Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

En je inlaatrubbers onder de throttlebody controleren op scheurtjes, wordt vaak niet naar gekeken 😉.

Gelijk je bougies vervangen als je niet weet wanneer dat gebeurt is.
De voorste vernieuwen vaak niet omdat dit iets meer werk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: DRD
Als het goed is heeft jouw mille rubberen remleiding , vervang deze voor een stel staalomvlochten, remt 10x beter qua gevoel.
Check de leiding in je tank , deze harden uit en dan krijg je brandstof lekkage uit de overflow. Vervangen voor benzine / chemicalien onderdompelbare slangen .
Check op Forumoverzicht - Aprilia Riders Association voor alle info .
 
  • Leuk
Waarderingen: DRD
Volgens mij 15/44, maar dat weet ik niet zeker meer, is al ff een paar jaar geleden
(Late to the show, lees dit nu pas 😂) maar zoals @Konuz83 zegt het is lang geleden 😂@gixxer750srad @martijn76 😂 durf niet meer te zeggen wat de ideale verhouding was voor de Mille, wel dat ik altijd reed met 16/42, de bandenwarmers pasten idd nét en had wel de originele kettinglengte.
IMG_1323.jpeg
 
Hoi,

Iemand die hier een idee heeft over onderstaande issue met mijn Tuono 2007?

Heb de bougies van mijn Tuono vervangen en luchtfilter schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet.
De motor wil niet starten en geeft Service op het dashboard.

Bougiedoppen zitten goed en alle stekkers en overloopslangetjes ook, denk ik...

Alvast dank.
 

Bijlagen

  • IMG_0352.jpeg
    IMG_0352.jpeg
    308,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_0350.jpeg
    IMG_0350.jpeg
    301,3 KB · Weergaven: 21
Lijkt dat hier meer actie is dan op het aprilia-riders forum tegenwoordig. ..vandaar mijn vraag ook hier;
Voor mijn 99 mille heb ik een originele Titanium demper (incl. Eprom) overgenomen. Alleen kwam de demper zonder de klemband om deze aan de passagiers-voetsteun te kunnen bevestigen. De omtrek van deze demper is ca. 415mm, wat best flink is. Een universele klemband, welke groot genoeg is, heb ik nog niet kunnen vinden. Nu ga ik zelf wel met een strip aan de gang… Maar wellicht weet iemand waar ik nog een originele op de kop kan tikken?
Alvast bedankt voor de suggesties!
 
Afgelopen weken wat preventief onderhoud gepleegd.

Motor gekocht met standaard afleverbeurt.
Kon in de onderhoudsboekjes niet zien wanneer de bougies voor het laatst gedaan waren.
Dus daar begon het mee 🤣
Nieuwe bougies... dan gelijk maar de kleppendeksels pakkingen,lekte niet maar alles was toch 'open'.
In de inlaatrubbers zaten hele kleine haarscheurtjes ,ook maar gelijk.
De tank had ik leeg laten lopen,tja dan pakken we maar gelijk de leidingen en filter in de tank mee.
20230219_152147.jpg
20230219_152231.jpg
20230219_160610.jpg
20230318_155314.jpg
20230408_133733.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan