Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 15 - Bellezza Italian

Status
Niet open voor verdere reacties.
180 erop zetten of een 190/50. Je hebt nu waarschijnlijk een 190/55 en die loopt soms wat tegen de ketting komt door de brede hoge band.

Dank voor je snelle reactie! Ja een 180 zal er wel opkomen, maar ik vindt het wel zonde van de band, die plakt wel super en is nog zo goed als nieuw :)

Maar kan dat kwaad voor de band en de ketting? Goed zal het niet zijn nee... maar kan ik er nog even mee doorrijden denk je?
 
180 erop zetten of een 190/50. Je hebt nu waarschijnlijk een 190/55 en die loopt soms wat tegen de ketting komt door de brede hoge band.

190/55 is niet breder dan een 190/50.. volgens mij zelfs ietsje smaller.. in ieder geval eerder smaller dan breder
 
Zondag en gisteren even heerlijk de Appie laten brullen.... Starten zonder problemen en hij loopt als een zonnetje. Wat me opviel trouwens is dat de band langs de ketting loopt waardoor er kleine hapjes uit de rand van de band gehapt worden....

Iemand ervaring met de 190-er SportMax band op de Appie uit 2003, misschien is de band net iets te laag waardoor de rand iets meer naar buiten valt?


Heb de 190/55 S20 van Bridgestone erom en geen last.
Heb 2001 model trouwens...
 
Ik heb zelf ook geen last van ik heb ook een corsa 190/55. Standaard is 190/50 en dat hebben ze gedaan omdat het met een 190/55 kan zijn dat de ketting aanloopt daarom kiezen de meeste met een bollere band voor de 180/55.
 
Ik heb zelf ook geen last van ik heb ook een corsa 190/55. Standaard is 190/50 en dat hebben ze gedaan omdat het met een 190/55 kan zijn dat de ketting aanloopt daarom kiezen de meeste met een bollere band voor de 180/55.

Ja, er zijn verhalen bekend van 190 banden die tegen de ketting aanlopen. Maar zoals je hier al leest is dat zeker niet in alle gevallen zo. Volgens mij zitten mensen elkaar vooral na te praten.

Ik heb het zelf ook gehad, met een Pirelli Diablo 190/50. Maar dat was toen mijn ketting aan het einde van zijn leven was. Blijkbaar zit er dan meer zijwaartse "speling" in. Daarvoor en daarna nooit last van gehad met 190 banden (zowel 50 als 55). Ook niet met een Michelin PP 2CT en ook niet met een Pirelli Dragon Supercorsa.
 
Wie heeft er wel eens een gl pro gearindicator op een 2004> RSV1000 geinstalleerd en wil mij helpen? Die van mij geeft van alles aan......behalve de juiste versnelling :-(
 
Discussie over bandbreedte en aanlopen is denk ik al zo'n 10x gevoerd in het RSV topic :P Heb het zelf ook lang gehad bij de MPP 190/55. Maakt niets uit en heeft nergens negatieve invloed op.
 
Maar kan dat kwaad voor de band en de ketting? Goed zal het niet zijn nee... maar kan ik er nog even mee doorrijden denk je?
Laat ik zo zeggen, ik had het met de MPP 2ct 190/55 op een '04 Tuono. Heb me er verder niets van aangetrokken, het was dan ook niet zo dat de halve band opgevreten werd.
 
kan het ook niet iets te maken hebben met het stellen van de ketting.. misschien dat het wiel ietwat scheef erin gezet is?
 
:W ola.
Vraagje, misschien dat 1 van jullie al zoiets een keer gehad heeft.
Heb een '05-'06 RSV Mille, en mijn monteur krijgt daarvan momenteel het service lampje niet uit, de automatische shoke niet fatsoenlijk bijgesteld.
En, en dat is eigenlijk nog het grootste issue, nadat hij vorig jaar de kleppen gecontroleerd had heeft hij bij het terug monteren per ongeluk de fout gemaakt om de ontluchtingsslang parallel te laten lopen aan de brandstofleiding, met het gevolg dat die vlakbij de motor elkaar kruisten en de ontluchtingsslang alsnog dicht gedrukt werd. Met natuurlijk als gevolg dat tijdens een ritje de motor bijna niet te rijden was op een gegeven moment.
Echter nadat dat opgelost was en de boel alsnog fatsoenlijk in elkaar zat heb ik aan het eind van een 200 km lange toerrit toch weer exact hetzelfde effect gehad, met dit keer zelfs als gevolg dat de motor afsloeg. Maar bij een extra inspectie bleek dat alles prima functioneerde zoals het hoort. (Zelfs tankdop los gehad om de ontluchtingsklep die daarin zit te controleren)
Mijn vraag heeft dan ook voornamelijk op het laatste issue betrekking: Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn? Slechte bobines of zijn alle 3 de dingen aan elkaar gerelateerd en is het de cdi unit :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren even gekeken naar de bandenmaat, er ligt een 190/50 er band op, nu ik zo hoor dat het niet heel veel uitmaakt dat de ketting hier eens een hapje uit neemt ben ik wel gerustgesteld, dan kan ik de band nog lekker oprijden :)
 
Ik kan het werkplekhandboek voor 2003 model niet direct terug vinden. Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven?

Iemand hier nog wat op?

Hoe zit het met het onderhoudsinterval van een 2003 Mille-R? Krijgt deze op 20k een grote beurt? Om de 5k? Vraag het omdat ik er één gevonden heb, maar daar is geen onderhoudshistorie van bekend.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdagmorgen is het zover, dan haal ik hem op, collega had nog een schakelset liggen en de originele uitlaten.. ;) ( niet dat ze eronder komen )

eerst even wat tupperware demonteren, kijken of er wat verborgen schade is, maar verwacht het niet met een schuiver van 20-30 km..

kan niet wachten *O*
 
Iemand hier nog wat op?

Hoe zit het met het onderhoudsinterval van een 2003 Mille-R? Krijgt deze op 20k een grote beurt? Om de 5k? Vraag het omdat ik er één gevonden heb, maar daar is geen onderhoudshistorie van bekend.

Als er geen historie bekend is, dan boeien de intervallen niet zo. Het is dan vooral relevant om te weten wat er het laatste wél aan gedaan is. Daar moet de vorige eigenaar toch iets over kunnen vertellen. Of staat 'ie bij een handelaar?

Als er echt niks bekend is, dan zou ik hem zelf lekker laten staan... Ook al is de eerste generatie Mille redelijk onverwoestbaar.

Of de prijs moet dermate laag zijn dat je er makkelijk een grote beurt bij kan. Ze spannend zijn die nou ook weer niet. De standaard dingen (olie en oliefilter, koel- rem- en koppelingsvloeistof, luchtfilter, eventueel remblokken etc.) kun je misschien zelf wel, of met de hulp van iemand anders. Dingen als kleppen stellen (bijna nooit nodig bij een Mille!) en andere dingen kunnen dan door de garage worden gedaan. Voordeel is dan wel dat je gelijk weet dat alles goed zit, dat is ook wat waard.

Om nog verder op je vraag in te gaan. Volgens mij iedere 15k een grote beurt en tussentijds een kleine beurt.
 
Laatst bewerkt:
Als er geen historie bekend is, dan boeien de intervallen niet zo. Het is dan vooral relevant om te weten wat er het laatste wél aan gedaan is. Daar moet de vorige eigenaar toch iets over kunnen vertellen. Of staat 'ie bij een handelaar?

Als er echt niks bekend is, dan zou ik hem zelf lekker laten staan... Ook al is de eerste generatie Mille redelijk onverwoestbaar.

Of de prijs moet dermate laag zijn dat je er makkelijk een grote beurt bij kan. Ze spannend zijn die nou ook weer niet. De standaard dingen (olie en oliefilter, koel- rem- en koppelingsvloeistof, luchtfilter, eventueel remblokken etc.) kun je misschien zelf wel, of met de hulp van iemand anders. Dingen als kleppen stellen (bijna nooit nodig bij een Mille!) en andere dingen kunnen dan door de garage worden gedaan. Voordeel is dan wel dat je gelijk weet dat alles goed zit, dat is ook wat waard.

Om nog verder op je vraag in te gaan. Volgens mij iedere 15k een grote beurt en tussentijds een kleine beurt.

:^ Niets aan toe te voegen. En idd elke 7500km een beurtje.
 
Thnx. Hij dacht bij 15k grote beurt gehad. En bij 19k voorvering geserviced met nieuwe olie en keerringen. Staat nu 20k op. Beste man heeft er zelf net 1000km mee gereden ofzo. Morgen hoor ik meer hoe en wat en ga ik kijken. Nog even ergens een werkplaats handboek op de kop tikken dus.
 
Thnx. Hij dacht bij 15k grote beurt gehad. En bij 19k voorvering geserviced met nieuwe olie en keerringen. Staat nu 20k op. Beste man heeft er zelf net 1000km mee gereden ofzo. Morgen hoor ik meer hoe en wat en ga ik kijken. Nog even ergens een werkplaats handboek op de kop tikken dus.

Ik begrijp dat je hem liever niet hier op een forum zet, bang dat hij straks weer net voor je neus weg is... ;) Stuur mij anders even een PM met de info en foto's van de bike, misschien kan ik je nog op wat dingen attenderen.

Wat betreft het werkplaatshandboek, ja er is een handboek van Aprilia zelf, maar ik zou dit kopen. Is super handig (mits je goed Engels kunt).
 
*O* Yaah... ik heb 200km gereden en de koppeling is nu aan de beurt. Wiellagers binnen 2 k ook weer gesloopt, jesus ben ik de enigste die van alles moet vervangen aan zijn Aprilia? :r
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan