Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Heren,

Ik ben nieuw hier en wil mij even voorstellen.
Ik ben Lex en rij al heel wat jaartjes motor, ben op het moment in bezit van een Tuono 2009 en heeeel tevreden.
Nu even een vraagje voor de specialisten hier, ik ben van plan een RSV te kopen en heb er één op het oog. Deze is volgens de verkoper van 2004. Echter volgens mij zit er kuipwerk en zitje op van 2007 en later. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een 2004 en 2007 model en kan de kuip en zitje één op één over gezet zijn. Volgens mij zijn er geen motorische verschillen maar misschien weten jullie dat beter.
 
In de kunstof delen zitten gietstempels, dat vermeld de productie datum.
Vaak maand of weeknummer en jaartal, kijk even in het deksel van het klontje dan weet je of het klopt.
 
Heren,

Ik ben nieuw hier en wil mij even voorstellen.
Ik ben Lex en rij al heel wat jaartjes motor, ben op het moment in bezit van een Tuono 2009 en heeeel tevreden.
Nu even een vraagje voor de specialisten hier, ik ben van plan een RSV te kopen en heb er één op het oog. Deze is volgens de verkoper van 2004. Echter volgens mij zit er kuipwerk en zitje op van 2007 en later. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een 2004 en 2007 model en kan de kuip en zitje één op één over gezet zijn. Volgens mij zijn er geen motorische verschillen maar misschien weten jullie dat beter.

Voorkant van het kuipwerk weet ik niet of dat makkelijk over te zetten is. De achterkant is wel heel anders. Kuipdeel achter van een 2004 is in 1 stuk terwijl 2006 en jonger uit meerdere stukken bestaat. De zitjes achter(voor de passagier) zijn ook totaal verschillend en zijn niet uitwisselbaar. Ik heb zelf een 2004 gehad en in de zoektocht naar een zitje hier achter gekomen.
 
Voorkant van het kuipwerk weet ik niet of dat makkelijk over te zetten is. De achterkant is wel heel anders. Kuipdeel achter van een 2004 is in 1 stuk terwijl 2006 en jonger uit meerdere stukken bestaat. De zitjes achter(voor de passagier) zijn ook totaal verschillend en zijn niet uitwisselbaar. Ik heb zelf een 2004 gehad en in de zoektocht naar een zitje hier achter gekomen.

Dit klopt inderdaad. Het subframe is wel hetzelfde, dus het kan wel uitgewisseld worden. Maar dan moet je wel de hele kont + zitje + achterlicht en zij-kapjes omzetten.

De zijkuipen zijn ook iets anders, bij 04 bestaat deze uit 1 deel, bij latere modellen uit een twee stukken.
 
Ik denk dat ik de motor maar niet koop, de verkoper kon niet verklaren waarom er 2007 kuip werk en zitje op zat. Maar bedankt voor de antwoorden. Ik merk wel dat hier veel verstand van Aprilia zit. Kan hier nog veel leren🤓
 
42622679_297251437769013_3678288753404674048_o.jpg


Is dit een R of een “gewone met alle R onderdelen?
Wist niet dat ze in 2000 al een R maakten.
Net wezen kijken, ding heeft 2.5jaar stilgestaan en startte direct, alleen geen remdruk meer, wat zou dat kunnen zijn?
 
Gefeliciteerd! volgens seizoen maar eens het circuit op samen ;)

Al geprobeerd de Remmen te ontluchten?
Anders even de olie verwisselen, kijken of dat wat wilt doen.

Toevallig ook een Aprilia die lang heeft stilgestaan,
de Pegaso van mijn schoonzoon kon ik ook geen remdruk krijgen, bleek de rubberslang van binnen verteerd te zijn en de hele boel verstopt met meuk, tot in de remklauw.

wat ik bij de SP1 heb gehad na een schuivertje:
een kromme schijf, remhendel keihard maar na 1 omwenteling van het wiel was alles weer weg.
De slinger drukte de blokken uit elkaar.
Misschien ook een puntje van aandacht.
 
Ik heb nog een set in de aanbieding. Mag weg voor €300,-. Komen van een model bouwjaar 2007.
 

Bijlagen

  • IMG-20170610-WA0003.jpg
    IMG-20170610-WA0003.jpg
    236,6 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20170610-WA0002.jpg
    IMG-20170610-WA0002.jpg
    259,5 KB · Weergaven: 24
Mooie complete set!

Ik heb denk ik de rempomp van de ''nieuwe'' lek, en de koppeling ontkoppeld ook niet meer sinds vandaag dus denk dat ik wat slangetjes kan gaan vervangen _O-
Remleidingen iig staal, maar denk alle rubberen slangen bij de rempomp en koppeling maar even nieuw kopen en dan weer proberen :Y
 
Pomp inderdaad lek, 1 van de rubbers van het zuigertje in de rempomp.
Tips tbv reviseren/vervangen? Meteen radiaal pompje halen voor circuitgebruik of gewoon een originele. (Kan weinig over revisie setjes vinden)
 
Vanmiddag haalde ik op de N457 tussen de A20 Moordrecht en A12 Waddinxveen een RSV1000 Factory in. Eerst volgende stoplichten stonden we vooraan en hij trok 'em goed door, wheeliënd en al. Ik heb het voorwiel van de blauw-witte Tuono redelijk op het asfalt gehouden en we gingen gelijk op ;) Bij Bleiswijk eraf, hij ging rechts, ik links. Iemand van hier?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan