Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

De teller van de Mille doet het al vanaf de zomer half, het scherm is niet leesbaar meer betreft tijd, temperatuur en voltage. Bleken barsten/scheurtjes in de tellerunit aan de achterzijde te zitten. Deze allemaal weer netjes dichtgemaakt en de hele teller laten drogen op de vensterbank (ook echt de gehele teller zo'n beetje uit elkaar gehad, alles appart gedroogd), echter is er geen enkele verbetering zichtbaar. Op de verlichting na, want alle lampjes meteen vervangen.

Weet iemand die hier ervaring mee heeft en eventueel kan zeggen welk deel defect is en of dit te maken is (door mijzelf of een specialist), wil namelijk mijn tellerstand behouden.

Filmpje van het euvel:



Je schermpje is gaat, deze kan je gewoon overzetten van een donor teller
 
iemand het elektrische schema digitaal voor mij? Heb een defect spoor gevonden op de print van het dashboard maar twijfel of dat het probleem is. is contact 11 op de stekker.

Inmiddels al gevonden? Anders dan wil ik wel even m'n best doen om dat schema boven water te krijgen, maar daar heb ik pas in het weekend tijd voor.
 
Inmiddels al gevonden? Anders dan wil ik wel even m'n best doen om dat schema boven water te krijgen, maar daar heb ik pas in het weekend tijd voor.
Ik heb het dashboard gerepareerd maar nog steeds dezelfde storing. Ik ga een week weg dus tijd genoeg. Schema zou wel makkelijk zijn om de kabelboom door te meten. Ik ben toch bang dat het dashboard meer schade heeft dan zichtbaar is.
 
Je schermpje is gaat, deze kan je gewoon overzetten van een donor teller

Dus alleen dat kleine display met 4 schroefjes vastzit? Dat scheelt dan namelijk een hoop ellende, allen contacten schoongemaakt en printplaat is mooi droog ook nu! Eens kijken of iemand een schadefiets heeft staan waar die uit kan.
 
Ik heb het dashboard gerepareerd maar nog steeds dezelfde storing. Ik ga een week weg dus tijd genoeg. Schema zou wel makkelijk zijn om de kabelboom door te meten. Ik ben toch bang dat het dashboard meer schade heeft dan zichtbaar is.
Het is heel vreemd. ergens moet een sluiting of een kabelbreuk zitten. Als ik het knipperlicht naar rechts aan doe werkt het dashboard weer. maar alleen met het contact aan??
 
iemand hier nog interesse in:
- 2x gloednieuw in vewrpakking PBR 525 achtertandwielen (46+47 tands)
-1x gloednieuw voortandwiel 1 tand kleiner
-inlaatkelken
-tandwieldrager met goed tandwiel

weg voor habbekrats
 
Dag heerschappen ,
Iemand nog een beetje fairing liggen van gen1/2001? Ik ben nog op zoek naar een topkuip en een accubak/underseat/binnenspatbord-achter.
wellicht heeft iemand nog wat liggen ?
Grtz Merlijn
 
Zijn hier ook mensen die circuit rijden met de RSV1000R 2004 of nieuwer? Vast wel!

Momenteel zit er 15x45 tandwielen op met een 190/55 achterband. Enkel is dit nog steeds veel te lang. Hebben jullie ervaring met een 14T tandwiel? Kan dit zomaar? Of zaagt de ketting dan in de achterbrug?
 
Vandaag besloten om even de remblokken te controleren. Dat had niet veel langer moeten duren want de remblokken hadden nog 1 mm voering.
Nu ben ik opzoek naar nieuwe blokken maar wat een keus en helaas ook wat een prijzen. Nu heb ik deze gezien RSV1000 Mille 2002>>, ik heb wel wat reviews geleze maar ik heb werkelijk waar geen idee of dit een verstandige keuze is.

Zijn er hier nog aanbevelingen voor goede remblokjes voor een goede prijs( bijvoorbeeld die xbk5) of is het toch verstandiger om voor de orginele van brembo te gaan?
Voor de duidelijkheid gaat het om de remblokken van een rsv mille uit 2002 ( die met 4 blokken per klauw)

Alvast bedankt:)
 
Dat is troep. Zou ik niet kopen. Ferodo zou nog kunnen. Beste gewoon brembo
CL is geen troep,ik heb die blokken zelf gebruikt en zijn gewoon goed.
Maar zou ook eerder voor Brembo gaan en goed rondshoppen want vaak zijn ze goedkoper te vinden dan bij de dealer.
Ze zijn in verschillende compounds te krijgen,maar je kan het beste de gesinterde nemen,onderdeelnummer van Brembo
is 07.BB33.SC.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn vaak meerdere remblokken te krijgen van diverse samenstelling ,de goedkope remmen meestal wel ok maar zijn heel snel versleten,het beste kan je gesinterde nemen en dan uitkijken met raceblokken want die zijn vaak voor straatgebruik niet geschikt omdat die een langere tijd nodig hebben
om op te warmen.
 
De gesinterde straat blokken van EBC vind ik geweldig, heb ze na een rit met de ST ook gelijk gekocht voor de Kawa en Honda.
Maar net als met banden en olie zullen er zoveel meningen zijn.
 
De gesinterde straat blokken van EBC vind ik geweldig, heb ze na een rit met de ST ook gelijk gekocht voor de Kawa en Honda.
Maar net als met banden en olie zullen er zoveel meningen zijn.
De meeste remblokken voldoen voor de gemiddelde rijder,het zijn juist de mensen die extremer rijden die hogere eisen stellen
aan remblokken.
 
Ik heb het dashboard gerepareerd maar nog steeds dezelfde storing. Ik ga een week weg dus tijd genoeg. Schema zou wel makkelijk zijn om de kabelboom door te meten. Ik ben toch bang dat het dashboard meer schade heeft dan zichtbaar is.
Hij doet het weer, dashboard is ij Carmo gerepareerd. Dar zat het proleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan