Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

1382689


Toch even aan de kenners vragen; is dit origineel ? Het kuipwerk is van een mille R. De motor zelf van 2003. Op internet kom ik dan alleen deze kuip tegen op een echte 'R' met ohlins vering en goud kleurige oz wielen en deze hebben dan ook een stukje wit op de kont die deze niet heeft. Het zwarte frame lijkt wel te kloppen bij het bouwjaar. Volgens de verkoper is de motor zo geleverd uit de fabriek omdat het zou gaan om een overgangsmodel. Wie kan dit bevestigen en heeft meer informatie over deze uitvoering ?
 
Klopt zeker niet. De mooie spullen zijn er onder vandaan gehaald. En het lijkt zelfs of er een veer van een 99 model inzit? Zoja, dan moet het linksysteem van dat model er ook onder zitten. Anders klopt de ratio niet meer. Of zoek een showa schokbreker van een 2001 model met linksysteem. Of is het een wilbers schokbreker? Kontje mist idd een sticker. En op de deflectoren op de topkuip zouden ook nog stickers moeten. Je mist het achterspatbord? Ben wel benieuwd naar de uitlaat, dit lijkt op een eigenbouw ding, want je hebt geen losse linkpijp? Heeft iemand aardig aan zitten sleutelen.
 
Heb van het weekend kleppen gecontroleerd. En ondanks dat iedereen roept dat stellen bij een rsv nooit nodig is staan de twee inlaatkleppen van de achterste cilinder toch buiten de specs. Stellen dus...

Bij het demonteren zag ik wel dat er wat slijtage zit in de loopvlakken van de kop waar de nokkenassen inlopen. Slijtage zit vooral aan de kant van de aandrijfketting. Ter vergelijking ook even gekeken naar de slijtage bij een sloopblok en daar een min of meer vergelijkbare slijtage. Ik heb onder ‘techniek’ een topic aangemaakt met de vraag of deze slijtage normaal is maar stel de vraag ook hier even aangezien hier vooral de mensen zitten met ervaring met het rotax blok. Zie onderstaande foto’s, is dit normale slijtage?
 

Bijlagen

  • 7C3D03D8-4808-4CF3-A6B9-389978B55420.jpeg
    7C3D03D8-4808-4CF3-A6B9-389978B55420.jpeg
    166,7 KB · Weergaven: 14
  • 38F0789B-5B67-476B-96DF-1B26AE608CF1.jpeg
    38F0789B-5B67-476B-96DF-1B26AE608CF1.jpeg
    179,9 KB · Weergaven: 16
Klopt zeker niet. De mooie spullen zijn er onder vandaan gehaald. En het lijkt zelfs of er een veer van een 99 model inzit? Zoja, dan moet het linksysteem van dat model er ook onder zitten. Anders klopt de ratio niet meer. Of zoek een showa schokbreker van een 2001 model met linksysteem. Of is het een wilbers schokbreker? Kontje mist idd een sticker. En op de deflectoren op de topkuip zouden ook nog stickers moeten. Je mist het achterspatbord? Ben wel benieuwd naar de uitlaat, dit lijkt op een eigenbouw ding, want je hebt geen losse linkpijp? Heeft iemand aardig aan zitten sleutelen.

Eens, de luchtinlaten lijken van een RSVR 2001 en de remklauwen lijken van een eerder model (model voor 2001). De OZ velgen zitten er ook niet onder, bij dit model zouden de gouden OZ variant eronder moeten liggen.
 
Bekijk bijlage 1382689

Toch even aan de kenners vragen; is dit origineel ? Het kuipwerk is van een mille R. De motor zelf van 2003. Op internet kom ik dan alleen deze kuip tegen op een echte 'R' met ohlins vering en goud kleurige oz wielen en deze hebben dan ook een stukje wit op de kont die deze niet heeft. Het zwarte frame lijkt wel te kloppen bij het bouwjaar. Volgens de verkoper is de motor zo geleverd uit de fabriek omdat het zou gaan om een overgangsmodel. Wie kan dit bevestigen en heeft meer informatie over deze uitvoering ?

Lekker met een grote boog om z'n fiets heen lopen. Er zijn zat goede wel originele Mille's te koop voor weinig geld :)
 
Dank voor de reacties. De verkoper ( ToCa Motors uit Willemstad op marktplaats ) reageerde telkens heel snel maar toen ik gisteren mijn bevindingen stuurde niet meer.

Niet verwonderlijk ;)

Gewoon lekker laten zitten joh en je op een andere Mille focussen.

Waar ben je eigenlijk specifiek naar op zoek en wat is je budget?
 
Een eerste type rsv vind ik leuker rijden dan een hoekig type. Dus zo eentje en dan het liefste een van de latere of iets met niet te veel km. Een echte "R" in het geel is ook wel mooi. Budget niet echt over nagedacht. Volgens mij koop ik al heel wat voor 4000 euro.
 
Een eerste type rsv vind ik leuker rijden dan een hoekig type. Dus zo eentje en dan het liefste een van de latere of iets met niet te veel km. Een echte "R" in het geel is ook wel mooi. Budget niet echt over nagedacht. Volgens mij koop ik al heel wat voor 4000 euro.

Zo'n gele 2003 R zie je heel weinig. Ook de zwarte komen niet zoveel langs, maar volgens mij zijn er uiteindelijk genoeg te vinden. Prachtige fiets sowieso 8-)
 
Die had ik gezien idd. Stevige prijs wel icm de kilometers en het bouwjaar ? Maar als daar nog wat ruimte in zit een goede optie.
Het is wel een R ,de prijs vind ik niet onredelijk en wie weet is de prijs onderhandelbaar,al is bijvoorbeeld een 2003 nog wat aantrekkelijker maar vind er maar
eens 1 ,ooit heb ik die gehad met slechts 8000km ,had ik nooit weg moeten doen.
 
hallo luitjes.
Voor een power-commander 3 af te laten stellen op een mille. Kent iemand een plek in de buurt van Limburg?
 
Daarom staat dat ook keurig in de advertentie vermeld; geen echte Haga.
Wel een hele mooie fiets trouwens..
Waar zie je dat staan dan,ik zie het niet.
Als je het woord replica bedoeld,zo heet de echte Haga ook.
Er had dan moeten staan een naar Haga replica omgebouwde RSV.
Dan ben je duidelijk met je advertentie,nu trapt een onwetende er makkelijk in.
 
Waar zie je dat staan dan,ik zie het niet.
Als je het woord replica bedoeld,zo heet de echte Haga ook.
Er had dan moeten staan een naar Haga replica omgebouwde RSV.
Uit de advertentie..
Te koop deze mooie rsv mille met 45.000 km. Helaas geen echte haga, maar wel een mooie stickerset met veel extra's.
 
Zoals aangegeven in de advertentie is het geen echte nee. Dan had je ook wel wat meer betaald. De kroonplaat is zeker wel echt. En er staan idd zat niet R op marktplaats voor minder. Al betwijfel ik of daar net zoveel onderhoud aan gepleegd is en netjes zijn met veel mooie onderdelen. Het is een vraagprijs, maar anders zal ik hem in onderdelen verkopen. Ik had het plan om er een R van te maken, maar ik had de kans om een hele mooie edwards te kopen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan