Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 11 - Deurdonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik je dan even kort wijzen op wat dingen die nu sowieso wèl interessant kunnen zijn ;)

Als je de bike zaterdag op gaat halen, check dan voordat je weg rijdt het olie peil! Klinkt heel suf maar er willen nog wel eens dealers/handelaren zijn die er geen weet van hebben hoe je het niveau moet vullen/peilen van het dry-sump systeem van de RSV. Je kunt dit eigenlijk pas goed controleren als de motor warm is en als deze daarna recht staat (mag draaiend of net uitgeschakeld zijn, doet er niet heel veel toe). Als het controlebuisje op max staat op het moment dat de motor koud is (zoals bij heel veel andere motoren) dan weet je sowieso dat er teveel in zit!

Controleer even wat voor startrelais er in de motor zit. Als deze er exact zo uit ziet dan heb je de oude/originele.

[afbeelding]

Deze is eigenlijk veel te zwak. Dit kan er voor zorgen dat er niet voldoende "stroom" doorgegeven wordt aan je startmotor waardoor deze op zijn beurt weer te traag zal draaien om die twee dikke zuigers op-en-neer te laten gaan. En dit kan dan weer je startkoppeling naar de klote helpen. En dat kost serieus knaken...
Aprilia heeft inmiddels zelf een beter relais uitgebracht maar je kunt er ook een Yamaha startrelais (4KD-81-940-00) in doen. Kosten zo rond de 6 tientjes geloof ik maar het is echt een waardevolle "upgrade".

Gebruik sowieso een druppellader om de accu goed fit te houden. Net als bij het startrelais kan een zwakke accu uiteindelijk je startkoppeling slopen.

thnx voor de tip.. waar zit het startrelais :$ onder het zadel neem ik aan....
De motor krijgt een complete afleverbeurt maar ik was zowiezo van plan om te informeren met welke olie ze de dingen hebben bij gevult / vervangen aangezien het bij de aprillia best gevoelig is.
 
Het startrelais zit achter de accu. Even het zadeltje eraf halen je ziet 'em zo zitten :Y
 
Laat ik je dan even kort wijzen op wat dingen die nu sowieso wèl interessant kunnen zijn ;)

Als je de bike zaterdag op gaat halen, check dan voordat je weg rijdt het olie peil! Klinkt heel suf maar er willen nog wel eens dealers/handelaren zijn die er geen weet van hebben hoe je het niveau moet vullen/peilen van het dry-sump systeem van de RSV. Je kunt dit eigenlijk pas goed controleren als de motor warm is en als deze daarna recht staat (mag draaiend of net uitgeschakeld zijn, doet er niet heel veel toe). Als het controlebuisje op max staat op het moment dat de motor koud is (zoals bij heel veel andere motoren) dan weet je sowieso dat er teveel in zit!

Controleer even wat voor startrelais er in de motor zit. Als deze er exact zo uit ziet dan heb je de oude/originele.

[afbeelding]

Deze is eigenlijk veel te zwak. Dit kan er voor zorgen dat er niet voldoende "stroom" doorgegeven wordt aan je startmotor waardoor deze op zijn beurt weer te traag zal draaien om die twee dikke zuigers op-en-neer te laten gaan. En dit kan dan weer je startkoppeling naar de klote helpen. En dat kost serieus knaken...
Aprilia heeft inmiddels zelf een beter relais uitgebracht maar je kunt er ook een Yamaha startrelais (4KD-81-940-00) in doen. Kosten zo rond de 6 tientjes geloof ik maar het is echt een waardevolle "upgrade".

Gebruik sowieso een druppellader om de accu goed fit te houden. Net als bij het startrelais kan een zwakke accu uiteindelijk je startkoppeling slopen.
Hmmm vanaf welk bouwjaar zijn ze de betere relais gaan gebruiken dan?
En waar zit deze gemonteerd?
Want als bij mij een oude op zit zou ik deze wel gaan vervangen voor die paar 10tjes (of wat kost zo'n ding)
 
Het startrelais zit achter de accu. Even het zadeltje eraf halen je ziet 'em zo zitten :Y

Het heeft volgens mij betrekking op de RSV Mille's, niet de RSV R's of Factory's. Dus de RSV Mille t/m bouwjaar 2003.
Ik heb het toen ook gedaan bij m'n Mille. Bij Motoport voor 50 euro of 58 euro (weet het ff niet meer) eentje van een Yamaha. Onderdeelnummer weten ze bij het ARA wel.
Aanleiding bij mij was dat ik een keer niet kon starten tot ik aan dat relais ging rommelen.
 
Aardig wat kunnen rijden gisteren en vandaag, het nieuwe blok heeft er nu 480km op zitten :) . Vandaag even oliefilter gewisseld voor de zekerheid, als extra garantie voor mezelf, het vorige blok is niet voor niks stuk gedraaid. Natuurlijk zijn de oliekoelers (een zelfs vervangen) door gespoeld dus zou er niks van schilfers achter zijn gebleven.
Rijdt toch heerlijk zo 's middags de Mergelland route en omgeving, geen kip op de weg en dan lekker de bochtjes rijden!
 
Hellup,


wie o wie kan mij helpen?

ik zoek spoedig een duocover voor een 2001-2002 mille, heb eigelijk alleen de grondplaat nodig maar dat zal wel lastig worden.

staat maakt me niks uit gaat me om de plaat.

Roddy
 
En ik ben op zoek naar een rechter knipperlicht (compleet) en de rechter zijkuip van een Mille R van 2002. Misschien dat een stickerset voor de zijkuip ook volstaat. Als iemand wat heeft liggen of iemand kent die me aan deze delen kan helpen dan hoor ik het graag :)
 
Morgen vrij, mooi weer, dus ga weer even de Italiaan uitlaten. :] Heb die week erop ook tentamens waar ik eigenlijk voor moet leren, maar je moet uiteraard prioriteiten stellen. Wordt dus motor rijden. :+
 
geen bagage rekje jeroen,

als het klaar is post ik wel ff wat foto's

tis een mooi projectje aan het worden:)
 
jongens jullie kennen mij toch:)

spul gaat volgende week naar de spuiter :)

en dan kwestie van monteren en klaar is roddy
 
Hey mensen :W !

Ff banden vraagje; heb er momenteel voor een Pirelli Dragon Supercorsa en achter een Michelin Pilot Sport onder liggen en vind 'm in de bocht (voor m'n gevoel vooral voorin) niet echt vertrouwen geven, beetje onstabiel gevoel...heeft iemand dezelfde ervaring met dit type banden? En welk merk/type raden jullie aan?

Ben afgelopen dagen naar Keulen geweest (uiteraard op de motor), vrijdag de Intermot bezocht. Was erg leuk, weer es wat anders dan de beurs in Utrecht :Y ! Heb er geen MF'ers gespot, maar wel 2 zwarte RSV's zien staan op parkeerterrein bij Ingang Oost...misschien toch iemand van hier geweest :? ?
 
nog 26 posts te gaan... heeft iemand nog een leuke titel voor het topic ?



Hey mensen :W !

Ff banden vraagje; heb er momenteel voor een Pirelli Dragon Supercorsa en achter een Michelin Pilot Sport onder liggen en vind 'm in de bocht (voor m'n gevoel vooral voorin) niet echt vertrouwen geven, beetje onstabiel gevoel...heeft iemand dezelfde ervaring met dit type banden? En welk merk/type raden jullie aan?

Michelin Pilot Power ben ik goed over te spreken :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan