Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Poooeeehhh, die ziet er nog netjes uit zeg! Er zijn al niet zoveel van die gele R'en verkocht in 2001, laat staan dat ze er nog uit zien. Heel gaaf. Meer fotootjes please :)
Niet eerder gezien dan? Gekocht via MF.. Nederlandse fiets uit 2002 met 27k op de klok, voor zover je daar van uit kan gaan.
Eind van de maand het circuit op, bijna zonde ;).
Morgen ga ik de nieuwe banden inrijden, komt vast wel een foto moment.
 
Niet eerder gezien dan? Gekocht via MF.. Nederlandse fiets uit 2002 met 27k op de klok, voor zover je daar van uit kan gaan.
Eind van de maand het circuit op, bijna zonde ;).
Morgen ga ik de nieuwe banden inrijden, komt vast wel een foto moment.
Ken het model uiteraard wel (zelf een 'normale' 2001 gehad overigens) maar niet dit exemplaar. En inderdaad bijna zonde om het circuit op te gaan... Maar goed, daar is het fietsje wel goed geschikt voor!
 
hoi RSV rijders , heb sinds een week ook een rsv , erg gave motor .Ben er erg blij mee .
heb alleen een kromme schijf of schijven . in de toekomst een nieuwe schijven denk ik.
..groet EZ
 
Welke vliegwieltrekker kun je het beste gebruiken? Ik lees dat buzzetti en namaak vaak snel stuk gaan en de aprilia tool wordt aangeraden.
Deze is echter een heel stuk duurder en is de kans dan niet alleen maar groter dat het schroefdraad van het vliegwiel stuk gaat?
 
Wegens te weinig gebruik gaat de RSV in de verkoop. Misschien hier een liefhebber.

Klaar gemaakt voor circuit dagen,maar komt er te weinig van. Na 10 jaar is de interesse ook wat minder geworden.
Staat in verkoop topic.Weet ff niet hoe ik een link kan plaatsen.
 

Bijlagen

  • E3ED00C6-CC6D-44DD-A26E-D6F0E28EB477.JPG
    E3ED00C6-CC6D-44DD-A26E-D6F0E28EB477.JPG
    52,1 KB · Weergaven: 23
ik heb ook altijd circuit training gereden met een RSV1000. de dynamo wordt echt te heet met circuit gebruik, en ineens brandt hij door.
Kan altijd goed gaan, maar hij gaat wel een keer.
Zelfs Sevior, die wordt aangeschreven als de beste reparatie voor de dynamo, geeft geen garantie op zijn werk als je ermee het circuit op gaat.
Wou mijn rsv1000 ombouwen tot circuit fiets, maar hij gaf aan dat je op het circuit zoveel mogelijk verlichting aan zou moeten zetten om de dynamo zoveel mogelijk te ontlasten. op een circuitfiets zit uiteraard helemaal geen verlichting.
Reden voor mij geweest om hem te verkopen en een andere circuitfiets aan te schaffen.
 
Poooeeehhh, die ziet er nog netjes uit zeg! Er zijn al niet zoveel van die gele R'en verkocht in 2001, laat staan dat ze er nog uit zien. Heel gaaf. Meer fotootjes please :)
Tijdens de rit helemaal vergeten om een fotoshoot te doen, ik was te druk met de nieuwe banden, die overigens prima bevallen :).
Momenteel staat ie er weinig florissant bij, de Öhlins zijn op weg naar Rooske.

1596446384584.png
 
Tijdens de rit helemaal vergeten om een fotoshoot te doen, ik was te druk met de nieuwe banden, die overigens prima bevallen :).
Momenteel staat ie er weinig florissant bij, de Öhlins zijn op weg naar Rooske.

Bekijk bijlage 1529486

Nog meer modificaties in het verschiet? :) Is het startrelais al vervanger voor het 150 ampere exemplaar? Wat sterkere accu dan standaard is ook erg fijn (ik ben tot nu toe erg tevreden met de Motobatt MBTX12U). En vergeet een goede chip in de ECU niet ;)
 
Onderhoudsbeurt, ik wil zeker weten dat het goed is voor ik het circuit op ga. De laatste voorvork service was in 2017, demper onbekend.
 
Nog meer modificaties in het verschiet? :) Is het startrelais al vervanger voor het 150 ampere exemplaar? Wat sterkere accu dan standaard is ook erg fijn (ik ben tot nu toe erg tevreden met de Motobatt MBTX12U). En vergeet een goede chip in de ECU niet ;)
Chip zit er in, startrelais weet ik niet, nog niet naar gekeken, bedankt voor de tip.
Hij start al als je naar de knop kijkt, dat is in ieder geval goed.
 
ik heb ook altijd circuit training gereden met een RSV1000. de dynamo wordt echt te heet met circuit gebruik, en ineens brandt hij door.
Kan altijd goed gaan, maar hij gaat wel een keer.
Zelfs Sevior, die wordt aangeschreven als de beste reparatie voor de dynamo, geeft geen garantie op zijn werk als je ermee het circuit op gaat.
Wou mijn rsv1000 ombouwen tot circuit fiets, maar hij gaf aan dat je op het circuit zoveel mogelijk verlichting aan zou moeten zetten om de dynamo zoveel mogelijk te ontlasten. op een circuitfiets zit uiteraard helemaal geen verlichting.
Reden voor mij geweest om hem te verkopen en een andere circuitfiets aan te schaffen.
Tnx voor de info, we houden het onder contolle. Tot zover geen problemen.
Vandaag de laatst geplande dag op Zandvoort gehad. Nat en droog gereden. Mooi baantje geworden.:)
 
Maandag de Öhlins naar Rooske gestuurd en verteld dat ik volgende week een circuitdag heb, dus als het zou lukken om ze deze week te servicen...
Krijg net bericht dat ze alweer onderweg zijn! :t*O*
 
Zijn er mensen met wat bagage tips?
Ga volgend jaar eindelijk weer eens een weekje naar de Dolemieten maar heb nog geen idee hoe ik mijn spullen ga meenemen.
In 2004 had ik een Bagster tankhoes en tas maar vond dat op de heen en terugreis eigenlijk teveel in de weg zitten (of de tanktas was te hoog...).
Bijkomende uitdaging is dat ik aan weerszijde een hoge uitlaat heb zitten....

Iemand ideeën?

IMG_2800.JPEG
 
Zijn er mensen met wat bagage tips?
Ga volgend jaar eindelijk weer eens een weekje naar de Dolemieten maar heb nog geen idee hoe ik mijn spullen ga meenemen.
In 2004 had ik een Bagster tankhoes en tas maar vond dat op de heen en terugreis eigenlijk teveel in de weg zitten (of de tanktas was te hoog...).
Bijkomende uitdaging is dat ik aan weerszijde een hoge uitlaat heb zitten....

Iemand ideeën?

Bekijk bijlage 1530793
Als je een duoseat hebt die monteren en daar een tas op zetten? Kan in combinatie met een rugtas. Dan moet een weekje wel lukken toch. :)

Ik heb zelf altijd met een rugtas en zadeltassen gereden op mijn 2003R, maar die zullen bij deze idd tegen de uitlaten aankomen.
 
Gisteren al wat kunnen doen ondanks de nachtdienst.
Het linksysteem gesmeerd, was nodig ook, alle naalden zijn weer gangbaar.
De achter- en stuurdemper demper zitten weer op hun plek en ik ga zo verder met de voorvork.

20200806_151158.jpg


20200806_171205.jpg



Tips om die meedraaiende plaat onder de topkuip makkelijk te monteren? Kreeg de remleiding rubbers vorige keer niet in de inkepingen en gaf het na 10 minuten stoeien op omdat het erna 2 dagen toch weer af moest.
 
Zaterdag 2 uurtjes gereden en nu rijdt ie echt als op rails. Servicebeurt, afgesteld op gewicht en rijstijl, scheelt echt veel in het gevoel. Erg tevreden mee.
 
adC7vSw.jpg


Weet iemand of deze exhaust spacers voor de Akrapovic SP series nog te krijgen zijn of heeft iemand ze toevallig over? Ik heb ze niet gekregen bij mijn (2de hands) setje Akra's
 
Zijn er mensen met wat bagage tips?
Ga volgend jaar eindelijk weer eens een weekje naar de Dolemieten maar heb nog geen idee hoe ik mijn spullen ga meenemen.
In 2004 had ik een Bagster tankhoes en tas maar vond dat op de heen en terugreis eigenlijk teveel in de weg zitten (of de tanktas was te hoog...).
Bijkomende uitdaging is dat ik aan weerszijde een hoge uitlaat heb zitten....

Iemand ideeën?

Ik neem mijn bagage altijd mee met behulp van een bagage rek en een rol tas. De tas zit vrij hoog dus misschien dat dit past met jou uitlaten?
motor 1 groot.jpg

motor 2 groot.jpg
 
Zijn er mensen met wat bagage tips?
Ga volgend jaar eindelijk weer eens een weekje naar de Dolemieten maar heb nog geen idee hoe ik mijn spullen ga meenemen.
In 2004 had ik een Bagster tankhoes en tas maar vond dat op de heen en terugreis eigenlijk teveel in de weg zitten (of de tanktas was te hoog...).
Bijkomende uitdaging is dat ik aan weerszijde een hoge uitlaat heb zitten....

Iemand ideeën?

Bekijk bijlage 1530793

Ik gebruikte op mijn Mille op vakantie altijd een tailbag, daar bovenop tent, slaapzak en stoeltje en voorop een tanktas. Zou net moeten lukken met die highmounts?

820C7168-B80E-4F9A-8560-2E54F5432B8D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan