Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal.

Ik heb me twee weken geleden een RSV mille gekocht van 1999 met 41.000 op de teller. Mijn eerste v-twin *O*

...

Heeft iemand daar ervaring mee?



[afbeelding]

Welkom met je mooie oer-Mille :9~



Hallo Aprilia rijders/rijdsters

...

Dus ik hoop dat er iemand is die zijn ervaring/kennis met mij wil delen. Hiervoor dank ik u alvast.

Welkom!!

Je zou je laarzen eventueel ook kunnen laten verhogen, dan ben je ook meteen iets groter :+ ;)
Hoeveel cm scheelt er aan?
 
Welkom!!

Je zou je laarzen eventueel ook kunnen laten verhogen, dan ben je ook meteen iets groter :+ ;)
Hoeveel cm scheelt er aan?
Aprilia RS 125 2004 -> Yamaha R6 1999 -> A

Dank u!

Heb ik gedaan, zie resultaat:
80s-boots-fashion-glam-platform-Favim.com-184460.jpg

Kon zelfs m'n zolen plat op de grond krijgen en had vol contact met het asfalt. 😆 haha..
Alleen heb ik tijdens het schakelen geen bewegingsruimte en krijg het dus niet in z'n 2,3,4,5 of 6...

Maar alle gekheid op een stokkie..
Ik denk dat het me wel 3 a 4 cm scheelt wil ik met de bal van m'n voeten op de grond komen.
 
Hoi allen. Bedankt. Ik ben heel blij met mijn nieuwe motor!

Ook bedankt voor de links van de bediening!

De rempomp van een Ducati dus. Welk model of maakt dat geen verschil.

Uitlaat zal volgend jaar wel worden gok ik zo. Ik vind een dubbele ook heel gaaf, maar ook wel prijzig. Tegelijkertijd vind ik zo'n klein kort uitlaatje in chroom ook heel bruut. Ik moet me er nog maar eens op beraden.
 
Vreemd Ik heb een 99, 01 R en een 03 R gehad geen van allen problemen anders dan dat het niet geweldig remt.

Met m'n evo 2 heb ik het nu wel.
Ik zeg ook niet dat het altijd een probleem is, maar het komt wel vaker voor.
Moest toen ik de motor kreeg hem wel even goed ontluchten, maar mijn achterrem remt nu gewoon goed. Het kan dus wel, ook gewoon met originele pomp.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de rempomp van een 848 aangeschaft.


Deze dus, let niet op de bagger en oxidatie her en der, word allemaal nog aangepakt. Wat wel nodig was, het riggeltje op de standaard stang wegslijpen. Leiding, volledig op maat, word één dezer dagen geleverd.



Wat ik mij nog afvroeg... Dat klemmetje om het schakelstangetje... Waar dient die voor? Hij klemt nu eigenijk vooral zichzelf :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo Aprilia rijders/sters,

Vandaag m'n 2e motor opgehaald. Ben over gestapt van een Gsxr 750W uit 1993, naar een ongelofelijke beul van een motor namelijk, een Aprilia RSV Mille Rrrrrrr uit 2000..
Wat een beest!!! Sorry voor de vele uitroeptekens. Maar wat een koppel, ik trok de voorwiel van het beesie zonder problemen de lucht in. Waaaauuwww! Dat gebeurde dus tijdens een proefrit en je raadt het al. Ik was verkocht, en de motor uiteraard gekocht.

Echter zit ik nu met een probleem. Omdat ik een kleine Molukker ben van slechts 1.70 en de Aprilia redelijk hoog op de poten staat, sta ik met m'n tenen op de grond. Opzich lukt het wel, zolang de grond maar vlak is.
En ik hoor sommigen al denken, waarom koop je het dan? Nou...het is beest!! En rijdt fantastisch en het zijn echt prachtige machines!
Wat mijn vraag nu is; is er hier een rijder of rijdster die ervaring heeft met het verlagen van de achtervering middels andere dogbones of iets? Ikheb gezochtmet verschillemde trefwoorn en het enige wat ik vind zijn verlaagde prijzen van Milles die verkocht worden.

Dus ik hoop dat er iemand is die zijn ervaring/kennis met mij wil delen. Hiervoor dank ik u alvast.

Alleen maar leuk om je enthousiastme te lezen! Gefeliciteerd met je aankoop :]

Ik heb 0 ervaring met verlagen (ben bijna 1.90 :+) maar kijk hier eens:
Aprilia RSV1000 mille lowering kit | Suspension and seat height lowering kit for RSV1000 Mille | Lust Racing Ltd

Ik heb gezocht op 'RSV lowering kit' en 'RSV lowering link'. Op die bovenstaande website beschrijven ze de aanpassing zo:
Lowering kit for Aprilia RSV1000 Mille by Lust Racing. Rear suspension lowering kit for RSV1000 Mille to reduce the seat height comes with two suspension bracket plates made in steel. The brackets replaces the standard units that they replace.
We measure the change in height at vertically from the rear axle to the upper surface of the seat unit.
The Aprilia RSV1000 Mille lowering kit comes complete with installation instructions, manufactured in UK by Lust Racing Ltd.

Ride height adjusters reducing the seat height
2 rear suspension links
Material forged British Standard high tensile steel
Laser cut for supreme accuracy
EDP powder coated in black
Installation instruction
Please select the kit of your choice below

Succes *O*
 
Hallo Aprilia rijders/sters,

Vandaag m'n 2e motor opgehaald. Ben over gestapt van een Gsxr 750W uit 1993, naar een ongelofelijke beul van een motor namelijk, een Aprilia RSV Mille Rrrrrrr uit 2000..
Wat een beest!!! Sorry voor de vele uitroeptekens. Maar wat een koppel, ik trok de voorwiel van het beesie zonder problemen de lucht in. Waaaauuwww! Dat gebeurde dus tijdens een proefrit en je raadt het al. Ik was verkocht, en de motor uiteraard gekocht.

Echter zit ik nu met een probleem. Omdat ik een kleine Molukker ben van slechts 1.70 en de Aprilia redelijk hoog op de poten staat, sta ik met m'n tenen op de grond. Opzich lukt het wel, zolang de grond maar vlak is.
En ik hoor sommigen al denken, waarom koop je het dan? Nou...het is beest!! En rijdt fantastisch en het zijn echt prachtige machines!
Wat mijn vraag nu is; is er hier een rijder of rijdster die ervaring heeft met het verlagen van de achtervering middels andere dogbones of iets? Ikheb gezochtmet verschillemde trefwoorn en het enige wat ik vind zijn verlaagde prijzen van Milles die verkocht worden.

Dus ik hoop dat er iemand is die zijn ervaring/kennis met mij wil delen. Hiervoor dank ik u alvast.

Ik zou persoonlijk het eerst proberen met een andere veer. Dit heeft het minste invloed op het rijgedrag van je motor.
 
Blijven toch goeie motoren die rsv's, grootste minpunt hier blijkt een rem te zijn die enkel gebruikt wordt om stil te staan op een helling :+

Heb onlangs beetje gelezen op het bmw topic voor een k1200s (sport toer motor met relaxtere zit), word je niet vrolijk van, de mogelijke mankementen en kosten daaraan verbonden.
Wel jammer want eens die dingen verholpen zijn schijnt het een zalige machine.
 
Nou ik ben weer naar de testbank geweest :)

Heb de duitse Eprom gebruikt omdat ik toch nieuwsgierig was daarna.

Kwa vermogen heb ik maar ietsje pietje gewonnen, maar dat is bijna verwaarloosbaar. De grafiek loopt wel iets mooier en onderin rijd hij nu veel beter. Met andere setup gaf de douche injectie wel 6pk vermogens verlies. Maar met de huidige setup maakt het bijna geen verschil.

Wat ook opvallend is dat de Duitsers de toeren begrenzer hebben verlegd :)

De grafiek houden jullie nog van me te goed. Deze krijg ik nog gemaild.
 
Ik had van iemand hier onlangs gelezen dat hij de remvloeistof achter had vervangen voor dot 5.1. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Kan dit trouwens geen kwaad voor de rem cilinder en remleiding ?
 
De RSV opgehaald uit Mijdrecht. Gasklephuis en alles er omheen goed schoongemaakt, CO afgesteld, nieuwe olie en vloeistoffen erin.. (achterrem ontlucht en remt weer prima); Ook vers achterbandje er omheen: kan er weer even tegenaan.

Nu de Iridium bougies er in, de Duc1098 rempomp die ik had liggen monteren en hij is klaar voor weekendje Luxemburg in september :)

Which reminds me: ik heb nog 4 originele NGK bougies op de plank liggen, maar vanwege de Iridium variant heb ik ze over. Iemand interesse? :)

Zag bij Roké vanmiddag ook een heule mooie mount voor navigatie op balhoofd. Was niet van RAM, maar alu uitgevoerd: heel degelijk en mooi gemaakt. Iets met Bike... nog iets. Vergeten naam te noteren. Zou ik ook wel willen hebben als vervanger van de RAM die ik nu op de kroonplaat heb geschroefd (wel mooi onder het ruitje).

Andere vraag: Ik kan de service melding niet resetten omdat het onderste knopje van de dashboard kaduuk is. Kun je zoiets zonder problemen vervangen (de hele unit) zonder dat je km stand verloren gaat?
 
Dat is een mooie mount! Alleen duur.. Ik heb die van RAM, 20€ helemAl compleet..
 
Blijven toch goeie motoren die rsv's, grootste minpunt hier blijkt een rem te zijn die enkel gebruikt wordt om stil te staan op een helling :+

Heb onlangs beetje gelezen op het bmw topic voor een k1200s (sport toer motor met relaxtere zit), word je niet vrolijk van, de mogelijke mankementen en kosten daaraan verbonden.
Wel jammer want eens die dingen verholpen zijn schijnt het een zalige machine.
Tetten *O*
 
M'n RSV heeft nog wel eens dat als ik wil starten, ik alleen een klik hoor, om vervolgens probleemloos te starten. Ik dacht eigenlijk dat dit alleen bij warm blok was, maar dat is dus niet zo. Nu zat ik een beetje te kijken of misschien de accu niet zwaar genoeg is, maar nu lees ik her en der wat over een slecht werkend relais, met de bijbehorende klachten. En iets over een vervangend relais van Yamaha welk beter werkt dan de standaard. Iemand enig idee welke? Ik zal zo eerst even de contacten van het relais schoonmaken... Wellicht dat dit al helpt.
 
Weet iemand waar ik een carbon fiber neusvleugel kan krijgen voor mijn rsv uit 2004?
Had er een gevonden van carbon performance, maar deze site geeft geen gehoor :(

Voorbeeld:
http://www.carbon-performance.com/aprilia/bilder_gross/aprilia_APR_511_big.jpg


Is wel mooi in carbon-uitvoering :9~

Persoonlijk vind ik de 2006-2008 neusvleugel mooier en deze past ook in de 2004-2005 serie. Geen idee of deze in carbon te verkrijgen is. :)

Praten we dan over nummertje 3+14+22?
table_18-78.jpg


Als dit in carbon verkrijgbaar is ben ik zéér geïnteresseerd *D Kan alleen nagenoeg niets vinden onder de naam die af1 'm geeft.. 3 is ext cornice, 14 is int cornice and 22 is guard. Maar kan echt niets vinden onder die namen. -O-

Anders gewoon wrapen?

Alleen the real deal O-)
 
@Rsvisch alle cilidnders van de v990 blokken zijn hetzelfde toch? Alleen de zuigers dan idd. En uitlaat ophanging..
 
Cilinders zijn volgens mij ook allemaal hetzelfde. Alleen is het wel lekker dat de zuigers die je hebt daarvan de zuigerveren zijn ingelopen op de betreffende cilinder. Anders kan je eventueel wat olie verbruik krijgen. Nog 1 ding. Aprilia heeft A en B zuigers en cilinders. Doe je per ongeluk een A zuiger in een B cilinder of andersom dan loopt de boel de soep in. De cilinder is makkelijk te herkennen alleen de zuiger niet! Deze zou je moeten opmeten met een micrometer om er achter te komen of je dus een A of een B zuiger hebt.

Als je dus cilinders tegelijk met de zuigers koopt weet je zeker dat het allemaal past 😄
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan