Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Haha ja dat klopt! Verder de eprom uit Garbo en (niet te zien op de foto) een titanium EVO sportdemper.
Verder zit er volgens mij nog wel de standaard tandwiel setting op. Heb jij daar nog een goede tip voor kwa verhouding?
Nice heb ik ook, alleen inmiddels geen Evo meer maar een highmount Leo ivm geluidseisen
22C63639-C536-4B08-90BD-34CFAEC9AE35.jpeg
46519E5F-20C8-413E-8C61-9F095A5C5A3C.jpeg


Aanbeveling voor tandwielverhouding staat in de opening, 16/43 wordt aangeraden voor beide types, ik rij momenteel zelf met 15/43 en wil 15/44 proberen maar kom momenteel niet weg met de brug ivm 200-60 achterbanden 😂
 
Nice heb ik ook, alleen inmiddels geen Evo meer maar een highmount Leo ivm geluidseisen Bekijk bijlage 1418692Bekijk bijlage 1418693

Aanbeveling voor tandwielverhouding staat in de opening, 16/43 wordt aangeraden voor beide types, ik rij momenteel zelf met 15/43 en wil 15/44 proberen maar kom momenteel niet weg met de brug ivm 200-60 achterbanden 😂
Mooie uitlaat! Ja er zit bij die EVO een aangepaste db-killer. Zou goed moeten zijn tbv geluidsnorm. Ik moet hem nog zelf beoordelen a.s. zondag. Dan ga ik hem eens in het echt bekijken :)
200 achterband!?!? Wow!!!!!! Is dat niet lastiger met omgooien (bv. geert-timmerbocht)

Denk wel dat het sterk afhankelijk is van het circuit voor wat betreft de tandwiel verhouding. Ik ga zelf ook maar gewoon wat experimenteren denk ik. Rij zowel op Zolder als op Assen namelijk ;)
 
Mooie uitlaat! Ja er zit bij die EVO een aangepaste db-killer. Zou goed moeten zijn tbv geluidsnorm. Ik moet hem nog zelf beoordelen a.s. zondag. Dan ga ik hem eens in het echt bekijken :)
200 achterband!?!? Wow!!!!!! Is dat niet lastiger met omgooien (bv. geert-timmerbocht)

Denk wel dat het sterk afhankelijk is van het circuit voor wat betreft de tandwiel verhouding. Ik ga zelf ook maar gewoon wat experimenteren denk ik. Rij zowel op Zolder als op Assen namelijk ;)
Ja ik hd ‘m ook met killer maar kwam mooie bak herrie uit haha.
Denperwol vervangen en die kwam er na 100mm in hele vlokken uit 😂.

200-60 is mooi hoog en rond dus geen problemen mee. Band raakt alleen de ketting net aan, en bandenwarmer past niet tussen de brug en de band :+
 
Hoi! Ik ben aan het kijken naar een RSV1000R uit 2004. Nu staan er genoeg op Marktplaats en die hebben vaak rond de 35 a 40K op de teller. Nu lees ik bij een advertentie (van een motorzaak) dat ie net zijn “dure 40K beurt” er op heeft zitten. M.a.w. moet ik oppassen met het aanschaffen van een RSV rond die km-stand??
 
Hoi! Ik ben aan het kijken naar een RSV1000R uit 2004. Nu staan er genoeg op Marktplaats en die hebben vaak rond de 35 a 40K op de teller. Nu lees ik bij een advertentie (van een motorzaak) dat ie net zijn “dure 40K beurt” er op heeft zitten. M.a.w. moet ik oppassen met het aanschaffen van een RSV rond die km-stand??

Ze zullen met de 'dure beurt' wel het kleppen stellen bedoelen. Daarnaast is onderhoud aan het link systeem van de achtervering nodig en de vorkolie mag elk jaar.
Link systeem en vork olie wordt meestal overgeslagen en dat kun je mooi meenemen in je onderhandeling.
De dynamo is er een om in de gaten te houden, ik lees vaak dat die het eigenlijk nog geen 20.000km vol houden.

Dit is van een Tuono, zal hetzelfde zijn als van de RSV.
Screenshot_20190821-180409_Drive.jpg
 
Bedankt voor je snelle reactie 👍🏼. Moet dus vragen of deze beurt al is geweest en anders rekening mee houden qua prijs? Wat zou zo’n 40K beurt ong kosten?
 
Laatst bewerkt:
Is echt lastig te zeggen, als je alles laat doen volgens het boekje en het zit tegen en ze moeten de kleppen echt stellen, dan schiet je al snel boven de 500 euro, voorzichtig richting de 1000 (Dan praat ik incl alles vloeistoffen, misschien blokken, kettingset).
Je kunt eens rond bellen hoeveel het kost om de kleppen te laten controleren en wat het kost als ze gesteld moeten worden.

Verder hangt het echt heel erg af van de staat van de motor. Denk aan remschijven, ketting, tandwielen, rem en koppelingsvloeistof, vork olie. Als dit allemaal vervangen moet worden dan moet je even achter je oren krabben.

Heb je er al een specifiek op het oog?
 
Ze zullen met de 'dure beurt' wel het kleppen stellen bedoelen. Daarnaast is onderhoud aan het link systeem van de achtervering nodig en de vorkolie mag elk jaar.
Link systeem en vork olie wordt meestal overgeslagen en dat kun je mooi meenemen in je onderhandeling.
De dynamo is er een om in de gaten te houden, ik lees vaak dat die het eigenlijk nog geen 20.000km vol houden.

Dit is van een Tuono, zal hetzelfde zijn als van de RSV.
Bekijk bijlage 1420274

Heb echt nog nooit gehoord van iemand die de kleppen moest stellen bij een Mille.. 🤨
Dit “moet” bij de 40k dus begrijp ik..?
En linksysteem..? Dacht dat alleen bij Gen1 een zwakke plek was.
En ik denk dat er niemand is die bij welke fiets dan ook elke 10.000 de vorkolie wisselt 😂
 
Heb echt nog nooit gehoord van iemand die de kleppen moest stellen bij een Mille.. 🤨
Dit “moet” bij de 40k dus begrijp ik..?
En linksysteem..? Dacht dat alleen bij Gen1 een zwakke plek was.
En ik denk dat er niemand is die bij welke fiets dan ook elke 10.000 de vorkolie wisselt 😂

Niemand moet iets, maar de punten die je noemt hebben aandacht nodig bij het onderhoud van 40.000km volgens het onderhoudsboekje.

Link systeem van de gen2 is ook een zwak punt. Ik had een kapot seal en daarmee een vastzittende en roestend lager.

20190801_161524.jpg
 
Niemand moet iets, maar de punten die je noemt hebben aandacht nodig bij het onderhoud van 40.000km volgens het onderhoudsboekje.

Link systeem van de gen2 is ook een zwak punt. Ik had een kapot seal en daarmee een vastzittende en roestend lager.

Bekijk bijlage 1420471
Ja oke.. maar om iemand nog álle “to-do’s” die volgens het boekje moeten, te geven als aankoop tips.. mwoah
 
Ik ben iig blij met dit forum en de hulp. Dennis heeft ook per PM nog veel informatie gegeven, echt top 👍🏼. Nog een nachtje slapen en dan de knoop doorhakken voor een RSV1000R die ik heb gezien. Kom van een Fazer 600 waar ik al 6 jaar op rijdt en wil eens wat anders. En anders gaat het volgens mij zeker worden 😅
 
Ja oke.. maar om iemand nog álle “to-do’s” die volgens het boekje moeten, te geven als aankoop tips.. mwoah
Maar het verteld wel wat of de fiets goed onderhouden is of , mede omdat het wel flinke kostenposten zijn , juist net niet.
Ik vind het wel leuk om te sleutelen (s'winters) maar als ik dat linksysteem bij een motorzaak laat doen kon het nog wel eens een duur geintje worden.
 
Denk er ook aan dat de tellers van 2004 en 2005 Aprilia`s op 0 kunnen schieten na een accu wissel.....

- Checken of de achterbrug is gewisseld
- Vragen welke dynamo erin zit. De oude 500W fikt er vroeg of laat een keer uit
- Wanneer is de vering (voor en achter) voor het laatst geserviced
- Hoeft bij 40.000 nog geen probleem te zijn, maar check de balhoofdlagers ook meteen even
 
Heb echt nog nooit gehoord van iemand die de kleppen moest stellen bij een Mille.. 🤨
Dit “moet” bij de 40k dus begrijp ik..?
En linksysteem..? Dacht dat alleen bij Gen1 een zwakke plek was.
En ik denk dat er niemand is die bij welke fiets dan ook elke 10.000 de vorkolie wisselt 😂

Klepspeling controleren is wel verstandig. Zelf dit jaar voor het eerst gedaan en 3 kleppen stonden te strak. Als je beetje zoekt op het web vind je meer soortgelijke berichten.

Klepspeling bij de rsv verloopt blijkbaar niet snel maar dat wil niet zeggen dat stellen nooit nodig is.
 
Maar het verteld wel wat of de fiets goed onderhouden is of , mede omdat het wel flinke kostenposten zijn , juist net niet.
Ik vind het wel leuk om te sleutelen (s'winters) maar als ik dat linksysteem bij een motorzaak laat doen kon het nog wel eens een duur geintje worden.
Fair point, en wat hier een stukje boven stond ook, het is wel een “onderhandel” waar natuurlijk. Als ie niét al die checks heeft gehad kan je wat van de prijs af lullen uiteraard :Y
 
Iemand enig idee waarom ik ik wel mijn brandstofpomp hoor als ik het contact aan zet, ik hoor ook het start relais klikken maar de startmotor blijft uit...
 
Iemand enig idee waarom ik ik wel mijn brandstofpomp hoor als ik het contact aan zet, ik hoor ook het start relais klikken maar de startmotor blijft uit...
Je kan het startrelais effe kortsluiten met een schroevendraaier. Als hij dan wel start is het je relais, zo niet waarschijnlijk je startmotor....
 
Ik heb nu, sinds ik de ‘98 als racer in de zac gebruik, al 2 x gehad dat ik ná een scherpe bocht (Strubben en laatste bocht Zandvoort) hij op het rechte stuk uitvalt.. EFI op dash en pas als ik stilsta kan ik ‘m weer starten..
Heeft me inmiddels al 2 goeie positiefs gekost dus zou graag weten hoe dit kan 😂.. start daarna ook gewoon probleemloos.. vuiltje in benzine filter?? Hellingshoek sensor??
 
Ik heb nu, sinds ik de ‘98 als racer in de zac gebruik, al 2 x gehad dat ik ná een scherpe bocht (Strubben en laatste bocht Zandvoort) hij op het rechte stuk uitvalt.. EFI op dash en pas als ik stilsta kan ik ‘m weer starten..
Heeft me inmiddels al 2 goeie positiefs gekost dus zou graag weten hoe dit kan 😂.. start daarna ook gewoon probleemloos.. vuiltje in benzine filter?? Hellingshoek sensor??

Zou het de omval sensor zijn?
 
Heb ik aangedacht, maar.. zal EFI dan knipperen?
Ik heb werkelijk geen idee, kun je zo'n ding niet omzeilen?

Misschien heeft het er niets mee te maken maar met de SP1 had ik een hoofdzekering waar een haarscheurtje in zat,
nauwelijks te zien zonder bril maar soms als ik door een flink gat in het wegdek reed kapte hij ermee.
na vervanging van de zekering geen problemen meer gehad.
Soms zoek je je een ongeluk en soms zie je bij toeval iets vreemds.
Bij de SP1 kapte oa de brandstofpomp ermee en het FI lampje ging branden, de hoofd zekering zit normaal op het startrelais, alleen ik had er nog een aan de accubak.
 
Ik heb werkelijk geen idee, kun je zo'n ding niet omzeilen?

Misschien heeft het er niets mee te maken maar met de SP1 had ik een hoofdzekering waar een haarscheurtje in zat,
nauwelijks te zien zonder bril maar soms als ik door een flink gat in het wegdek reed kapte hij ermee.
na vervanging van de zekering geen problemen meer gehad.
Soms zoek je je een ongeluk en soms zie je bij toeval iets vreemds.
Bij de SP1 kapte oa de brandstofpomp ermee en het FI lampje ging branden, de hoofd zekering zit normaal op het startrelais, alleen ik had er nog een aan de accubak.
Thanks voor de tip, ik heb ooit jaren terug de hoofdzekering al eens stuk gehad, ga ze gewoon eens preventief vervangen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan