Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet een van jullie een goed alternatief voor Brembo monoblock remblokjes?
Ik vindt ze ontzettend duur namelijk, en heb volgensmij wel eens wat voorbij zien komen aan andere merken.
Blokjes moeten ook goed zijn voor circuit gebruik!

Ik denk dat je gewoon die gegoten tweedelige klauwen bedoelt met 4 blokjes per klauw? Die zijn ongeveer €65 per setje van brembo (SA compound sinter). Monobloc klauwen van brembo hebben gewoon 2 blokken per klauw en zijn een tientje goedkoper per setje.
 
Blijft een geweldig gebied. Die laatste foto is overigens op die "verboden voor motoren in het weekend" weg toch? Ik heb daar namelijk eens een bon gehad, toen stonden ze onder aan de heuvel alle motorrijders van de weg te trekken.. |(

Is dat zo? Haha, zou kunnen hoor. Maar dan hebben wij gewoon vol het bord gemist, niets over gezien namelijk. Het was wel een prachtig stukkie! 8-) :P
 
Ik denk dat je gewoon die gegoten tweedelige klauwen bedoelt met 4 blokjes per klauw? Die zijn ongeveer €65 per setje van brembo (SA compound sinter). Monobloc klauwen van brembo hebben gewoon 2 blokken per klauw en zijn een tientje goedkoper per setje.

Klopt ja!
Heb gewoon de 4 blokjes per klauw. Wat Remt beter? de 4 blokjes of de Monobloc?
Bij de dealer lieten ze mij eerst de 2 blokken zien, en zijden dat deze op mijn motor hoorde. Maar die passen toch helemaal niet in de klauw met 4 blokjes?
 
Oeh, waar is dat (verboden in het weekend) gebied precies? Is dat ergens te vinden?
Ik moet ergens een linkje hebben, heeft ooit iemand op het MF gepost, weet alleen niet meer wanneer dat was :+ Zodra ik thuis achter de pc zit zoek ik het even op.


En over de jiffy(schakelaar) waar ik het ooit over had, die kan ik nergens meer vinden :N
 
Laatst bewerkt:
Klopt ja!
Heb gewoon de 4 blokjes per klauw. Wat Remt beter? de 4 blokjes of de Monobloc?
Bij de dealer lieten ze mij eerst de 2 blokken zien, en zijden dat deze op mijn motor hoorde. Maar die passen toch helemaal niet in de klauw met 4 blokjes?

Monobloc betekent dat de remklauw uit 1 stuk gegoten of gefreesd is, heeft verder weinig met remblokken te maken.
 
Klopt ja!
Heb gewoon de 4 blokjes per klauw. Wat Remt beter? de 4 blokjes of de Monobloc?
Bij de dealer lieten ze mij eerst de 2 blokken zien, en zijden dat deze op mijn motor hoorde. Maar die passen toch helemaal niet in de klauw met 4 blokjes?

En om ff te antwoorden op je vraag. Als je 4 losse blokken hebt, passen idd die andere niet. Dan moet je gewoon weer 4 blokken plaatsen (per klauw ;) )
 
Ook net nieuwe blokjes, dezelfde 4 kleine per klauw.
Montage is grappig : je monteerd ze zonder de klauw los te halen van je vork.
Clipje los, blokjes eruit/erin, clipje weer vast en klaar.
Brembo sinter voor iets van 100 dacht ik.
 
Ook net nieuwe blokjes, dezelfde 4 kleine per klauw.
Montage is grappig : je monteerd ze zonder de klauw los te halen van je vork.
Clipje los, blokjes eruit/erin, clipje weer vast en klaar.
Brembo sinter voor iets van 100 dacht ik.

Hoef je dan de zuigers niet naar buiten te duwen voor de nieuwe blokken?
 
Gisteren m'n nieuwe knippers binnengehad, had ze in het achterlicht zitten maar vond dat niet duidelijk en daarbij deed het remlicht het ook bij tijd en wijlen niet dus boel uit elkaar en knippers erop en gelijk achterlicht checken..

Achterlicht is nu weer in orde en de nieuwe knippers zitten erop, ben best te spreken over het resultaat *D

720.jpg

720.jpg


Lijkt me ook de moeite niet om ze er even af te schroeven

Uiteraard geen moeite maarja als het niet hoeft.. :P

Ik doe sowieso jaren met m'n remblokken *D
 
Was een mooi weekend Eifel met de 3 appies, paar foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vet!! :] Mooie foto's ook zeg :Y

Gisteren m'n nieuwe knippers binnengehad, had ze in het achterlicht zitten maar vond dat niet duidelijk en daarbij deed het remlicht het ook bij tijd en wijlen niet dus boel uit elkaar en knippers erop en gelijk achterlicht checken..

Achterlicht is nu weer in orde en de nieuwe knippers zitten erop, ben best te spreken over het resultaat *D

[afbeelding]
[afbeelding]Uiteraard geen moeite maarja als het niet hoeft.. :P

Ik doe sowieso jaren met m'n remblokken *D

Mooie knipperts :) En wat heerlijk om je motor zo in de huiskamer te zetten 8-)

Mijne staat nou al 3 en halve week bij de monteur. Kleppen spanner ketting (that's what he said) is gebroken. Iemand enig idee wat de officiële naam hiervoor is?
 
Distributie ketting?

Ja hmm waarschijnlijk zal hij dat bedoeld hebben. Kan dit heel veel schade met zich meebrengen? Ik reed op me gemakkie achter wat auto's met 50km/h, maar uitrijden van een rotonde begon de motor zich raar te gedragen. Gelijk de kill switch ingedrukt en zag dat ie een EFI storing gaf. Hierna heeft ie niet meer kunnen starten.
 
Ja hmm waarschijnlijk zal hij dat bedoeld hebben. Kan dit heel veel schade met zich meebrengen? Ik reed op me gemakkie achter wat auto's met 50km/h, maar uitrijden van een rotonde begon de motor zich raar te gedragen. Gelijk de kill switch ingedrukt en zag dat ie een EFI storing gaf. Hierna heeft ie niet meer kunnen starten.
Na 3 1/2 week nog geen diagnose?
Als de ketting inderdaad gebroken is,in de meeste gevallen is dit een grote schadepost. Kleppen krom,zuigers beschadigd en dat soort dingen.
 
:^ Als je nokkenassen niet meer draaien staan de in en uitlaat kleppen stil. Wat eigenlijk het gevolg heeft dat de zuiger tegen je kleppen aan klapt. Of je moet wel zo veel mazzel hebben dat de ketting breekt en beide assen zo staan dat de kleppen allemaal dicht zitten.

Wat was de kilometerstand? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan