Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik zou eens langs rijden bij een specialist die eventueel ook het werk aan de vorkpoten kan doen.
Heb je een HK of Hyperpro - achtige specialist in jouw regio waar je langs kunt rijden? Kan Reiger je misschien helpen?

Mijn advies zou zijn om je te focussen op je huidige vorkpoten.
Bij deze vorkpoten, maar ook bij een ander setje, wil je eigenlijk de olie, keerringen en stofkappen laten vervangen. Als je geen andere vorkpoten koopt, kun je dat geld steken in het laten vernieuwen van de coating. En misschien zegt de specialist wel dat de coating nog ok is. Bij mijn vorkpoten ging er een soort van schuurlint overheen om kleine krasjes te maken (deed met denken aan honen). Misschien is dat ook voldoende voor jouw vorkpoten.
 
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis, onlangs mijn Gen 1 Mille meegenomen naar een vering clinic. Daar bleek met rustig inveren een ‘dood’ punt te zitten, steviger inveren gaat wel prima.

Nu zat ik net wat te knooien in de garage, en zag dat de kering van de linkervoorpoot lek is. Na verder onderzoek zag ik bij de rechtervoorpoot, achter het spatbord vliegroest vorming.

Daardoor ben ik aan het twijfelen geraakt wat te doen. De huidige voorpoten hebben flink wat steenslag in de coating, maar dat kan natuurlijk opgeknapt worden, als ik ze dan laten fixen/reviseren weet ik wel wat ik heb, maarja, wat gaat dat kosten...

Uiteraard ook 2e hands gezocht, wel het een en ander gevonden, maar alleen bij een online bedrijf wat bezorgd, dan is het wel makkelijk, poten wisselen en door, maja, dan weet je nog niet wat je in huis haalt, aangezien ze alleen op sturen...

Wat te doen?

Of iemand moet nog een knap setje hebben slingeren, dan hou ik mij aanbevolen :P

heb je deze gemist, of past dat niet?
 
Ik zou eens langs rijden bij een specialist die eventueel ook het werk aan de vorkpoten kan doen.
Heb je een HK of Hyperpro - achtige specialist in jouw regio waar je langs kunt rijden? Kan Reiger je misschien helpen?

Mijn advies zou zijn om je te focussen op je huidige vorkpoten.
Bij deze vorkpoten, maar ook bij een ander setje, wil je eigenlijk de olie, keerringen en stofkappen laten vervangen. Als je geen andere vorkpoten koopt, kun je dat geld steken in het laten vernieuwen van de coating. En misschien zegt de specialist wel dat de coating nog ok is. Bij mijn vorkpoten ging er een soort van schuurlint overheen om kleine krasjes te maken (deed met denken aan honen). Misschien is dat ook voldoende voor jouw vorkpoten.
Reiger doet helaas niks voor wegmotoren, had wel ideaal geweest, die zitten op 4 min rijden van huis...

Denk dat ik idd maar even op zoek ga naar een specialist in de buurt, dan weet je wel wat je hebt idd...
 
Onder het mom van niet geschoten is altijd mis, onlangs mijn Gen 1 Mille meegenomen naar een vering clinic. Daar bleek met rustig inveren een ‘dood’ punt te zitten, steviger inveren gaat wel prima.

Nu zat ik net wat te knooien in de garage, en zag dat de kering van de linkervoorpoot lek is. Na verder onderzoek zag ik bij de rechtervoorpoot, achter het spatbord vliegroest vorming.

Daardoor ben ik aan het twijfelen geraakt wat te doen. De huidige voorpoten hebben flink wat steenslag in de coating, maar dat kan natuurlijk opgeknapt worden, als ik ze dan laten fixen/reviseren weet ik wel wat ik heb, maarja, wat gaat dat kosten...

Uiteraard ook 2e hands gezocht, wel het een en ander gevonden, maar alleen bij een online bedrijf wat bezorgd, dan is het wel makkelijk, poten wisselen en door, maja, dan weet je nog niet wat je in huis haalt, aangezien ze alleen op sturen...

Wat te doen?

Of iemand moet nog een knap setje hebben slingeren, dan hou ik mij aanbevolen :P

ik zou de huidige lekker laten reviseren. zijn ze weer op en top, met nieuwe olie etc.
op de site van HK Suspension kan je een prijslijst vinden.

2e hands poten zijn altijd een gok. mocht je dit doen is het nogsteeds geadviseerd om ze te laten reviseren, behalve als dit al gedaan is en er een bewijs van is uiteraard.
 
Bedankt voor de reacties, ik ben er wel over uit, het wordt revisie 8-)

Toch vandaag nog even op pad geweest met de Mille, man, wat heb ik dat gemist :P
EB1785EA-E58B-4B6B-A754-2E8379154EA8.jpeg
 
Goedemorgen Aprilia liefhebbers. Misschien is er hier iemand die mij kan helpen. Voor een zelfbouw Youngtimer racer project ben ik op zoek naar een voorwielas hoogstwaarschijnlijk past de as van een Aprilia Mille.

Maar voor ik zoek ga naar zo’n as probeer ik eerst de maten te achterhalen, heb al het hele internet afgespeurd maar niks kunnen vinden vandaar dat ik het hier probeer.

Ik zoek een as van 25mm (kleine diameter) en 30 mm (grote diameter) die ik in mijn Ohlins vorkpoten kan gebruiken. Is er hier misschien iemand die de lengtes van een voorwielas weet (of kan opmeten) van:

  • Het stuk van 30mm diameter
  • Het stuk van 25 mm diameter tot het begin van de schroefdraad
  • De lengte van de schroefdraad
En als er nog iemand een as heeft liggen die te koop is heb ik natuurlijk interesse?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik ga binnenkort op mijn gen 1 2003 van een uitlaat demper links en rechts weer naar een enkele uitlaat demper. Ik zou graag voor die tijd het enkele systeem met zo’n balans pijp willen laten uitrusten. ik zag ze vroeger nog wel eens op marktplaats, maar nu niet meer. Heeft iemand een adresje die dat nog kwalitatief kan verzorgen? Mvg Ruben
 
Ik ga binnenkort op mijn gen 1 2003 van een uitlaat demper links en rechts weer naar een enkele uitlaat demper. Ik zou graag voor die tijd het enkele systeem met zo’n balans pijp willen laten uitrusten. ik zag ze vroeger nog wel eens op marktplaats, maar nu niet meer. Heeft iemand een adresje die dat nog kwalitatief kan verzorgen? Mvg Ruben

Eerste die mij te binnen schiet is Mile Pajic. Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning.
 
Weet iemand of een V4 schokdemper op een V2 gen2 past?
Past niet; de V4 schokdempers hebben allemaal het 'potje' aan de linkerkant van de demper zitten. Op de V2 moet ie rechts zitten (bij zowel sachs en ohnlins).
Er zijn ook modellen zonder 'potje' op de V2 (sachs) maar ik weet niet of de V4 met dat soort 'simpele' dempers geleverd zijn. Ookal zou dat zo zijn zou zo'n upgrade niet echt een upgrade zijn natuurlijk :-)
 
Past niet; de V4 schokdempers hebben allemaal het 'potje' aan de linkerkant van de demper zitten. Op de V2 moet ie rechts zitten (bij zowel sachs en ohnlins).
Er zijn ook modellen zonder 'potje' op de V2 (sachs) maar ik weet niet of de V4 met dat soort 'simpele' dempers geleverd zijn. Ookal zou dat zo zijn zou zo'n upgrade niet echt een upgrade zijn natuurlijk :-)
Duidelijk, ik zet m'n zinnen op een RSV1000R shock (Sachs) of Ohlins shock en een beurt laten geven en eventuele betaalbare upgrades bespreken.
Bij de RSV1000R Sachs kun je wel de ingaande demping instellen en zit er een reservoir aan. Bij de Tuono is dat eraf gesnoept en dat is voor mij echt een gemis.

Liefst natuurlijk een aftermarket shock met 6D technology, titanium coating en grafeen powered, maar ik wil er ook niet alles aan uitgeven.
 
Hey Hey,

Ik ben op het circuit onderuit gegaan met de RSV Mille 2003.
Daarbij men linker clipon om zeep geholpen.
Voor de 53mm showa vork zijn deze blijkbaar niet meer nieuw verkrijgbaar.
Heeft er iemand nog een linker clipon liggen? Betaal er graag een eerlijke prijs voor.

OF

Heeft er iemand aftermarket clipons op zen RSV die mooi passen zoals de originele?
Ik heb al een setje besteld, maar deze zitten te hoog.

Alvast bedankt voor jullie MASSALE reactie!! :Y:t
 
Mijn Aprilia RSV Mille R uit 2003 staat te koop:

img_7788-jpg.1484779



Hier nog een liefhebber op zoek toevallig?
 
Ik ben opzoek naar de volgende onderdelen: Kroonplaat Gen1 51mm, Clipons 51mm, gaskabel Tuono en eventueel een net setje remschijven. Iemand die iets in de aanbieding heeft? :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan