Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rij nu een tijdje met een Powercommander V en ik moet zeggen dat ik het niet bar veel vind schelen. Ja, het is iets soepeler onderin, maar niet schokbarend. Ook het vermogen en het bijbehorende verbruik vind ik geen verbetering. Vermogenswinst is nauwelijks voelbaar.

Volgens de dynorun max 128pk wat ik nog wel aan de magere kant vindt met open luchtfilter en open dempers. Plaatje 1 en Plaatje 2. Blauwe lijn is met dB killers.

Is dit normaal? Zo ja, dan ga ik de Powercommander V van de hand doen.
Vind de kosten niet echt opwegen tegen de baten :)
rij zelf ook met een pc5,dit om de motor niet te arm laten lopen met open uitlaat en filter, voor meer vermogen moet je ook met onstekingscurves werken.
 
i-ron:
rij zelf ook met een pc5,dit om de motor niet te arm laten lopen met open uitlaat en filter, voor meer vermogen moet je ook met onstekingscurves werken.

Wat betekent dat? Dat de boel (kennelijk) beter af te stellen is op meer vermogen?
Waarom is dat niet gedaan?


Phantom:
heb je geen air/fuel lijntje er bij... zegt vaak meer dan deze krommes.

Nee, helaas niet. Heb ook geen verstand van dit soort zaken, dan had ik er naar moeten vragen... wat zou je aan een air/fuel lijn kunnen zien? :)


mona-toetje:
Is die wel op de tweede mapping gezet mbv een axone?

Géén idee. Moet ik dat nu nog doen om te kijken of ik verschil merk? Nee toch? Die opties op de PC zelf zijn toch om de boel armer of rijker te laten lopen? :)
 
Het is wel belangrijk om hem op map2 te zetten. Jij hebt een rsv van 2004-2007 toch?. Standaard staat ie op map1. Alles origineel. Map2 is de race map. Oa voor open uitlaat en open luchtfilter. En dus ook andere ontstekigstabel. Daarna kan een goede tuner een aangepaste map maken voor jou motor. En met pc5 kan je ook ontstekingstabel aanpassen. Of nog makkelijker, een autotune module kopen. Die doet dat automatisch
 
Ja ik heb een '04 :)

Oftewel wat ik heb gekregen is de standaard installatie, met standaard settings?
Dus ik zou voor het beste resultaat nog een keer op de dynobank moeten, met aangepaste software?

Het kan geen kwaad als ik 'em op map2 zet?
Dat kan gewoon met de knop op de PC zelf toch?
 
Zo, mijn rsv is de deur uit. Heb er 9 jaar plezier aan beleefd.
Maar de laatste tijd ben 'k toch meer en meer beginnen kijken naar motoren waar trager ook fun aan is. En met een meer praktische ingesteldheid en bagage mogelijkheden.
Weet nog niet wat de volgende zal zijn. (Hangt af van wat beschikbaar is wanneer ik een redelijk budget heb, zijn zoveel motoren en mij echt vastpinnen op 1 model ga 'k nog niet doen)
We've got another one :+

De R1100S heeft maarrrrr 100pk :P Maar rijd ook lekker O-) en de bagagemogelijkheden

kofferset5.jpg


Zijkoffers zijn een standaard optie, topkoffer is een givi setje 8-)

Had geen zin meer om met een rugtas op te rijden, dus die heerlijke topkoffer gehaald toen.

Zo zijn er meer leuke motoren die ook praktisch zijn dus snap dat je nog niet wilt vast pinnen :P

Sorry voor het kapen en showen })
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb een '04 :)

Oftewel wat ik heb gekregen is de standaard installatie, met standaard settings?
Dus ik zou voor het beste resultaat nog een keer op de dynobank moeten, met aangepaste software?

Het kan geen kwaad als ik 'em op map2 zet?
Dat kan gewoon met de knop op de PC zelf toch?

Nee ik heb het over de mappings in de ECU zelf. Niet in de powercommander.
Lees dit even door: please read this before installing a PC3 or updating your ECU

Ik zou wel naar een andere zaak gaan, als dit niet gebeurt is. Toont niet echt kennis van zaken te hebben. Ga bijvoorbeeld naar powerpoint in tiel.
Op map2 zetten heb je een axone apparaat voor nodig. Die heeft elke aprilia dealer, misschien ook andere. Voor niet veel geld kan je hem daarop laten zetten. Daarna zul je nog een keer je pc5 moeten laten afstellen. Of je verkoopt hem weer, omdat ik denk dat map2 in de ECU zal volstaan voor jou aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een filmpje van mijn circuitdag op lelystad maandje terug.
Zat in de snelste groep, sessie 2, maar ging voor mij nog niet hard genoeg. zat in de bocht de hele tijd tegen mijn voorganger aan waardoor ik van het gas af moest.
deze dag was in de 3e sessie de dynamo overleden...

 
Zo, mijn rsv is de deur uit. Heb er 9 jaar plezier aan beleefd.
Maar de laatste tijd ben 'k toch meer en meer beginnen kijken naar motoren waar trager ook fun aan is. En met een meer praktische ingesteldheid en bagage mogelijkheden.
Weet nog niet wat de volgende zal zijn. (Hangt af van wat beschikbaar is wanneer ik een redelijk budget heb, zijn zoveel motoren en mij echt vastpinnen op 1 model ga 'k nog niet doen)

Zonde man, maar hopelijk ben je snel weer op 2 wielen te vinden! :]
 
Het is wel belangrijk om hem op map2 te zetten. Jij hebt een rsv van 2004-2007 toch?. Standaard staat ie op map1. Alles origineel. Map2 is de race map. Oa voor open uitlaat en open luchtfilter. En dus ook andere ontstekigstabel. Daarna kan een goede tuner een aangepaste map maken voor jou motor. En met pc5 kan je ook ontstekingstabel aanpassen. Of nog makkelijker, een autotune module kopen. Die doet dat automatisch
huh, kun je met een pcv ontsteking aanpassen? De mijne niet :N
 
Je kunt er een ignitionmodule bijkopen, maar weet niet of dat op een rsv werkt. Was geloof ik van bepaalde factoren afhankelijk.

@schwantz340 Ik moet morgen ook, gratis bij aankoop van de circuittraining op assen gekregen. Daar was ik ook de snelste. En werd ook telkens opgehouden door de langzame groepen :( Alleen nog maar vrij rijden voor mij denk volgend seizoen. Mooi filmpje btw
 
Laatst bewerkt:
Lelystad is ook niet bedoeld voor snelle rondetijden of de hoogste topsnelheid, de nadruk ligt op het oefenen van de bochtentechniek. Zit je te dicht op je voorganger, dan gewoon meer afstand houden voordat je de bocht ingaat.
 
Help.

Bij het starten gaat de teller uitslaan naar 9000toeren normaal gesproken. Maar bij mij motor gaat hij nu nog maar tot 6000toeren. Tijdens het rijden gaat het lampje ook al knipperen bij 6000 toeren.

Hoe kan dat, wie kan mij uitleggen hoe ik dat kan verhelpen dat hij pas. Weer bij 9000 toeren gaat roodknipperen
RSV1000R-Factory 2004 -2009 Dashboard Functions

SETTING THE RED LINE THRESHOLD (WITH ENGINE OFF ONLY)
When the maximum rpm set is exceeded, the red line warning light on the dashboard starts blinking.

VIEW RED LINE THRESHOLD
Hold down the "Trip/V" button for at least 3 seconds.
The rev counter pointer will point the corresponding rpm for three seconds.


SET RED LINE THRESHOLD
Turn the ignition on, allowing some time for the dashboard to reset.
Hold down the "Trip/V" button for at least three seconds
The rev counter pointer will point the current red line setting.
You have three seconds to change setting as desired (as long as the rev counter pointer is pointing current red line setting).
Use the "+" button to change setting.
Press briefly to increase setting by 100 rpm.
Hold down a little longer to increase by 1000 rpm.
After reaching full scale value (12,000 rpm), the pointer will go back to zero automatically.
Three seconds after last pressing the "+" button, the new red line threshold is stored.
This is confirmed by the red line light coming on for three seconds, while the pointer will go back to zero.
 
Iemand hier toevallig nog zo'n kapje van de onderkruip liggen? Zwarte kapje die tussen de uitlaat zit.

Had onderkuip eraf en toen rondje wezen rijden om olie te peilen. Vergeten dat kapje er tussen uit te halen. Ding helemaal aan mijn uitlaat gesmolten :+
 
Zo laatst een lekke achterband gereden, tijdje gewacht met een nieuwe want totaal geen geld meer(studentje..). Begon-ie ondertussen benzine te lekken via die unit aan de onderkant van de tank waar de benzinepomp etc. opzit. Boutjes aangedraaid en het was weg.

Gister een nieuwe achterband erop en gelijk ff een stukkie getoerd. Helm en handschoenen doen vrij veel pijn want vorige week in een niet-nuchtere toestand head first tegen een boom aangeknald op m'n trapfiets :')

Oktober nog ff gebruiken om die Mille op z'n staart te trappen :]

:W
 
Toevallig bij motorbanden quickservice geweest gisteren, ook in Bleiswijk. Rijdt een Panigale op 't circuit. Ook nette prijzen, ook een goede gast. Ben ook wel eens bij Motormike geweest. Maakt volgens mij niet zoveel uit.

Ik heb achter nu een Pilot Power 3 genomen in 190/55, rijdt wel prima :)
 
Zo, mijn rsv is de deur uit. Heb er 9 jaar plezier aan beleefd.
Maar de laatste tijd ben 'k toch meer en meer beginnen kijken naar motoren waar trager ook fun aan is. En met een meer praktische ingesteldheid en bagage mogelijkheden.
Weet nog niet wat de volgende zal zijn. (Hangt af van wat beschikbaar is wanneer ik een redelijk budget heb, zijn zoveel motoren en mij echt vastpinnen op 1 model ga 'k nog niet doen)
Zal je avatars gaan missen '(
 
Moguh!

Heerlijk rij - weekend gehad! Vrijdag Zolder (doel was om een keer onder de 2:10 te rijden, snelste ronde 2:06 :) ) zaterdag richting luxemburg en zondag weer terug gereden. 1000km binnendoor in 3 dagen.

Zaterdagmiddag alleen de achterkant van een prompt remmende auto getikt. Mijn rechter voorkant langs zijn achterlicht geschampt. Gevolg; mijn koplamp, rechter zijkuip en topkuip naar de kl*te. Gelukkig wel door kunnen rijden, maar dit moeten we deze winter weer gaan fixen.

Iemand nog adresjes voor betaalbare onderdelen? :(
 
Klote altijd Bjorn -O-


Mag ik met deze in de OP(?):

2jb360m.jpg


2002 mille


Ik zoek trouwens twee hitteschildjes voor op m'n uitlaat. Volgens mij zijn dit uitlaten van een tuono, is dat een beetje een universeel maatje? Is het schildje dat ná dat veertje bij de uitlaat komt richting de demper.
 
Laatst bewerkt:
We've got another one :+

De R1100S heeft maarrrrr 100pk :P Maar rijd ook lekker O-) en de bagagemogelijkheden

[afbeelding]

Zijkoffers zijn een standaard optie, topkoffer is een givi setje 8-)

Had geen zin meer om met een rugtas op te rijden, dus die heerlijke topkoffer gehaald toen.

Zo zijn er meer leuke motoren die ook praktisch zijn dus snap dat je nog niet wilt vast pinnen :P

Sorry voor het kapen en showen })

Ik heb er gewoon van beide 1, een R1100S (gekieteld met 110Pk op het achterwiel) en een RSV1000Factory.....
De BMW voor degelijks vervoer, de Aprilia voor de Fun ritjes.
Kan op de aprilia trouwens ook best bagage meenemen.
SAM_0027.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan