Alles nat.....

't bengeltje

Die hard MF'er
2 nov 2003
280
0
Bunschoten
Hallo Luitjes,
Een vraagje....
Hoe kun je het beste je handschoen en leren pak behandelen na een ritje in de stortregen....
full
 
kan ledervet ja, maar ik gebruk nikwax aqueous wax, is eigenlijk voor leren goretex schoenen, maar mijn jas wordt er weer lekker soepel van en het werkt ook nog eens waterafstotend.
 
Gewoon laten drogen.
Op zolder of zo
Niet bij of boven de verwarming!!!!!

Als je pak echt helemaal droog is invetten,vooral de naden goed insmeren.
opletten wat voor vet je gebruikt, sommige moet je na een paar uur afvegen.
Gelijk wat kaarsvet op je ritsen doen.(achterkant van de kaars over je rits halen)
Klaar is je pak

Ik gebruik zelf lederwas, merk T'Jagertje.
 
Zoals al boven gezegd, langzaam laten drogen, niet bij de kachel of zo. Daarna gebruik ik zelf altijd een spray, ledervet gebruik ik misschien twee keer per jaar. Teveel vet is nml. ook niet goed, daar heeft leer ook van te lijden.
 
Waterproof spray, te halen bij de betere leerzaak, ongeveer 7 euro voor een spuitbus. Kleine beschadigingen en kale plekken kan je wegwerken met een kleurherstellende wax, die is verkrijgbaar in in bruin naturel en zwart. Deze houdt het leer ook weer soepel. Wil je lang plezier van je lederen motorpak hebben dan eigenlijk minimaal 1x per jaar invetten met ledervet.
 
wat dachten jullie van 'glossy leather' (van die net5 reclames) van die ontezettend sympathieke en betrouwbaar ogende dikzak :+ :+ :+
 
Smeren jullie na elk buitje meteen je leren kleding in :?

[me]Mulder71 heeft 2 keer ingevet in 8 maanden :o [/me]

[edit]lama..heb het al gelezen intussen ;) [/edit]
 
Smeren jullie na elk buitje meteen je leren kleding in :?

[me]Mulder71 heeft 2 keer ingevet in 8 maanden :o [/me]

[edit]lama..heb het al gelezen intussen ;) [/edit]

Nee....niet na ieder buitje....ligt eraan hoe nat hij is geworden.....als ik m niet meer soepel genoeg vind geef ik m een goeie vetbeurt.
Ook gebruik ik wel eens zo 'n spuitbus tussendoor.
Beschermt ook goed tegen de regen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan