Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh enne, we willen natuurlijk wel foto's zien! :+ Is het toevallig een '01 R? Deze kwam ik gisteren tweemaal tijdens het wielrennen tegen in de omgeving van Dordrecht. Was gaaf ding! *O*

Nee helaas niet, het is de standaard versie. Desalniettemin een fantastisch apparaat!

Ik heb zelf nog geen foto's genomen, hopelijk schiet ik er volgend weekend in Duitsland een paar mooie (als het mooi weer is en de motor wilt rijden, anders pak ik gewoon mn oude FZ).

Maar die jongen waar ik hem van had gekocht heeft er wel foto's van in zijn verkooptopic:
Aprilia RSV1000 '01 Matzwart

Mooi ding he :9~
 
Nee helaas niet, het is de standaard versie. Desalniettemin een fantastisch apparaat!

Ik heb zelf nog geen foto's genomen, hopelijk schiet ik er volgend weekend in Duitsland een paar mooie (als het mooi weer is en de motor wilt rijden, anders pak ik gewoon mn oude FZ).

Maar die jongen waar ik hem van had gekocht heeft er wel foto's van in zijn verkooptopic:
Aprilia RSV1000 '01 Matzwart

Mooi ding he :9~~

Hé, da's een oude bekende! Deze RSV is van een maatje van mij geweest. Hij heeft 'em uiteindelijk weer verkocht aan de eigenaar waar je 'em van hebt gekocht :) Mooie is dat voordat hij van die maat was ik er ook nog een proefrit op gemaakt heb. Was de eerste keer dat ik op een RSV reed 8-) (inmiddels alweer bijna 3 jaar geleden)

Hier gaat 'ie!
 
Hé, da's een oude bekende! Deze RSV is van een maatje van mij geweest. Hij heeft 'em uiteindelijk weer verkocht aan de eigenaar waar je 'em van hebt gekocht :) Mooie is dat voordat hij van die maat was ik er ook nog een proefrit op gemaakt heb. Was de eerste keer dat ik op een RSV reed 8-) (inmiddels alweer bijna 3 jaar geleden)

Hier gaat 'ie!


haha, wat gaaf! De motorwereld is ook een kleine wereld he ;)
Maar goed, tot nu toe is iedereen erg tevreden met haar geweest, dus ik hoop dat ik er net zo veel plezier van zal hebben :]
 
Gisteren heb ik trouwens met het standaard ruitje gereden en dat is beter dan zo'n bubble ruit.
Je zit wel meer in de wind, maar dat is niet erg. Het windgeruis is een stuk minder.

Ook voelt de motor kleiner...
 
Gisteren heb ik trouwens met het standaard ruitje gereden en dat is beter dan zo'n bubble ruit.
Je zit wel meer in de wind, maar dat is niet erg. Het windgeruis is een stuk minder.

Ook voelt de motor kleiner...

En als klap op de vuurpijl staat het ook nog eens veel mooier :)
 
Ik krijg inderdaad de melding EFI te zien als ik contact maak, maar er komt geen foutcode melding na. Betekent dit dat er geen fout gesignaleerd is? Of betekent dit dat er geen code voor de(ze specifieke) fout beschikbaar is?

Ik lees net in het handboek dat het normaal is dat het display EFI aangeeft zodra je de motor in de contact aan stand zet. Dat duurt ongeveer drie seconden, daarna verdwijnt het.
Dus er wordt bij mij geen fout gesignaleerd...

Ik zou dus niet meer weten wat het probleem is. Misschien binnenkort maar even langs een aprilia dealer? Kan iemand me eentje aanraden in de buurt van Rotterdam?
 
Maar... het probleem is nog niet helemaal weg..



De accu is het probleem niet, er is recent een nieuwe in gezet. Het feit dat ik hem uiteindelijk weer heb weten te starten is de bevestiging daar van.

Gisteren maakte hij geen geluid bij het starten (meen ik me te herinneren :X ). Vandaag heb ik de verschillende zekeringen bekeken of er eentje doorgebrand was, maar geen resultaat. Vervolgens de hoofdzekering (die aan de +-kabel van de accu verbonden zit) eruit gehaald en bekeken en die was ook goed.
Maar, nu komt het vreemde. Hierna viel het mij direct op dat de motor een zacht zoemend geluid maakte bij contact maken, met daarna inderdaad een klein kreuntje :P
Omdat dit mij opviel vermoedde ik dat het daarvoor niet gebeurde.
Vervolgens probeerde ik te starten en hij startte! Maar stopte direct weer aangezien ik de choke niet aan had. Vervolgens wilde hij verschillende keren niet meer starten.
Uiteindelijk weer gelukt, naar huis gereden, neer gezet, motor uit, weer proberen te starten, maar weer niets. Even wachten, weer starten, en hij gaat weer aan.

Ik vermoed dat het probleem direct gecompliceerder is geworden. Wat zorgt er voor dat hij soms wel, soms niet aan gaat? Wat is er gebeurd tijdens het eruithalen en terugzetten van de zekeringen? Ergens een contactprobleem? Ergens een draadje die niet goed vastzit? (Ik heb zoveel mogelijk draadjes bekeken maar kan niets out-of-the-ordinary vinden..)

Ik krijg inderdaad de melding EFI te zien als ik contact maak, maar er komt geen foutcode melding na. Betekent dit dat er geen fout gesignaleerd is? Of betekent dit dat er geen code voor de(ze specifieke) fout beschikbaar is?

Zadel er af halen en de zijkappen. Boutjes bij het balhoofd van de tank loshalen en tank opklappen. Daarna de draadjes checken die onder in de tank bij de schokker aan de brandstofpomp zitten.

Als dat ok is, de draden volgen tot aan de accu, als je verder geen losse stekkers hebt of een draadbreuk / slijtage kunt constateren is de brandstof pomp zelf waarschijnlijk stuk.

succes.
O-)
 
Heeft er trouwens iemand een WPHB digitaal staan voor een 04? Zit met een aantal slangetjes die een beetje een raadsel zijn :? :+


Slangetje voor je slipper clutch
2 kleine slangetjes voor injectie , heel klein dun

We hebben toen ook aardig ziotten zoeken maar er wel uit gekomen , voordeel was dat het voorbeeld er naast stond dus zo nu en dan daar ff naar gekeken .
Was achteraf allemaal vrij logisch .
 
Er komt nog een slangetje onder mn dashboard vandaan. Ik denk dat het een vacuumslangetje is die op het koppelingshuis hoort. Enkel is die net te kort :+


Er zit een soort venturi net achter je dash die een klep bediend van je lucht inlaat , deze gewoon afdichten waardoor die klep open blijft staan - heb je meer aanzuig geluid en scheelt 2/3 pk bij lage toeren !
 
Zadel er af halen en de zijkappen. Boutjes bij het balhoofd van de tank loshalen en tank opklappen. Daarna de draadjes checken die onder in de tank bij de schokker aan de brandstofpomp zitten.

Als dat ok is, de draden volgen tot aan de accu, als je verder geen losse stekkers hebt of een draadbreuk / slijtage kunt constateren is de brandstof pomp zelf waarschijnlijk stuk.

succes.
O-)

Bedankt, helder!
Zodra het weer beter weer is ga ik hier mee aan de slag :)
 
Ik hoor net: het is de startrelais.
Die dus maar eens gaan vervangen dan :)

Als de motor niet wil starten, overbrug dit relais eens met een grote schroevendraaier. Dan zal je startmotor moeten gaan draaien.

Maar ik begreep een beetje uit je verhaal dat je benzinepomp ook niet hoorde draaien als je hem op contact zet. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat staat namelijk los van je startrelais.
 
Iemand een idee waar je een startrelais kan scoren voor een 2002 RSV??

Wil mijne gaan vervangen, heb wat vage Startproblemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan