEMAAL gaar, aan de bovenkant zelfs! :)

Kneedown was ook simpel...

Feit...de Soes is VEEEEEL strakker in bochten! Frame is inderdaad soep...
 
Terug
Bovenaan Onderaan