Gewoon Dennis
MF Veteraan - ZAC #346 -
Gen 2 kont erop ofniet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha ja dat klopt! Verder de eprom uit Garbo en (niet te zien op de foto) een titanium EVO sportdemper.Gen 2 kont erop ofniet?
Nice heb ik ook, alleen inmiddels geen Evo meer maar een highmount Leo ivm geluidseisenHaha ja dat klopt! Verder de eprom uit Garbo en (niet te zien op de foto) een titanium EVO sportdemper.
Verder zit er volgens mij nog wel de standaard tandwiel setting op. Heb jij daar nog een goede tip voor kwa verhouding?
Mooie uitlaat! Ja er zit bij die EVO een aangepaste db-killer. Zou goed moeten zijn tbv geluidsnorm. Ik moet hem nog zelf beoordelen a.s. zondag. Dan ga ik hem eens in het echt bekijkenNice heb ik ook, alleen inmiddels geen Evo meer maar een highmount Leo ivm geluidseisen Bekijk bijlage 1418692Bekijk bijlage 1418693
Aanbeveling voor tandwielverhouding staat in de opening, 16/43 wordt aangeraden voor beide types, ik rij momenteel zelf met 15/43 en wil 15/44 proberen maar kom momenteel niet weg met de brug ivm 200-60 achterbanden
Ja ik hd ‘m ook met killer maar kwam mooie bak herrie uit haha.Mooie uitlaat! Ja er zit bij die EVO een aangepaste db-killer. Zou goed moeten zijn tbv geluidsnorm. Ik moet hem nog zelf beoordelen a.s. zondag. Dan ga ik hem eens in het echt bekijken
200 achterband!?!? Wow!!!!!! Is dat niet lastiger met omgooien (bv. geert-timmerbocht)
Denk wel dat het sterk afhankelijk is van het circuit voor wat betreft de tandwiel verhouding. Ik ga zelf ook maar gewoon wat experimenteren denk ik. Rij zowel op Zolder als op Assen namelijk
Hoi! Ik ben aan het kijken naar een RSV1000R uit 2004. Nu staan er genoeg op Marktplaats en die hebben vaak rond de 35 a 40K op de teller. Nu lees ik bij een advertentie (van een motorzaak) dat ie net zijn “dure 40K beurt” er op heeft zitten. M.a.w. moet ik oppassen met het aanschaffen van een RSV rond die km-stand??
Ze zullen met de 'dure beurt' wel het kleppen stellen bedoelen. Daarnaast is onderhoud aan het link systeem van de achtervering nodig en de vorkolie mag elk jaar.
Link systeem en vork olie wordt meestal overgeslagen en dat kun je mooi meenemen in je onderhandeling.
De dynamo is er een om in de gaten te houden, ik lees vaak dat die het eigenlijk nog geen 20.000km vol houden.
Dit is van een Tuono, zal hetzelfde zijn als van de RSV.
Bekijk bijlage 1420274
Heb echt nog nooit gehoord van iemand die de kleppen moest stellen bij een Mille..
Dit “moet” bij de 40k dus begrijp ik..?
En linksysteem..? Dacht dat alleen bij Gen1 een zwakke plek was.
En ik denk dat er niemand is die bij welke fiets dan ook elke 10.000 de vorkolie wisselt
Ja oke.. maar om iemand nog álle “to-do’s” die volgens het boekje moeten, te geven als aankoop tips.. mwoahNiemand moet iets, maar de punten die je noemt hebben aandacht nodig bij het onderhoud van 40.000km volgens het onderhoudsboekje.
Link systeem van de gen2 is ook een zwak punt. Ik had een kapot seal en daarmee een vastzittende en roestend lager.
Bekijk bijlage 1420471
Maar het verteld wel wat of de fiets goed onderhouden is of , mede omdat het wel flinke kostenposten zijn , juist net niet.Ja oke.. maar om iemand nog álle “to-do’s” die volgens het boekje moeten, te geven als aankoop tips.. mwoah
Heb echt nog nooit gehoord van iemand die de kleppen moest stellen bij een Mille..
Dit “moet” bij de 40k dus begrijp ik..?
En linksysteem..? Dacht dat alleen bij Gen1 een zwakke plek was.
En ik denk dat er niemand is die bij welke fiets dan ook elke 10.000 de vorkolie wisselt
Fair point, en wat hier een stukje boven stond ook, het is wel een “onderhandel” waar natuurlijk. Als ie niét al die checks heeft gehad kan je wat van de prijs af lullen uiteraardMaar het verteld wel wat of de fiets goed onderhouden is of , mede omdat het wel flinke kostenposten zijn , juist net niet.
Ik vind het wel leuk om te sleutelen (s'winters) maar als ik dat linksysteem bij een motorzaak laat doen kon het nog wel eens een duur geintje worden.
Je kan het startrelais effe kortsluiten met een schroevendraaier. Als hij dan wel start is het je relais, zo niet waarschijnlijk je startmotor....Iemand enig idee waarom ik ik wel mijn brandstofpomp hoor als ik het contact aan zet, ik hoor ook het start relais klikken maar de startmotor blijft uit...
Ik heb nu, sinds ik de ‘98 als racer in de zac gebruik, al 2 x gehad dat ik ná een scherpe bocht (Strubben en laatste bocht Zandvoort) hij op het rechte stuk uitvalt.. EFI op dash en pas als ik stilsta kan ik ‘m weer starten..
Heeft me inmiddels al 2 goeie positiefs gekost dus zou graag weten hoe dit kan .. start daarna ook gewoon probleemloos.. vuiltje in benzine filter?? Hellingshoek sensor??
Heb ik aangedacht, maar.. zal EFI dan knipperen?Zou het de omval sensor zijn?
Ik heb werkelijk geen idee, kun je zo'n ding niet omzeilen?Heb ik aangedacht, maar.. zal EFI dan knipperen?
Thanks voor de tip, ik heb ooit jaren terug de hoofdzekering al eens stuk gehad, ga ze gewoon eens preventief vervangen!Ik heb werkelijk geen idee, kun je zo'n ding niet omzeilen?
Misschien heeft het er niets mee te maken maar met de SP1 had ik een hoofdzekering waar een haarscheurtje in zat,
nauwelijks te zien zonder bril maar soms als ik door een flink gat in het wegdek reed kapte hij ermee.
na vervanging van de zekering geen problemen meer gehad.
Soms zoek je je een ongeluk en soms zie je bij toeval iets vreemds.
Bij de SP1 kapte oa de brandstofpomp ermee en het FI lampje ging branden, de hoofd zekering zit normaal op het startrelais, alleen ik had er nog een aan de accubak.