Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat doe ik dus met photobucket, 10 jaar gaat het goed, deze week niet...
 
En gelukt!

Zo was het,


Zo is het...


Foto doet niet echt eer ofzo... Maar wilde liever rijden dan foto's maken ;)
 
netjes!
Al vindt ik het originele formaat mooier bij de motor passen.
Heb zelf de Titanium Race versie van de originele erop zitten, zelfde dempers alleen dan open dus.
 
Snap wat je bedoelt, iets groter had ik ook niet erg gevonden. Ik ga vanavond nog ff een stukje rijden, zal dan nog even een goede foto maken.
 
Ik vind het er juist vet uit zien van die korte dikke puupen! Nog ff een YouTube link met t geluid graag 8-)
 
Vraagje, motor verbruikt (nu 1:10, toen 1:15)meer dan afgelopen jaar (nog steeds) loopt verder wel goed. Valt enkel wel eens uit als ik op een rotonde aanrij e.d. (stationair wellicht wat te laag)

Maar, toen ik hem kocht lagen wat vacuum slangen. Deze heb ik bevestigd maar ik twijfel of het goed is.

Kan iemand eens bij hemzelf kijken hoe het zit? (eventueel een fotootje?)
$_1.JPG


Bij mij gaat;

Links, ergens onder het luchtkanaal
Rechts, naar het blok, slang met zo'n reservoirtje in het midden.
Onder, naar dat ding op de zijkant van het luchtkanaal. (iets met een klep geloof ik)


En ik heb antwoord. Het moet dus inderdaad anders. Maar het zat ook anders toen ik hem kocht...
RSVR Vacuum lines? Help!?!
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, de vacuümklep die wordt bediend in het inlaatkanaal. Dat is bij 3k+ rpm (pas). Ik heb het hele systeem afgedopt. Useless. Klep eruit gehaald. Die zit er alleen omdat hij zonder die klep teveel geluid maakt onder de 3k rpm. Nou, boeiend :]

Je vebruik heeft niets met die klep te maken. Heb je een Powercommander of Rapidbike of iets van die strekking? ECU tuning? Lijkt me zinvoller om die goed af te laten stellen (en CO daarbij). Ik rij 180km op ~13L benzine en dat is met flink doortrappen op het gas.
 
Van Flip een (2e) duocover overgenomen; Nieuw SW motech bagagerek gekocht wat ik daarop ga maken voor vakantie(s). Rij dagelijks met rugzak, en dat gaat op den duur ook vervelen. Kijken of ik er wat moois van kan maken zodat ik die rugzak achterop kan vastbinden zonder naar een lelijke bagage oplossing over te moeten.
 
Vraagje.. Mijn 2002 Mille heeft in mijn ogen een rare standaard. Hij is erg kort, en wijst vrij strak naar beneden. Als ik maar een klein beetje druk uitoefen op de rechter kant van de motor helt hij al over de standaard heen en zou hij omvallen als ik hem niet tegenhoud.

Is dat standaard zo? Zo ja, hoe hebben anderen dit aangepakt?

full
 
Vraagje.. Mijn 2002 Mille heeft in mijn ogen een rare standaard. Hij is erg kort, en wijst vrij strak naar beneden. Als ik maar een klein beetje druk uitoefen op de rechter kant van de motor helt hij al over de standaard heen en zou hij omvallen als ik hem niet tegenhoud.

Is dat standaard zo? Zo ja, hoe hebben anderen dit aangepakt?

[afbeelding]
Ik heb hier geen last van met een oermille.

Heb dit ooit eens met een schakelbrommer gehad, hierbij was de plaat waarop de standaard bevestigd was ingescheurd en deels verbogen. Dit heb ik toen laten lassen.

Je zou kunnen kijken of bij je mille de montageplaat recht is.
Ook heb ik ooit een mille gezien waarvan de zijstandaard verlengd was.
Hier was dus gewoon een stukje buis tussen gelast.
 
Nope, jiffy is nu eenmaal "te" kort. Althans, dat is bij mijn '04 ook zo.

Als ie 'te kort' is helt ie juist naar links, niet naar rechts.

Bij sommige fietsen is de lagerplaat van alu en dat buigt snel. Bij een mille is ie van staal en daar gebeurt niet zo snel wat mee. Kan overigens geen kwaad om af en toe de boel uit elkaar te halen, schoon te maken en alle contactvlakken opnieuw dik in het keramisch vet te zetten. Gaat het weer jaren soepel.

Als de zijpoot van Bonni3 niet is verlengd (moet je makkelijk kunnen zien, dan is er een stukje tussengelast), dan zou ik even kijken of de fiets niet is verlaagd of in elk geval dat de voorspanning voor en achter en de doorsteekhoogte van de vork in de kroonplaat overeen komen met de opgegeven waardes.
 
Bij mij staat ie juist behoorlijk naar links, maar links- of rechtsom kan ie echt niet over de standaard heen...
 
Ok, klinkt dus alsof het zo hoort. Hij helt inderdaad naar links over de standaard heen.

Ik zal hem voor de zekerheid eens loshalen en bekijken binnenkort.

Ik had hier trouwens pas ook een vraag gesteld over het MRA double bubble ruitje. Ik heb hem binnen en gemonteerd. Op het eerste gevoel lijkt het een boel te schelen, de werveling rond mijn hoofd is weg, ik moet het nog bekijken op een lang stuk snelweg. En ik vind het er best stoer uitzien 8-)
 
Vanmiddag trouwens een Appie (oer) gespot in Bergschenhoek op de rotonde tussen de Windas en gezondheidscentrum. Iemand van hier? Je haalde 20m verder gevaarlijk in, de auto die linksaf wilde slaan had je kunnen scheppen :X
 
Mijn rechter clipon is niet helemaal recht meer. Wat zijn de afmetingen voor een RSV Mille R clipon? Ohlins voorvork natuurlijk. Of is het beter een vers setje te halen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan