Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoelang kan ik nog met deze kettingset rijden voordat hij vervangen moet worden? 5000km?
IMAG0565_zpshtumdeby.jpg
 
Staat in het handboek, je moet een x aantal schakels meten. Deze waarde mag niet y overschrijden.
En als de ketting echt op is, merk je dat ook wel. Meer geluid en bokkig rijden.
Je voortandwiel kan ook een indicatie geven van de slijtage. Als de tanden niet recht staan: tijd voor een nieuwe set.
In principe zegt deze afbeelding niet zo veel, hangt af van je tandwielverhouding/
 
Hallo iedereen

Een vriend van me heeft een RSV mille van 2002
maar met een defecte startmotor

een originele startmotor kost 570 euro... dat is aardig wat geld

kennen jullie een goedkoper alternatief?

Thx!
 
Ik moet ook een nieuwe kettingkit hebben, je kon flinke tikken voelen in de stepjes en er zaten een hoop zware schakels in. Denk dat ik een DID set op ebay bestel.

o7syvo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Staat in het handboek, je moet een x aantal schakels meten. Deze waarde mag niet y overschrijden.
En als de ketting echt op is, merk je dat ook wel. Meer geluid en bokkig rijden.
Je voortandwiel kan ook een indicatie geven van de slijtage. Als de tanden niet recht staan: tijd voor een nieuwe set.
In principe zegt deze afbeelding niet zo veel, hangt af van je tandwielverhouding/

Top!
ga ik daar eens in kijken, en zal morgen mijn tandwielen eens nakijken
 
Wat was ook alweer een goeie tanwielverhouding? 16 tands voor, en achter? 43?

Excuus, ik zie het al in de OP staan, 16/43 it is.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe deze dingen in het nederlands heten? En waar ik die kan halen, of een alternatieve oplossing? [afbeelding]

'washer for shafts"

Deze dingen houden in de zijkuip die "airpuller"vast

Heb die onlangs gekocht bij startwin, weet niet de juiste Nederlandse benaming maar zou gewoon FF bellen met een appie dealer en vragen of ze na overmaken van het juiste bedrag een aantal van die dingen voor je in een envelope duwen en opsturen.
 
Bedankr Freaky Maus,

Met de zoekterm snelborgers heb ik een zooi besteld bij metaalreus.

Dus dat is het antwoord :D
 
Laatst bewerkt:
Tsja, 2e hands is natuurlijk een risico, maar startmotors gaan normaliter toch echt niet zo snel kapot. De meeste overleven de levensduur van een motor makkelijk (behalve die van je vriend dan ;) ). Reviseren zal vast kunnen, maar dat kost nog steeds een veelvoud van een 2e hands startmotor. 2e hands zal het zo'n 5 tientjes kosten en het vervangen is zo gebeurd. Maar het is wat je zelf wilt uiteraard.

Weet je wel zeker dat het de startmotor is?
 
Tsja, 2e hands is natuurlijk een risico, maar startmotors gaan normaliter toch echt niet zo snel kapot. De meeste overleven de levensduur van een motor makkelijk (behalve die van je vriend dan ;) ). Reviseren zal vast kunnen, maar dat kost nog steeds een veelvoud van een 2e hands startmotor. 2e hands zal het zo'n 5 tientjes kosten en het vervangen is zo gebeurd. Maar het is wat je zelf wilt uiteraard.

Weet je wel zeker dat het de startmotor is?
de motor gaat amper rond... heel moeizaam (ook met een volle batterij)

de startrelais was opgebrand en dus vervangen, de starter zag er ook niet lief uit.
kan een starter doorgemeten worden op 1 of andere manier?
 
Ik heb de laatste echte volvo, een achterwielaandrijver 8-). Een 940 HPT intercooler met 180pk en 478000km op de teller, net ingereden dus :P
 
Overigens is het geluid van een 850 of v70, en vooral een T5, wel echt heel erg vet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan