Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 14 - Twin Power

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen allen,

Deze jongen is sinds kort ook eigenaar van een RSV Mille van bouwjaar 1999. Ik ben nog steeds aan het wennen aan de 2-cilinder, aangezien ik alleen maar rijstkokers ;) was gewend.

large
 
Dank je wel!

Ik had ook gelijk een vraagje; laatst had ik een week of 2 niet gereden en nu kreeg ik haar niet aan de praat. Met startkabels was het gelijk raak. Nu maar een nieuwe accu (de 14) erin of de oude nog een kans geven?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
2 weken zou hij wel moeten overleven... Hoeveel volt geeft het ding als de motor uit is, bij het starten, en met lopende motor? (Er zit een voltmeter in het display, 1x op de D-knop duwen.)
 
Kijk zo leer je nog eens iets. Ik zal er vanavond even naar kijken. Ik verwacht dat zij hem wel onder de 9v trekt. Ze had nog nooit zo mooi gestart als aan de auto ;)
 
Ik ben geen expert op het gebied van accu's, maar ik geloof dat aan een auto starten niet bevordelijk is voor de levensduur... Onder de 9V is sowieso erg laag trouwens.
 
Nou dat was ook een interessant ritje, precies bij het permanente vakantiehuisje van een maat van mij viel mijn motor uit B| . Ook reed vlak daarna een maat voorbij in een auto. De timing kon niet beter, morgen even uitzoeken wat er nu aan de hand is, straks eerst een lekkere BBQ :P

Ben wel benieuwt wat er aan de hand is, het lijkt er op alsof ie geen brandstof meer krijgt dus dan zal de brandstofpomp overleden kunnen zijn, is dit al eens bij iemand gebeurd ? :P
 
Welkom nieuwe RSV rijders,mooie fietsen allemaal. :}
Weinig gereden de laatste tijd ,dus weinig te melden.

Vakantie voor de deur.Naar Frankrijk Dordogne.

Iemand daar al eens gereden?Zit te twijfelen om de motor mee
te nemen. :]
 
Welkom nieuwe RSV rijders,mooie fietsen allemaal. :}
Weinig gereden de laatste tijd ,dus weinig te melden.

Vakantie voor de deur.Naar Frankrijk Dordogne.

Iemand daar al eens gereden?Zit te twijfelen om de motor mee
te nemen. :]


Echt wel meenemen! No doubt!!
 
Zo, mijn daytona deed een "RSV'tje".

Lekker, 4 dagen voordat ik ermee op vakantie naar de vogezen zou gaan. 't Is altijd feest met die dingen :r .
 
Dank je wel!

Ik had ook gelijk een vraagje; laatst had ik een week of 2 niet gereden en nu kreeg ik haar niet aan de praat. Met startkabels was het gelijk raak. Nu maar een nieuwe accu (de 14) erin of de oude nog een kans geven?

Alvast bedankt!
Heeft mijne ook, staat nu ook continu aan de ladert. :/
 
Gisteravond nog even gekeken en op het dashbord het voltage in de gaten gehouden. Contact aan staat het voltage gewoon op 12.3/12.2V en bij het starten daalt deze naar 10.7V en ze slaat gewoon niet aan. Vanmiddag maar even een verse halen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond nog even gekeken en op het dashbord het voltage in de gaten gehouden. Contact aan staat het voltage gewoon op 12.3/12.2V en bij het starten daalt deze naar 10.7V en ze slaat gewoon niet aan. Vanmiddag maar even een verse halen.

Dat klinkt niet als een slechte accu eigenlijk. Draait ie ook moeilijk rond? Of blijf je gewoon starten en slaat ie niet aan? Heb je de accu al leeg gehad? Meestal heb je dat de tijd en trip op 0 komen te staan als de accu erg slecht wordt.
Hoor je de brandstofpomp lopen als je 'm op contact zet? Geen foutmelding in beeld?
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt niet als een slechte accu eigenlijk. Draait ie ook moeilijk rond? Of blijf je gewoon starten en slaat ie niet aan? Heb je de accu al leeg gehad? Hoor je de brandstofpomp lopen als je 'm op contact zet? Geen foutmelding in beeld?

Hij gaat opzich goed rond. Ik probeer niet te lang door te starten, maar hij slaat iig niet aan. De accu is wel een keer leeg geweest. Geen foutmelding in beeld en de brandstofpomp hoor je als ik hem op contact zet. Maandagavond had ik hem gestart aan de auto en toen sloeg hij gelijk aan.
 
Laatst bewerkt:
Hij gaat opzich goed rond. Ik probeer niet te lang door te starten, maar hij slaat iig niet aan. De accu is wel een keer leeg geweest. Geen foutmelding in beeld en de brandstofpomp hoor je als ik hem op contact zet. Maandagavond had ik hem gestart aan de auto en toen sloeg hij gelijk aan.

Als ie met behulp van startkabels dan wel weer vlot aanslaat stinkt wel weer naar de accu. Meet de accu eens door met een multimeter, die is wat nauwkeuriger waarschijnlijk. Bij stilstand, starten en lopen. In het boekje staat ook nog ergens dat je met een bepaald toerental een bepaald voltage moet hebben, dat kun je ook nog checken. Ik zal even kijken of ik dat nog ergens kan vinden. Maar dan heb je wel een aardige indicatie hoe je accu er aan toe is. Weet je toevallig hoe oud ie is?


Edit, quote uit het handboek: "Het oplaadcircuit werkt zoals het hoort als bij 4000 tpm (rpm) de accuspanning met ingeschakeld dimlicht tussen 13 en 15 V ligt."
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan