Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Aansluiten weet ik niet meer, is alweer zo’n 5 jaar geleden. Instructies zouden gewoon moeten kloppen. Inleren moet je inderdaad rijdend doen. Ik meen dat ik het de eerste keer op een motorbok gedaan heb, maar dat is wel een beetje spannend in z’n 6 :P. Was het zo dat je bij knipperen over moet schakelen? Of kwam er juist de volgende versnelling in beeld en dan moet je overschakelen?

Spannend is het zeker op de bok, vond van zijn 1 naar zijn 2 al genoeg ondanks dat die wel goed stevig staat, haha. Hij springt wel volgens boekje van de "L" naar de "1", maar zal het eerst rijdend eens gaan proberen voordat ik de boel weer open maak.

Hier nog een link naar het schema: http://www.zen50505.zen.co.uk/AF1Forum/ApriliaRSV1000_Wiring-exU&M.pdf

Zo heb ik hem exact aangesloten. Tijdens het inlezen springt hij dan van de "1" naar de "n", dan moet je overschakelen naar de volgende versnelling en verschijnt die ook in het display.
 
Nou ik heb even het een en ander gecontroleerd.

heb even de olie gewisseld, maar als ik het zo lees zou er bij een volle motor 3.9 liter olie uit moeten komen. Aangezien het verschil tussen min en max 0.5 liter is zou er dus minimaal 3.4 liter uit moeten komen. Blijkbaar heb ik de laatste keer oliecontrole met me rechteroog in me linkerbroekzak gekeken want er kwam 3.2 liter uit.... te weinig is nooit goed maar kan 0.2 liter onder de min streep uitmaken?(nu is die weer netjes opgetopt).

Accu is in orde, deze bleef boven de 10 volt tijdens starten. Dynamo was ook oke want hij gaf 13 volt laadspanning op 4000 toeren. Gek genoeg blijft die nu prima lopen en starten. zekeringen zijn ook goed, heeft iemand nog een idee???
 
Zolang je olielampje niet gaat branden. ;-) Met oliewissel plus nieuw filter doe ik 3.3 liter verse olie en dan heb ik met warme motor twee centimeter in mijn glaasje. Dat is meer dan zat, scheelt je een hoop rommel in je airbox. Ik heb een halfjaar gereden zonder dat ik wat zag in het glaasje, als hij wat lastiger begint te schakelen kan je wel wat olie toevoegen. ;-)
 
Iemand nog een bagster hoes te koop passend op mijn Tuono gen1? Mille 01 tot 03 is dezelfde.
 
Heb ook precies net de olie en het filter vervangen (heb nog een klein filter) zag niets meer in het peilbuisje en ongeveer 2,9 liter kwam er uit. Bijna 3,5 weer in terug gedaan en peilbuisje staat nu heel mooi rond de max.👍🏻
 
Crosspost.

Iemand die led knippers heeft en de snelheid van het knipperen heeft aangepast door middel van weerstandjes op draad 16 en 17?

Mijn vraag gaat over een zwakke toeter (10V.) Hebben jullie dat ook? Als ik kijk in het schema zijn deze draden verbonden met nog een paar andere dingen waaronder de toeter.
 
Iemand hier interesse in een (nieuwe) complete originele uitlaatlijn voor Gen 2?
Inclusief downpipes van Gen 1 mocht je een dubbele demper op je Gen 1 willen (laten) bouwen.

€250
full

full

full

full
 
Oke dus dat er 3.2 uitkomt is niet heel erg dus... of het lampje brandde op dat moment weet ik niet maar daarvoor heb ik het oliedruklampje ook nog geen een keer zien branden.

Lijkt mij dat ik nu moet wachten tot het probleem zich weer voor voordoet? omdat hij nu weer prima loopt.. of is er een manier dat ik het probleem nu alsnog kan achterhalen?
 
Crosspost.

Iemand die led knippers heeft en de snelheid van het knipperen heeft aangepast door middel van weerstandjes op draad 16 en 17?

Mijn vraag gaat over een zwakke toeter (10V.) Hebben jullie dat ook? Als ik kijk in het schema zijn deze draden verbonden met nog een paar andere dingen waaronder de toeter.

lk heb LED knipperlichten met weerstanden parallel over het knipperlicht zodat ze in het juiste tempo knipperen.
 
Heeft iemand nog een owners manual waar de ohlins axiale remmen in staat? Kom er niet helemaal meer uit qua instellen. Maar linkje in de op werkt niet
 
Hallo mede Aprilianen,

Ik heb in voorbereiding op het Newbies MotorWeekend 2018 mijn RSV mille zijn jaarlijkse onderhoud gegeven + nieuwe koppelingsplaten (EBC)
So far so good. Koppeling was eerst erg aan het slepen maar na een paar ritten is het goed.

Toen ik toch alles los had zag ik dat het niveau van koelvloeistof in het expansietankje wel erg laag geworden was. Een paar jaar geleden heb ik hetzelfde gehad en toen heb ik een flink aantal slangen van het koelsysteem vervangen door nieuwe originele slangen. Dit keer zit de lekkage bij de slang die vanuit het overdrukventiel naar beneden loopt (op de aansluiting van de waterpomp).

Op de parts lijsten die ik online kan vinden staat dit onderdeel echter niet aangegeven met een eigen nummertje...

cooling system | rsv,rsv r | Technische tekeningen | Aprilia Parts

Het gaat dus om de slang links van de tekst nr 16.
Is het de bedoeling dat ik daar een stuk rechte slang voor neem en die een beetje in vorm buig??? of is er wel degelijk een voorgevormde slang voor te koop??

EDIT: voorbeeldje van Ebay. De slang wordt ook wel aangeduid als Filler Tube maar ik heb hem nog nergens gevonden:
s-l500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik was in de veronderstelling dat er bij mij ook weerstanden inzaten, maar nu ik ze eruit heb gehaald blijken dit diodes te zijn. De thread op AF1 nog eens doorgelezen en dat is precies deze mod. Weerstanden ben ik niet tegen gekomen met het modificeren van de draadboom, dus dan moet ik het ergens anders in zoeken. Hoewel het goed mogelijk lijkt dat als er teveel weerstand aan hangt de andere delen er onder kunnen "lijden" is dat in dit geval waarschijnlijk niet zo.

lk heb LED knipperlichten met weerstanden parallel over het knipperlicht zodat ze in het juiste tempo knipperen.
 
Prima, succes met repareren!

Allen bedankt voor de ondersteuning, heb met pijn in het hard besloten de RSV te laten ophalen. Ga het missen maar mijn conclusie na er 2 keer 1 gehad te hebben, je bent blij als je komen, je ben blij als je ze werken, maar helaas nog blijer als ze weg gaan.

Heb vorige week een Versys 1000 besteld. Heb 16 jaar geroepen dat ik nooit iets anders zou kopen dan een racer maar het is toch gebeurt.

Mocht er iemand nog intresse hebben in het blok wat ik gekocht had om de rotor te transplanteren stuur een PM. Ik heb 0,0 geschiedenis van het blok anders dan dat het uit een afgebrande fiets komt. Stator ben ik mee naar Sevior geweest maar dat is een imitatie en volgens hem waardeloos. Ik zelf ga er een hele mooie tafel van bouwen, blokken zijn niet zeldzaam dus daar voel ik me niet zo schuldig over. Maar dan heb ik ook voldoende aan alleen de buitenkant.
 
Vandaag heerlijk met de motor naar het werk :)
Ik ben nu ook aan het kijken hoever ik kan rijden op een volle tank benzine. Meestal tank ik bij 180km (dan moet mijn vrouw met haar Duc tanken), maar nu zit ik op 215km en begint het lampje te knipperen.

Maar eens kijken hoever we kunnen :P
 
Spannend is het zeker op de bok, vond van zijn 1 naar zijn 2 al genoeg ondanks dat die wel goed stevig staat, haha. Hij springt wel volgens boekje van de "L" naar de "1", maar zal het eerst rijdend eens gaan proberen voordat ik de boel weer open maak.

Hier nog een link naar het schema: http://www.zen50505.zen.co.uk/AF1Forum/ApriliaRSV1000_Wiring-exU&M.pdf

Zo heb ik hem exact aangesloten. Tijdens het inlezen springt hij dan van de "1" naar de "n", dan moet je overschakelen naar de volgende versnelling en verschijnt die ook in het display.

Zo die werkt, uit eindelijke de motorspecifieke kabelboom besteld en deze aangesloten, zit dan gelust op de snelheidssensor met een dubbele stekker en 1 draadje solderen bij de nokkenassensor. Toen maar even gekeken het andere kabelboompje en zag tot mijn verbazing dat 1 van de 4 pinnetjes in de stekker een stuk dieper lag dan de andere 3. Daardoor waarschijnlijk geen contact en geen werkende Gipro. Noujah het werkt nu :]
 
Vandaag heerlijk met de motor naar het werk :)
Ik ben nu ook aan het kijken hoever ik kan rijden op een volle tank benzine. Meestal tank ik bij 180km (dan moet mijn vrouw met haar Duc tanken), maar nu zit ik op 215km en begint het lampje te knipperen.

Maar eens kijken hoever we kunnen :P
Mijne begint al te branden op 190. Zat van de week op de 205, dat was wel eng. Keertje testen met een liter in de rugzak.
 
Reserve is een liter of 3 meende ik, lastst 60km met lampje brandend gereden, niets aan de hand :P

Dan rij je 1:20? Dat heb ik nog nooit gehaald met de appie.. laatst liep die van mij nog maar 150km op een tank (zonder gek doen). Maar na wat engine en injector reiniger en een weekend Harz (1500km in een weekend) loopt hij weer wat zuiniger. Haal dan ongeveer 185 voor t lampje brand.
 
Laatst bewerkt:
Dan rij je 1:20? Dat heb ik nog nooit gehaald met de appie.. laatst liep die van mij nog maar 150km op een tank (zonder gek doen). Maar na wat engine en injector reiniger en een weekend Harz (1500km in een weekend) loopt hij weer wat zuiniger. Haal dan ongeveer 185 voor t lampje brand.
1 op 19 en een beetje lukt met lange afstanden vaak goed, normaal met lekker door knallen (in Duitsland) 1:17, goed afgesteld incl filter/uitlaat/chip en toen op testbank geweest.
Hij is best zuunig :P

Wat voor merk cleaner is dat, wil dat zelf ook ff een keer doen :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een slippende koppeling op m'n 2003 Mille R die ik maar niet opgelost krijg.

Recent is de oliesproeier door mn monteur vervangen (ivm in vrij krijgen) en zijn toen ook de koppelingsplaten / veren gecheckt, alles binnen de toleranties. Zat echter ook met slip bij flink gas geven (heeft 'ie niet opgelost B| ).

Koppelingsplaten (stalen) opgeschuurd en direct ook de slave losgehaald en ontlucht. Die slave was wel apart, eenmaal van het blok af was deze met geen mogelijkheid meer in te drukken of op het blok te krijgen. dus zuiger eruit getrokken, schoongemaakt, gemonteerd, en ontlucht.

Motor gaat prima in zn versnellingen, echter lijkt de koppeling amper contact te maken. Ik kan er net 1-2km/u mee rijden. Er zitten aftermarket hendels op maar die zijn goed afgesteld (centimetertje speling voordat de master wordt ingedrukt). Uit m'n hoofd zit er Motul 15w50 in.

Is m'n slave naar de filisteinen of speelt er iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan