Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

He mensen, vandaag een projectmotor verkocht zodat er weer een RSV kan komen.
De vorige 7 jaar geleden verkocht en word nu weer tijd.
Mocht iemand zijn 2001-2003 te koop hebben dan hoor ik het graag.
Foto is van mijn vorige (ooit helemaal origineel in de oerkleuren aangekocht)

IMG_2135.JPG
 
ik heb een 2001 staan in precies de kleuren uit jouw foto
km stand 52k dus prima voor een rsv

voorzien van:
stalen remleidingen
hyperpro voor en achtervering
kleine knippers
duo seatcover (duozadel is kwijt)
spyball alarm
carbon sebring twister uitlaat
R&G valblokken
bobbins/valblokken op de achterbrug
recent nieuw zwart gecoate velgen
nieuwe accu, oliefilter en tandwielen
nette banden
remblokken 50%

minpunt: beetje krakkelé in het koplampglas
wat krasjes op achterbrug van voeten en opbokken (geen deuk in de achterbrug op de bekende plek!)

vraagprijs E2100,- en sta open voor een goed bod
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 2001 hebben ze grotere kleppen en minder problemen met de startkoppeling. Andere remklauwen schijven en achterveer.
 
Hey jongens, ik heb een aprilia rsv mille van 2002 maar door mijn pilaren van 1m moet ik tijdens het schakelen buiten mijn tank cutout gaan dus vroeg ik mij af of er iemand toevallig een paar adjustable rearsets had liggen want nieuw kosten die van Gilles een mooie 500 euro :/
 
Hey jongens, ik heb een aprilia rsv mille van 2002 maar door mijn pilaren van 1m moet ik tijdens het schakelen buiten mijn tank cutout gaan dus vroeg ik mij af of er iemand toevallig een paar adjustable rearsets had liggen want nieuw kosten die van Gilles een mooie 500 euro :/

Zoek eens op Aprilia Performance, die hebben er ook en komen uit de UK. Meende net geen 300,- voor een nette rearset
 
Zoek eens op Aprilia Performance, die hebben er ook en komen uit de UK. Meende net geen 300,- voor een nette rearset
heb ze gevonden en bedankt voor de tip ! Is al een aardig mooiere prijs dan de Gilles maar is er iemand die ervaring heeft met zowel Gilles als de aprilia performance ? Want die Gilles ziet er meer adjustable uit en ik wil die stepjes echt zo ver mogelijk naar achter en beneden zodat ik niet tegen de tank aan kom.
 
ali express
perfect spul, op al mijn motoren gehad en je moet alles ff nadraaien en evt kleine minimale verbeteringen maken maar de kwaliteit is super degelijk
 
Vandaag een RSV gekocht! Na 6 jaar weer een echte motor!

Aanpassingen (tot nu toe...)
Donker kuipruitje
Evo demper
Gear indicator
Rimstriping

Mag nog een beetje carbon aan als ik het tegenkom, eerst maar eens genieten en poetsen.

FB_IMG_1552901687367.jpg
 
De motor die ik gekocht heb is toe aan een nieuwe set banden, iemand tips/aanbevelingen welk merk/type.
Er is zoveel te krijgen. Word het allemaal niet makkelijker van.
 
De motor die ik gekocht heb is toe aan een nieuwe set banden, iemand tips/aanbevelingen welk merk/type.
Er is zoveel te krijgen. Word het allemaal niet makkelijker van.

Heb nu een seizoen met Bridgestone S21 gereden, erg tevreden over. Heb er al +7k op staan en grip is top, geen 1x stap verkeerd gezet. Slijten mooi rond af dus kan er ook echt lang lekker mee blijven rijden. Nu zijn ze wel bijna aan vervanging toe, maar ga zeker weer voor een setje S21
 
Paar weken geleden een 2003 RSV Mille voor een vriend opgehaald (geen mf lid), was door de 1ste eigenaar ingeruild op een mille met minder km's. Motor zat wat werk aan, o.a. banden versleten, vergane koplampreflector, versleten balhoofdlagers en was toe aan een grote beurt (100.000km)

Ondertussen alles in orde gemaakt, motor is weer bijna in nieuwstaat (ondanks de km-stand). Hebben de motor ook meteen wat 'geüpdate' met een mooier zadeldekje, carbon voorspatbord, heldere knipperlichtglaasjes en nog wat kleine dingen.

Wat ons toen meteen al opviel was de mooie (Aprilia racing) kroonplaat. Zal wel gehoord hebben bij het 2003 model dachten wij.
Nu zat ik wat te zoeken en vond ik dus wat info over de 2003 Elo versies. Deze zouden zijn geleverd met Aprilia racing kroonplaat en titanium evo demper. De demper zat er namelijk niet (meer) op.

Is er hier iemand die daar wat meer over kan vertellen?

We wilden ook een carbon hugger monteren, deze zouden van 98 tot 03 hetzelfde zijn. Met monteren kwamen wij erachter dat de bevestiging voor de hugger gelijk is aan de RSV1000 en Tuono modellen vanaf 2004. Qua vorm is hij ook gelijk aan de RSV1000 brug (hoekiger en met IP logo). Heeft dit er ook mee te maken dat het een 2003/overgangs model is? We kunnen namelijk nergens wat vinden van een schadeverleden, dat de brug is vervangen vanwege schade lijkt ons dan ook sterk...

Hoop dat iemand hier wat meer over kan vertellen...

Natuurlijk ook wat foto's van de motor bijgevoegd (de GSXR1000 is van mij).

cX2wfIS.jpg


snn21kb.jpg


c6Y1Md9.jpg
 
Daar heeft die eigenaar zelf een gen2 achterbrug opgezet. En die kroonplaat was indertijd een optie geloof ik.
 
Ik hoop wel dat de achterbrug compleet is vervangen inclusief linksysteem en schokdemper van de gen2. Want de ratio is anders dan origineel van een gen1.
 
Wat ons toen meteen al opviel was de mooie (Aprilia racing) kroonplaat. Zal wel gehoord hebben bij het 2003 model dachten wij.
Nu zat ik wat te zoeken en vond ik dus wat info over de 2003 Elo versies. Deze zouden zijn geleverd met Aprilia racing kroonplaat en titanium evo demper. De demper zat er namelijk niet (meer) op.

Is er hier iemand die daar wat meer over kan vertellen?

We wilden ook een carbon hugger monteren, deze zouden van 98 tot 03 hetzelfde zijn. Met monteren kwamen wij erachter dat de bevestiging voor de hugger gelijk is aan de RSV1000 en Tuono modellen vanaf 2004. Qua vorm is hij ook gelijk aan de RSV1000 brug (hoekiger en met IP logo). Heeft dit er ook mee te maken dat het een 2003/overgangs model is? We kunnen namelijk nergens wat vinden van een schadeverleden, dat de brug is vervangen vanwege schade lijkt ons dan ook sterk...

Hoop dat iemand hier wat meer over kan vertellen...

Beide vragen zijn inmiddels beantwoord ;) De evo pijp is overigens wel een bijzonder ding. Tegenwoordig behoorlijk onpraktisch, want geen e-keur. Ook is het tuutje gek klein en hangt 'ie voor het mooie eigenlijk wat te vlak. Er komt echter wel een typische brul/snerp uit die ik geen enkele andere uitlaat op een Mille/Tuono heb horen maken 8-)

100.000km is overigens wel een prachtige km-stand. Die Rotax blokken zijn zo bizar sterk, gaan bij fatsoenlijk gebruik volgens mij nooit kapot. Ook de rest van de fiets is gewoon van hoge kwaliteit.
 
Gelijk maar groot onderhoud en schoonmaak.
ContiSportAttack bestelt in 120/190
Alle filters, bougies en vloeistoffen vervangen.
Kettingset is 500 km oud en 17/42. Tandwielen dus ook maar veranderen naar 16/43

Zo is hij straks weer helemaal fris voor het seizoen.

Mocht iemand nog een open airbox te koop hebben dan hoor ik het graag 8-)
IMG-20190326-WA0034.jpeg
 
Goedenavond mensen, ik ben een poosje afwezig geweest. Maar ben weer van de partij!

Mooie 2002 model RSV, zelf ook gehad en helaas plat gereden achterop een auto.... Nu inmiddels al weer 8 jaar in bezit van een 2001 model RSV met de nodige modificaties :)

Ik heb ook even een verkoop topic aangemaakt met diverse spullen voor een RSV van 2001 tot 2003 aangezien mijn zolder echt asociaal vol ligt....
Dus mochten mensen nog iets check dan even het verkoop topic :)
 
1382026


:W sinds vandaag een RSV. Bart is de naam en kom uit t hoge noorden. Rij woon werk altijd met een Blackbird(niet die linker), deze RSV is voor dr bij. Had nog nooit een dikke duzend twin in bezit en kan dit nu ook afvinken. Redelijk technisch aangelegd, kan een ketting/bandje/remmerij vervangen. Voor de rest altijd wel op zoek naar slopertjes om te slachten en in onderdelen te verkopen :)

Moie :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan