Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Wat voor banden(en spanning) gebruik je?
Ik rij met Sachs/Showa ori veren zelfs afgesteld en heule oude olie namelijk zonder enige vorm van glijden/zoekerige achterkant.


@Dennis Timmermans
Zéker wel 😎

Eenmaal supercorsa sp v2 2.1 voorzijde 2.1 achter.
Eenmaal superbike slick sc3 voor sc1 achter. 2.1 voorzijde 1.8 Achter warm gemeten.

Beide identieke rondetijden. Buitentemp en baantemp vergelijkbaar
 
Eenmaal supercorsa sp v2 2.1 voorzijde 2.1 achter.
Eenmaal superbike slick sc3 voor sc1 achter. 2.1 voorzijde 1.8 Achter warm gemeten.

Beide identieke rondetijden. Buitentemp en baantemp vergelijkbaar
Oké, sc3 geen ervaring mee maar rij zelf met 2.1 voor en 1.9 achter met de SC1 superbike’s. Slijtage “perfect patroon”, geen vreten/happen/etc.
Rij al 4 racedagen met dezelfde voorband, achter nu 2 bandjes erdoor.
 
Oké, sc3 geen ervaring mee maar rij zelf met 2.1 voor en 1.9 achter met de SC1 superbike’s. Slijtage “perfect patroon”, geen vreten/happen/etc.
Rij al 4 racedagen met dezelfde voorband, achter nu 2 bandjes erdoor.

De voorband is super netjes. De achterband heeft rechts wel een klein vreet spoor maar niks extreems. Vrij netjes allemaal.

Welke bandenmaat gebruik jij achter?
 
Om even terug te komen op mijn tik in mijn koppelingshuis.
Boel los gehaald en gemeten dat de koppelings platen op waren 44,7mm totaal en dat moet minimaal 44,9 zijn!
Maar heb nooit last gehad van een slippende koppeling of dergelijke.
Maar nu kwam ik deze veren tegen in het koppelingshuis die zitten los en vast en als ga rammelen met de koppelingshuis dan klinkt dat het zelfde als het geluid wat ik hoor.
Nu is mijn vraag horen deze veren los of vast te zitten? Want dat kan ik niet echt terug vinden op internet, bij een auto horen ze vast te zitten en dit is het zelfde principe denk ik.

Bedankt alvast
3B4AAC22-A082-44F6-B39B-598BD7564D2C.jpeg
 

Bijlagen

  • A1A7E2FB-1712-4B14-94CC-3EAB56E9A571.jpeg
    A1A7E2FB-1712-4B14-94CC-3EAB56E9A571.jpeg
    106,8 KB · Weergaven: 13
Ik wil van het weekend de ‘00 Öhlins vork in m’n ‘98 fiets bouwen.
Heb ik hiervoor speciaal gereedschap nodig? Of is het gewoon plug and play (vork kroonplaat en tstukken bouw ik om)
 
RSV mille onderdelen

Heren ivm een kapot blok heb ik de volgende onderdelen te koop.
Reden van de verkoop is dat ik eigenlijk al volgend jaar wilde overstappen naar weer een Tuono V4, als die nog heel was geweest dan had ik hem zelf er langs gehouden.

Alle onderdelen zijn in zeer goede staat.
Was er altijd zuinig op.

Prijzen zijn vraag prijzen, dus bieden mag maar hou het netjes.

Motor is ook in zijn geheel te koop voor een net bod( momenteel staat die nog in zijn geheel bij de garage) maar daar komen we dan wel onderuit.

De onderdelen:
Witte OZ Wielen met spacers en banden 1000,-
Ohlins Voorvork compleet met remklauwen, kroonplaten, stuur, remleiding, rempomp en Carbon spatbord. 1500,-
Ohlins schokbreker 300,-
Ohlins stuurdemper 140
Akra 2-2 uitlaatsysteem met gabro chip en K&N filter. 750,-
Brembo wielen goud kleurig met banden 300,-
Top kuip met ruit 160,-
Lange racing onderkuip 200,-
Seat cover 125,-
Kont kuip 200,-
Wiel hugger spatbord Carbon 110,-
Remschijven moto master flames 5 mm 250,-
Zadel 60,-

En nog veel meer losse spullen.
 

Bijlagen

  • CD2128AD-79AA-45B1-AD2E-693EBF08A96A.jpeg
    CD2128AD-79AA-45B1-AD2E-693EBF08A96A.jpeg
    331,5 KB · Weergaven: 21
Je hebt een speciale dop nodig voor de balhoofd moer op het juiste moment te zetten!
Je moet hem eerst aantrekken op 40nm dan lossen en dan 20nm en voelen hoe soepel die loopt.
Ik heb zoiets zelf gemaakt zodat mijn moment sleutel erop kan.
Ik weet niet waar je woont maar je mag hem wel ff lenen.
 

Bijlagen

  • 12B6AC71-C8D5-4385-8EE5-4722629EFEB3.jpeg
    12B6AC71-C8D5-4385-8EE5-4722629EFEB3.jpeg
    15,8 KB · Weergaven: 13
RSV mille onderdelen

Heren ivm een kapot blok heb ik de volgende onderdelen te koop.
Reden van de verkoop is dat ik eigenlijk al volgend jaar wilde overstappen naar weer een Tuono V4, als die nog heel was geweest dan had ik hem zelf er langs gehouden.

Alle onderdelen zijn in zeer goede staat.
Was er altijd zuinig op.

Prijzen zijn vraag prijzen, dus bieden mag maar hou het netjes.

Motor is ook in zijn geheel te koop voor een net bod( momenteel staat die nog in zijn geheel bij de garage) maar daar komen we dan wel onderuit.

De onderdelen:
Witte OZ Wielen met spacers en banden 1000,-
Ohlins Voorvork compleet met remklauwen, kroonplaten, stuur, remleiding, rempomp en Carbon spatbord. 1500,-
Ohlins schokbreker 300,-
Ohlins stuurdemper 140
Akra 2-2 uitlaatsysteem met gabro chip en K&N filter. 750,-
Brembo wielen goud kleurig met banden 300,-
Top kuip met ruit 160,-
Lange racing onderkuip 200,-
Seat cover 125,-
Kont kuip 200,-
Wiel hugger spatbord Carbon 110,-
Remschijven moto master flames 5 mm 250,-
Zadel 60,-

En nog veel meer losse spullen.
Hoi, prive bericht verstuurd.
 
Heren, iemand van jullie die nog een rechte Showa vork van een gen 1 (axiale remophanging) heeft liggen? Maatje van me heeft projectmotor met tweedehands showa erin, maar die blijkt krom :X Mocht je iets hebben liggen, zou je me een PB willen sturen? Bvd :)
 
Hoewel ik het je erg gun zal je inderdaad weinig reactie krijgen met die prijs ben ik bang.
Er is genoeg keuze en voor iets in de 3k koop je ook al een gen 2 RSV. Je zult dus denk ik minimaal wel onder de 2k moeten gaan zitten.

Wel in heel mooie staat nog! En gaaf om te zien dat zo'n bike met de juiste liefde makkelijk zo lang mee gaat. Ik zou het ook prima aandurven om er 1 te kopen met zo'n stand. Maar wel voor een juiste prijs.

Lekker laten staan voor dat geld en er een suffe 4 cilinder naast kopen 8-) :9
 
Vandaag de oude dame maar weer eens verwend 😜
Als sinds het plaatsen van de Leovince sbk uitlaten in 2004 (en de rsv mille heeft al niet zo'n beste jiffy) staat hij wat te wankel en scheef naar mijn zin.
Laatst gelezen dat een jiffy van een rijstraket (een BlackBird) hier de oplossing voor is dus deze vandaag geplaatst, had ik 15 jaar geleden moeten doen 😊

Ook startte de dame af en toe met wat moeite waardoor de de tellers gereset werden (klok en toeren begrenzen).
In deze video zag ik dat hier een mooie (betere) kabelset verbetering in zou moeten brengen dus deze vandaag gemonteerd.

Ook het startrelais uit het Tuono topic (€10) heb ik gelijk mee vervangen en ze start weer als een malle 💪

Wat foto's :
Oude jiffy
9F572EB5-43FE-4EDD-9C9D-F0968921720E.jpeg

Nieuwe ernaast (gaatje voor de sensor moet op de juiste plek geboord worden.
58CB745D-4B22-42E1-B3C2-728EB1EE870B.jpeg

Nieuwe jiffy is stabieler en staat ook beter in de up positie.
DB1C5044-BBD9-4640-94FF-429CFEB3B86B.jpeg

Oude startrelais
783227EC-AF0F-4127-BD17-17EFA64D1F80.jpeg

Nieuwe kabel met de oude mee trekken 😊
7ABD2E4C-BF98-4A3F-8D5E-13DDE4A4C337.jpeg

De bestelde kabelset
67D973DF-EC7A-4E74-9DD9-CDD9112130FC.png


Trouwens ik weet nu ook waar de valsensor zit......
Als je deze ondersteboven terug plaatst zoek je je een bult naar waarom de motor niet start na zoiets simpels als dit klusje ☺️
 
goedendag, ik zal mij even voorstellen ij ben tommy 24 jaar en woon in het o zo mooie flevoland. ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een mille uit 99 en reed hiervoor een gsxr 600 srad.

de mille heeft wat werk en daar heb ik haar juist ook voor gekocht, nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de volgende situatie toen ik de motor kocht deed deze niks anders dan tijdens het starten de brandstof pomp in werking zetten.
nu heb ik zelf een nieuwe accu geplaatst ( yuasa ytx14) en het startrelais vervangen voor een die ik nog had liggen. en zowaar draait de boel rond, het enigste probleem is dat de startmotor niet snel genoeg rond draaid in Engelse termen slow cranking waardoor de motor niet aan kan slaan.
in eerste instantie dacht ik, is de nieuwe accu niet goed? maar met kabels aan de auto gebeurt precies hetzelfde. na meten met de multimeter, meet ik 13,1 v op de accu en wanneer ik de startknop indruk 12,6v op de startmotor, maar de waarde op de startmotor zakt binnen een seconde terug naar 6v en stopt dan met draaien.

iemand die hier ervaring mee heeft, zal de startmotor slecht zijn of zit het ergens anders? alle hulp is welkom.

tevens vind ik het wel fijn om te zien dat er veel te vinden is op het forum over de mille, hiervoor wil ik jullie vast danken 💪

hieronder foto's van mijn oude en nieuwe bike.
20190730_205554.jpg
20190730_205536.jpg
20190609_180850.jpg
 
Hoi iedereen,

Ik heb onlangs mijn 1ste racer aangekocht (CBR600RR uit 2008 - sorry daarvoor 🤣)... Ik heb me achteraf een setje circuitkappen aangeschaft. De vorm was iets anders, maar dat was omdat het circuitluipen waren beweerde de verkoper. Als ik thuis kwam pasten ze dus voor geen meter. Na wat onderzoek blijken ze van een Aprilia RSV mille uit 2004 te komen. De verkoper zou ze terug nemen ... maar is heeeeeel moeilijk te bereiken tegenwoordig. Dus ik vrees dat ik eraan ben voor de moeite.
Is er toevallig hier iemand die er interesse in heeft? Het gaat kom de kop en onderkuip. Ikzelf het net 175€ voor gegeven. Dit zou ik er graag voor terug hebben.
Ik neem straks even wat foto's.

Grtz Bram
 
Terug
Bovenaan Onderaan