Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 15 - Bellezza Italian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond, Ik heb even een vraagje. Zaterdag ga ik met een maatje kijken voor een RSV Factory uit 2006, hebben jullie nog tips waar je op specifiek moet letten bij dit model? Bij de Z1000 staat namelijk bekent dat de achterbrug snel beschadigd als je hem op een bok zet.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond levensgenieters! Toen ik van de week een rondje maakte op mijn Z1000, kwam ik een Aprillia rsv 1000 tegemoet rijden. Wat een mooie verschijning en bruut geluid kwam daar voorbij! Nou ben ik ook een beetje aan het rondneuzen voor een rsv 04/05. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een eventuele koop/proefrit? Ik kwam al wat tegen over geresette KM-tellers en over een terugroepactie voor de achterbrug. En is de rsv ook geschikt voor de 'wat' langere motorliefhebber? Ik tik zelf namelijk de 2 meter aan. Bvd!
 
Het jammere is wel dat de RSV4 weer super klein is -O-

Ik heb er eigenlijk nog nooit op gezeten, maar hij oogt iig ook al een stuk kleiner idd.
Zou wel jammer zijn, aangezien ik hem toch wel zie als een opvolger van mijn RSV over een paar jaar. Lijkt me een toch wel erg bruut ding.
 
Zo vandaag mijn startkoppeling en druklager vervangen.
Druklager is een klusje van niets, dat kan iedereen met wat gereedschap. Al met al 15minuten werk vanaf uit elkaar weer naar in elkaar.
Die startkoppeling heeft wat meer voeten in de aarde. Maar het is allemaal gelukt.

Alleen ben ik er nu wel achter dat ik nieuwe koppelingsplaten en veren nodig heb. Zitten allemaal over de toleranties. Het pakket bij elkaar moet 45,6mm zijn en is nu 44,6. De veren dienen 44mm lang te wezen, maar zitten allemaal ongeveer op de 43,6mm.
En als klap op de vuurpijl ben ik nog toe aan nieuwe tandwielen en ketting.

Morgen maar weer even wat spulletjes bestellen.

p.s. als iemand nog advies wil voor het vervangen van het druklager of startkoppeling, dan moet die gene dat maar even laten weten. Weet nu hoe het moet :)
 
Gisteren is mijn Appie helaas omgekieperd.... het kon gewoon niet op een lulligere manier....

Schade...Rechter sticker beschadigd door kiezelsteentjes en glas, een kras op de onderkap, remhendel bekrast, beetje lak van de demper af en een kapot rechter knipperlichtglaasje.

Heeft er nog iemand een rechterknipperlichtglaasje liggen zodat ik de motor weer rijdbaar kan maken?

Is het overigens ook mogelijk om de RSV sticker aan de rechterkant te vervangen of moet ik dan meteen een nieuwe kuip bestellen?
 
Gisteren is mijn Appie helaas omgekieperd.... het kon gewoon niet op een lulligere manier....

Schade...Rechter sticker beschadigd door kiezelsteentjes en glas, een kras op de onderkap, remhendel bekrast, beetje lak van de demper af en een kapot rechter knipperlichtglaasje.

Heeft er nog iemand een rechterknipperlichtglaasje liggen zodat ik de motor weer rijdbaar kan maken?

Is het overigens ook mogelijk om de RSV sticker aan de rechterkant te vervangen of moet ik dan meteen een nieuwe kuip bestellen?

welk bouwjaar?
 
Hallo allemaal,

Ik heb een paar lelijke krassen op mijn achterbrug. Ik had de zoek functie al even gebruikt om te kijken hoe je deze kon verwijderen maar blijkbaar is polijsten de enige oplossing, aangezien hiermee de beschermlaag verloren gaat en de brug harder gaat glimmen dan het frame vind ik dit geen mooie oplossing. Zijn er bedrijven die dit kunnen herstellen ? Of heeft iemand nog een strakke brug te koop ?
[afbeelding]

Past de achterbrug van een Rsv Mille uit 2003 ook op mijn '99er ?
 
Gisteren is mijn Appie helaas omgekieperd.... het kon gewoon niet op een lulligere manier....

Schade...Rechter sticker beschadigd door kiezelsteentjes en glas, een kras op de onderkap, remhendel bekrast, beetje lak van de demper af en een kapot rechter knipperlichtglaasje.

Heeft er nog iemand een rechterknipperlichtglaasje liggen zodat ik de motor weer rijdbaar kan maken?

Is het overigens ook mogelijk om de RSV sticker aan de rechterkant te vervangen of moet ik dan meteen een nieuwe kuip bestellen?

Klote. Stickers zijn vast nog wel ergens te bestellen denk ik? Die remhandels kun je mooi voor veel geld van ebay uit hongkong bestellen :P. Heb je er foto's van?

Ik heb nog zo'n knipperlichtkapje van mijn 2002, pm me maar als je 'm wilt hebben.
 
Beste mede rsv liefhebbers, ik heb sinds gisteren opeens een probleem met mijn rsv. Schakelen verloopt opeens heel moeizaam, alsof mijn koppeling het amper doet. Neutraal vinden vanuit stilstand is opeens ook praktisch onmogelijk. Mijn koppeling had al niet de grootste slag in de hendel, maar hij lijkt zelfs nog ietsje verminderd opeens. Ik weet dat de motor en versnellingsbak de olie delen, het oliepeil is in ieder geval goed. Wat kan/kunnen de oorzaak/oorzaken zijn?? Ik baal enorm want ik vind de rsv geweldig.

Mike
 
Hey stalkertje,gespot bij de Esso groeneveld van de week s,avonds :W
Was zelf met de auto.

Ik kom snel bij je kijken bij je remset.Volgende week ben ik vrij,word die week daarna.
Ik heb nu ook een set compleet liggen.Even kijken hou het bij jouw zit. :)
 
Hey stalkertje,gespot bij de Esso groeneveld van de week s,avonds :W
Was zelf met de auto.

Ik kom snel bij je kijken bij je remset.Volgende week ben ik vrij,word die week daarna.
Ik heb nu ook een set compleet liggen.Even kijken hou het bij jouw zit. :)

Da was woensdag idd. Ging ik samen rondje doen met een maatje op een 748. Ik werk voorlopig, dus als je langs komt hier dan kunnen we ff kijken. Ik zie je wel verschijnen of ik hoor wel van je!
 
Goedemorgen, even een vraagje. Ik wil mijn 748 in gaan ruilen voor een mille. Ik vind het prachtige motoren maar ik vind de uitlaat wel enorm. Nu lees ik her en der van alles over chips die bij de uitlaat horen? Betekent dit dat ik niet zomaar een andere uitlaat kan monteren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan