Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Maakt verder weinig uit. Wat ik denk dat een "niet R" waard is met die km stand is al geboden op marktplaats en zo te zien gaat hij daar niet voor weg.
Ik krijg een beetje het idee dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Zowel met de R als de "sticker Haga".

Feitelijk kosten ze allebei geen drol en heb je in het geval van de R een behoorlijk zeldzame Mille te pakken die nog helemaal origineel is en in het geval van de Haga een Mille met een aantal zeer bruikbare opties (dubbele pijp geeft vermogensafgifte zonder dip in het middengebied en grotere gasklephuizen waar de motor op is afgesteld zijn ook een fijne upgrade).
 
In Duitsland staat een aantal echte Ren te koop,daar word rond de 5000,- voor gevraagd,voor een koopje moet
je daar dus ook niet zijn,ik denk ook dat ze op de bodem zitten wat prijs betreft en in de toekomst alleen maar
zullen stijgen,nu heb je nog de kans om voor een redelijk bedrag er 1 te kopen.
Zeker de Haga en Edwards zijn toekomstige collector items voor zover ze dat nog niet al zijn.
 
heb evt een zwart/grijze 2001 RSV te koop staan met 52xxx km erop
-nieuwe accu
-zgan banden
-remblokken 50%
-remolie vervangen
-stalen remleidingen
-hyperpro vering voor en achter
-kleine led knipperlichten
-R&G valblokken
-K&N luchtfilter
-carbon Sebring twister uitlaat
-andere EPROM afgesteld op pijp en luchtfilter
-kettingset OK
-nieuw oliefilter en olie
-nieuw gepoedercoate velgen (zwart)
-haakse ventielen
-bobbins op achterbrug
-spyball alarm
-nadeel: kraquelé plek op koplampglas.

vraagprijs €2300,- en is bespreekbaar
 
Ik krijg een beetje het idee dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Zowel met de R als de "sticker Haga".

Voor een dubbeltje op de eerste rij hoeft niet. Maar ik wil wel waar voor mijn geld. Dat de markt voor supersport motoren compleet op zijn gat ligt is nu in mijn voordeel. Niet alle verkopers zijn emotioneel al zo ver om dat te willen zien. Tot ze na al die "vervelende particulieren" een inruil prijs gaan vragen bij een motorzaak.
Voor een mooie originele "r" wil ik best geld betalen. Maar een normale rsv met stickers blijft voor mij een normale qua waarde. Tuurlijk zal het goed lopen met een dubbele uitlaat, gasklephuizen en een chipje. Maar originaliteit blijft het meeste waard.
 
Voor een dubbeltje op de eerste rij hoeft niet. Maar ik wil wel waar voor mijn geld. Dat de markt voor supersport motoren compleet op zijn gat ligt is nu in mijn voordeel. Niet alle verkopers zijn emotioneel al zo ver om dat te willen zien. Tot ze na al die "vervelende particulieren" een inruil prijs gaan vragen bij een motorzaak.
Voor een mooie originele "r" wil ik best geld betalen. Maar een normale rsv met stickers blijft voor mij een normale qua waarde. Tuurlijk zal het goed lopen met een dubbele uitlaat, gasklephuizen en een chipje. Maar originaliteit blijft het meeste waard.
Inderdaad,al die modificaties zijn voor de nieuwe eigenaar mooi meegenomen,bij een motorzaak krijg je er weinig tot niks extra,s voor bij inruil,
ze gaan je eerder raar aankijken en zeggen had hem maar standaard gelaten meneer dat verkoopt makkelijker.
De reden daarvoor is dat motorzaken geen gezeur achteraf willen na de verkoop en daarom liever standaard motoren verkopen.
Modificaties doe je als eigenaar om het een betere motor te maken maar bij verkoop moet je een vreselijke veer laten,
het is lonender om al die spullen los te verkopen en de fiets weer standaard te maken.
 
Laatst bewerkt:
Om achteraf het uitlaatsysteem en chip, wat een orginele upgrade was, te kopen voor 800 eurobals je geluk hebt.
 
Performance upgrades gaan vaak als zoete broodjes weg en voor behoorlijk wat geld,al is dat vaak
de helft of minder dan wat het gekost heeft,standaard spul is vaak aan de straatstenen niet te slijten,
ik probeer al 12 jaar lang een nieuw origineel uitlaatsysteem te slijten,nou het is me een paar weken geleden gelukt om de
demper te verkopen voor met moeite 50,-,verder totaal geen interesse.Een Akra systeem grissen ze uit je handen.
Maar bij inruil krijg je er niks of weinig extra voor,alleen bij particulier verkoop willen ze er nog wel wat meer voor geven.
 
Dat is jouw mening. Ik heb er zelf zeker meer geld voor over als een motor mooie spullen erop heeft. En als hij niet voor de gevraagde prijs weggaat. Dan kan hij in onderdelen weg. Je moet een koper hebben die er wel de waarde van inziet.
 
Je ziet helaas toch veel mensen die ervoor kiezen om hun "R" of "Factory" maar in onderdelen slijten omdat ze dan meer waard zijn.
Zonde wel, maar als je het voor het geld doet wel begrijpelijk.

Mooie spullen erop maken een motor, mits je niet doorslaat, wel degelijk mooier en/of beter. Zeker zo'n dubbel Akra systeem op een gen 1 is gewoon veel geld waard en zou ik met alle liefde iets meer voor betalen. Maar goed, het verkopen van deze fietsen is gewoon lastig. Mensen blijven een beetje bang voor Aprilia. Ik zou hem gewoon lekker laten staan, kost je niet veel en als je hem een keer pakt heb je weer een big smile.

Dat is ten minste wat ik ga doen mijn met Gen 2. Ik wil eigenlijk ook een Hypermotard, maar heb besloten daarvoor niet mijn Aprilia weg te doen. ff doorsparen dus en dan koop ik hem er wel naast.


Maar goed, ik wil hem ook oprecht niet kwijt. Raak er niet op uitgekeken, blijft echt een droomfiets..
 
Hehehe, echte liefde :)

Deze kleurstelling is ook erg mooi.

Ik ben nog bezig met m'n Aprilia RSV Bol D'Or. Zat toch iets meer schade op dan ik in eerste instantie gezien had (roze bril op tijdens de koop).
Maar niks dramatisch. Volgend jaar moet er een schadevrije linker-Akrapovic demper en linkpijp opkomen (zag dat Pajic wel wat had liggen).
As vrijdag krijgt tie grote beurt en komen er ook carbon uitlaatsteunen op en nieuwe banden. Linker clipon is krom, ook die wordt vervangen.

Daarna :]
 
Ik doe hem liever niet in onderdelen weg. Heb wel een inruilprijs gehad van 2750. Maar dan moet ik 3500 bijleggen voor een rgv250, en dat kan ik nu nog even niet bijleggen helaas. Misschien maak ik er een circuitmotor van. Eerst nog maar afwachten.
 
Ik doe hem liever niet in onderdelen weg. Heb wel een inruilprijs gehad van 2750. Maar dan moet ik 3500 bijleggen voor een rgv250, en dat kan ik nu nog even niet bijleggen helaas. Misschien maak ik er een circuitmotor van. Eerst nog maar afwachten.

Dat zou ook doodzonde zijn. Alles is nu super mooi op elkaar afgesteld. Mooier en sterker gaat een oer-Mille niet lopen. En dat maakt een enorm verschil t.o.v. een standaard Mille.
 
Hoi

Heeft iemand van jullie wel eens bougiekabels en kappen vervangen?
Mijne zijn oud, stug en droog en een bougiekap wat ruim en ik wil ze dus graag vernieuwen. Kan dan zonder de bobines te vervangen?

Betreft een Falco, dus oer-rsv of oer-tuono (twin spark).

Dank!
 
Tijd om me maar weer eens voor te stellen....

Ik ben Mark uit Noord Holland, inmiddels 46 jaar oud en ben sinds 2002 in het bezit van een RSV Mille.
Wegens kinderen, werk, andere hobby's en nog veel meer excuses is het motorrijden er de laatste jaren (ik denk een jaar of 5) bij in geschoten maar afgelopen zondag mijn 'oude' RSV maar eens uit de schuur gehaald :$
Wel mooi dat het dan toch starten en lopen is bij deze Rotax blokken :9
Inmiddels staan er 55000 probleemloze kilometers op de klok en hoop ik de hobby weer op te pakken.

Gelijk maar even olie en filter besteld want dat kan geen kwaad na 5 jaar denk ik...
Ook denk ik te merken dat mijn banden en vering wat aandacht verdienen want het stuurgedrag viel me erg tegen.
Nu zal het ook wel wennen zijn na 5 jaar maar wellicht is het servicen van de voor en achtervering na 17 jaar ook geen overbodige luxe...

En wat foto's van dit oude beestje :]
Foto uit 2003
1385466


Foto uit 2016 .....
1385467


Foto nu
1385474


Laatste modificaties uit 2014
IMG_20140913_155939.JPGIMG_20140913_155951.JPG
IMG_20140913_160002.JPGIMG_20140913_160012.JPG
IMG_20150317_174940.JPGIMG_20160703_141932.JPG
 
Tijd om me maar weer eens voor te stellen....

Ik ben Mark uit Noord Holland, inmiddels 46 jaar oud en ben sinds 2002 in het bezit van een RSV Mille.
Wegens kinderen, werk, andere hobby's en nog veel meer excuses is het motorrijden er de laatste jaren (ik denk een jaar of 5) bij in geschoten maar afgelopen zondag mijn 'oude' RSV maar eens uit de schuur gehaald :$
Wel mooi dat het dan toch starten en lopen is bij deze Rotax blokken :9
Inmiddels staan er 55000 probleemloze kilometers op de klok en hoop ik de hobby weer op te pakken.

Gelijk maar even olie en filter besteld want dat kan geen kwaad na 5 jaar denk ik...
Ook denk ik te merken dat mijn banden en vering wat aandacht verdienen want het stuurgedrag viel me erg tegen.
Nu zal het ook wel wennen zijn na 5 jaar maar wellicht is het servicen van de voor en achtervering na 17 jaar ook geen overbodige luxe...

En wat foto's van dit oude beestje :]
Foto uit 2003
Bekijk bijlage 1385466

Foto uit 2016 .....
Bekijk bijlage 1385467

Foto nu
Bekijk bijlage 1385474

Laatste modificaties uit 2014
Bekijk bijlage 1385468Bekijk bijlage 1385469
Bekijk bijlage 1385470Bekijk bijlage 1385471
Bekijk bijlage 1385472Bekijk bijlage 1385473

Oef, die dubbel Leo... 😍 Staat zo mooi op een Mille. Zeldzaam spul, wees er zuinig op 😊
 
Thanks heren :]
Heb inderdaad nog maar een mille in al die jaren gezien die er ook een leovince sbk set op had zitten, dacht dat ik de enige was die het mooi vond :9
Enige nadeel is het vervallen van de passagier mogelijkheid maar daar is mijn vriendin gelukkig niet rauwig om 8-)
 
Thanks heren :]
Heb inderdaad nog maar een mille in al die jaren gezien die er ook een leovince sbk set op had zitten, dacht dat ik de enige was die het mooi vond :9
Enige nadeel is het vervallen van de passagier mogelijkheid maar daar is mijn vriendin gelukkig niet rauwig om 8-)
De originele knipperlichten vervallen ook 😉 En volgens mij kostte een Akra niet veel meer, dat zal ook niet meegeholpen hebben.

Maar ik vind ze vet! 😎
 
Ja vond de hoek naar boven destijds mooier dan de akra's (meer sbk style).
Heb al een paar keer op het punt gestaan de motor te verkopen maar als je dan ziet wat je ervoor terug krijgt laat ik hem lekker in de schuur staan (alleen is dat wat te letterlijk geweest de laatste 5 jaar....).

Wel staat de zithouding me steeds meer tegen. Effe touren binnendoor is qua zithouding eigenlijk niet echt prettig (of ik wordt oud...) dus heb al wat vaker gekeken om de ombouw naar Tuono style te doen :$

Naja eerst maar eens kijken of ik het motor rijplezier weer kan vinden :]

Ga binnenkort naar Hyperpro om ze eens naar mijn voor en achterschokbreker te laten kijken (in 15 jaar nooit onderhoud aan geweest..) en wellicht de progressieve veren te laten plaatsen.

Ook de banden zijn aan vervanging toe, wat is tegenwoordig een sportieve tourband? Heb er nu de pilot powers onder zitten.
 
Ja vond de hoek naar boven destijds mooier dan de akra's (meer sbk style).
Heb al een paar keer op het punt gestaan de motor te verkopen maar als je dan ziet wat je ervoor terug krijgt laat ik hem lekker in de schuur staan (alleen is dat wat te letterlijk geweest de laatste 5 jaar....).

Wel staat de zithouding me steeds meer tegen. Effe touren binnendoor is qua zithouding eigenlijk niet echt prettig (of ik wordt oud...) dus heb al wat vaker gekeken om de ombouw naar Tuono style te doen :$

Naja eerst maar eens kijken of ik het motor rijplezier weer kan vinden :]

Ga binnenkort naar Hyperpro om ze eens naar mijn voor en achterschokbreker te laten kijken (in 15 jaar nooit onderhoud aan geweest..) en wellicht de progressieve veren te laten plaatsen.

Ook de banden zijn aan vervanging toe, wat is tegenwoordig een sportieve tourband? Heb er nu de pilot powers onder zitten.

Lekker houden idd!

Ik had afgelopen seizoen de Bridgestone S21 eronder, wat een verschil met pilot power.
Veel meer gevoel van grip (en dus vertrouwen). Mooie band om te zien ook en ze hebben er bij mij 8,5k km onder gezeten.

Bridgestone heeft een nieuwe variant uitgebracht S22, die laat ik er toevallig vandaag onder zetten.

Ik heb altijd Pilot Power gereden, maar ga nooit meer terug nu ik gevoelt heb hoe het ook kan.
Beetje in hetzelfde straatje schijnt ook goed te zijn: Metzeler M7RR, Pirelli Rosso Corsa
 
Lekker houden idd!

Ik had afgelopen seizoen de Bridgestone S21 eronder, wat een verschil met pilot power.
Veel meer gevoel van grip (en dus vertrouwen). Mooie band om te zien ook en ze hebben er bij mij 8,5k km onder gezeten.

Bridgestone heeft een nieuwe variant uitgebracht S22, die laat ik er toevallig vandaag onder zetten.

Ik heb altijd Pilot Power gereden, maar ga nooit meer terug nu ik gevoelt heb hoe het ook kan.
Beetje in hetzelfde straatje schijnt ook goed te zijn: Metzeler M7RR, Pirelli Rosso Corsa
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn in vergelijking tot de S21!
 
hallo iedereen :W

Ik heb een setje oz wielen onder m'n zrx geschroefd en nu heb ik nog een tanwiel en een remschijf over, beide in goede staat. (2001)
4SvwHN9.jpg

H6zoHMz.jpg
 
Lekker houden idd!

Ik had afgelopen seizoen de Bridgestone S21 eronder, wat een verschil met pilot power.
Veel meer gevoel van grip (en dus vertrouwen). Mooie band om te zien ook en ze hebben er bij mij 8,5k km onder gezeten.

Bridgestone heeft een nieuwe variant uitgebracht S22, die laat ik er toevallig vandaag onder zetten.

Ik heb altijd Pilot Power gereden, maar ga nooit meer terug nu ik gevoelt heb hoe het ook kan.
Beetje in hetzelfde straatje schijnt ook goed te zijn: Metzeler M7RR, Pirelli Rosso Corsa

Thanks voor de tip 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan