Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 15 - Bellezza Italian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen, even een vraagje. Ik wil mijn 748 in gaan ruilen voor een mille. Ik vind het prachtige motoren maar ik vind de uitlaat wel enorm. Nu lees ik her en der van alles over chips die bij de uitlaat horen? Betekent dit dat ik niet zomaar een andere uitlaat kan monteren?

Het kan wel hoor. En de standaard chip (de RP58) vanaf bouwjaar 2001 staat als best prima te boek. Overigens valt het wel zeer aan te raden om de motor CO en synchroon af te laten stellen. Dat laat het blok veel mooier lopen, zorgt ervoor dat je hij lagere toerentallen aankan (minder snel bokken) én zorgt voor een lager benzine verbruik.

Maar, een andere chip kan dit nog best wat verbeteren. En als je toch bezig gaat met het laten afstellen van je fiets, dan is het opwaarderen van de chip zeker geen slechte gedachte.

Naar welk bouwjaar zit je te kijken?
 
Het kan wel hoor. En de standaard chip (de RP58) vanaf bouwjaar 2001 staat als best prima te boek. Overigens valt het wel zeer aan te raden om de motor CO en synchroon af te laten stellen. Dat laat het blok veel mooier lopen, zorgt ervoor dat je hij lagere toerentallen aankan (minder snel bokken) én zorgt voor een lager benzine verbruik.

Maar, een andere chip kan dit nog best wat verbeteren. En als je toch bezig gaat met het laten afstellen van je fiets, dan is het opwaarderen van de chip zeker geen slechte gedachte.

Naar welk bouwjaar zit je te kijken?

Ik heb er een gezien van 2002. Waar kan ik dat afstellen laten doen? Dealer of is er een specialist?
 
Ik heb er een gezien van 2002. Waar kan ik dat afstellen laten doen? Dealer of is er een specialist?

Technisch gezien is het volgens mij helemaal niet lastig en denk ik dat iedere dealer de apparatuur wel heeft (weet ik echter niet zeker). Maar als ik jou was zou ik toch naar een bedrijf gaan met Aprilia vakkennis. Persoonlijk denk ik dan aan Roké Motors, Motor2000, Star Twin en HdeB.
 
Vandaag ook even naar de superbikes geweest was een lekkere dag mooie races!! Heb ook een boel mille's gespot! Stuk of 4 oer mille's in de rood paarse kleur! Ook nog een 2003 Rsvr met de gouden velgjes!
 
Koppeling ontlucht en hij rijdt en schakelt prima. Bedankt voor de tip. Staan er nog meetings gepland? Iemand een overzichtje?
 
Als iemand een strakke RSV-R van 2000 weet...
Mille-Right-Side.jpg


Wil mijn rijtje nu maar eens compleet maken:
full

full
 
Hier misschien nog iemand ideeen?

Verhaaltje dat ik op ander forum heb geplaatst:


Goedemiddag allen,

Vandaag eindelijk de rsv wat verder geprobeerd na allerlei zaken waarvan het meest recent een lekke achterband 

Wat me nu echter opvalt is dat ie (veel) te weinig vermogen afgeeft, als je normaal rijd gaat t goed en merk je niet zoveel maar als ik het gas erop zet dan lijkt het wel of ie ergens geknepen wordt..

Na de 4ktpm wil ie ookmaar moeizaam in toeren klimmen en op de snelweg kost zelfs het naar de 160 gaan bizar veel moeite 

Wat ik zelf eerst dacht is dat de gashendel niet helemaal open kon (zeer korte slag nml) maar ik heb zaterdag de luchtinlaatmof vervangen en ook gelijk de gaskleppen bekeken en deze openen wel volledig..


- bougies zijn mooi koffiebruin
- de inlaatmof sluit goed aan op t frame
- nee ik heb geen poetslap laten zitten 
- de slag in de gashendel was van begon af aan zo kort, heb ik overigens ook gechecked met de airbox en mof gedemonteerd..

Ik heb net de brandstofleidingen nagelopen en er knelt nergens iets..
 
Laatst bewerkt:
Dat je accu te weinig spanning levert tijdens het starten. Hoe oud is je accu en welke heb je? En welk startrelais heb je?

Oke, daar was ik al bang voor. Heb de originele er nog in. Vandaag dagje gereanimeerd aan de Optimate 3 en tikken lopen net. Van de week even een 14 bestellen en een nieuwe lader. Waarschijnlijk de Ctek 5.0. Verder de kappen eens open trekken en nieuwe sappen erin. Als mijn andere demper binnen is eens wegbrengen voor klepspeling check en afstellen. Verder nog tips om even te controleren?
 
Oke, daar was ik al bang voor. Heb de originele er nog in. Vandaag dagje gereanimeerd aan de Optimate 3 en tikken lopen net. Van de week even een 14 bestellen en een nieuwe lader. Waarschijnlijk de Ctek 5.0. Verder de kappen eens open trekken en nieuwe sappen erin. Als mijn andere demper binnen is eens wegbrengen voor klepspeling check en afstellen. Verder nog tips om even te controleren?

Welke demper is het uiteindelijk geworden? :)

Ik kan zo snel even niks bedenken wat je echt zou moeten doen. Moet goed komen met de Rrrrrr 8-)
 
Hier misschien nog iemand ideeen?

Verhaaltje dat ik op ander forum heb geplaatst:


Goedemiddag allen,

Vandaag eindelijk de rsv wat verder geprobeerd na allerlei zaken waarvan het meest recent een lekke achterband 

Wat me nu echter opvalt is dat ie (veel) te weinig vermogen afgeeft, als je normaal rijd gaat t goed en merk je niet zoveel maar als ik het gas erop zet dan lijkt het wel of ie ergens geknepen wordt..

Na de 4ktpm wil ie ookmaar moeizaam in toeren klimmen en op de snelweg kost zelfs het naar de 160 gaan bizar veel moeite 

Wat ik zelf eerst dacht is dat de gashendel niet helemaal open kon (zeer korte slag nml) maar ik heb zaterdag de luchtinlaatmof vervangen en ook gelijk de gaskleppen bekeken en deze openen wel volledig..


- bougies zijn mooi koffiebruin
- de inlaatmof sluit goed aan op t frame
- nee ik heb geen poetslap laten zitten 
- de slag in de gashendel was van begon af aan zo kort, heb ik overigens ook gechecked met de airbox en mof gedemonteerd..

Ik heb net de brandstofleidingen nagelopen en er knelt nergens iets..

Kan je hem niet ergens op een bank zetten? Kost je 30 eu voor een run, en weet je direct veel meer.

Zou het aan je injectie kunnen liggen? Heb er zelf ook niet echt veel verstand van verder. :$ :P
 
Dat je accu te weinig spanning levert tijdens het starten. Hoe oud is je accu en welke heb je? En welk startrelais heb je?

Ik heb er nog steeds last van. Soms start ie niet goed, en reset het dashboard zit. Twee jaar geleden zo'n Yuasa 14 nogwat accu aangeschaft en daarna een tijd nergens last meer van gehad. Na deze winterstop wel weer. Het zou idd aan de accu kunnen liggen, maar dan zou ik weer a 100 euro een nieuwe accu moeten aanschaffen. Daar heb ik geen trek in. :+
 
Kan je hem niet ergens op een bank zetten? Kost je 30 eu voor een run, en weet je direct veel meer.

Zou het aan je injectie kunnen liggen? Heb er zelf ook niet echt veel verstand van verder. :$ :P

Ja zaterdag kun je gratis op de bank bij Roke en ging daar sowieso al naartoe dus dan gelijk run laten maken en kijken wat zij er van vinden.. Maar dacht misschien weet iemand hier alvast wat :)
 
Ik heb er nog steeds last van. Soms start ie niet goed, en reset het dashboard zit. Twee jaar geleden zo'n Yuasa 14 nogwat accu aangeschaft en daarna een tijd nergens last meer van gehad. Na deze winterstop wel weer. Het zou idd aan de accu kunnen liggen, maar dan zou ik weer a 100 euro een nieuwe accu moeten aanschaffen. Daar heb ik geen trek in. :+

Wat voor startrelais zit erin? Mijn (originele) was een beetje verkoold, waardoor ik soms startproblemen had. Nadat ik die vervangen had door het bekende Yamaha exemplaar was het probleem totaal verholpen. En dat is inmiddels al 3 jaar geleden. En er zit nog een 12 accu in :)

Hier zou vJac trouwens ook nog naar kunnen kijken! :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat voor startrelais zit erin? Mijn (originele) was een beetje verkoold, waardoor ik soms startproblemen had. Nadat ik die vervangen had door het bekende Yamaha exemplaar was het probleem totaal verholpen. En dat is inmiddels al 3 jaar geleden. En er zit nog een 12 accu in :)

Hier zou vJac trouwens ook nog naar kunnen kijken! :Y

Geen flauw idee :') Rijd al 4 jaar met dezelfde relais denk ik omdat dat ding voor zover ik weet nooit vervangen is sinds ik hem heb. Hoe kan ik dat zien? Waar zit dat ding? :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan