Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Check je bedrading van en naar de brandstofpomp eens goed, had ooit een breukje in de bedrading en de mille stopte toen ook af en toe, hele zoektocht.
Uiteindelijk breuk ontdekt, draadboompje vernieuwd, probleem weg.
 
Je kan het startrelais effe kortsluiten met een schroevendraaier. Als hij dan wel start is het je relais, zo niet waarschijnlijk je startmotor....
Je start relais is toch dat ronde geval met de plus en de min van je accu? Gaat dat niet enorm knetteren? 😆
 
Ik hoor wel dat hij zijn best doet maar vermoed dat de accu nu roet in het eten gooit.. Te weinig prik.
Vorige week mijn startrelais opgehaald bij Roke in mijdrecht. Kreeg als tip dat het relais vaak stuk gaat door een minder wordende accu....
Misschien verstandig om deze (ook) te vervangen.
 
Vorige week mijn startrelais opgehaald bij Roke in mijdrecht. Kreeg als tip dat het relais vaak stuk gaat door een minder wordende accu....
Misschien verstandig om deze (ook) te vervangen.
Goede tip, welk relais heb jij er nu tussen zitten dan?
 
Eindelijk in het bezit van een echte circuitmotor, in de "variant" van een Aprilia RSV Mille! Klein stukje gereden.....en wat gaat dat ding van zijn plek zeg!!! Kan niet wachten om hem op het circuit uit te proberen :)

Tandwiel verhouding momenteel 15/42

Wel nog de uitlaatdemper een keer voorzien van nieuwe dempingsmatten :D
20190825_153250.jpg
20190825_153230.jpg


Mijn eerste twin en wil nu al niet meer anders!! Wat een heerlijke sound!
 
Eindelijk in het bezit van een echte circuitmotor, in de "variant" van een Aprilia RSV Mille! Klein stukje gereden.....en wat gaat dat ding van zijn plek zeg!!! Kan niet wachten om hem op het circuit uit te proberen :)

Tandwiel verhouding momenteel 15/42

Wel nog de uitlaatdemper een keer voorzien van nieuwe dempingsmatten :DBekijk bijlage 1421615Bekijk bijlage 1421616

Mijn eerste twin en wil nu al niet meer anders!! Wat een heerlijke sound!
GAaf! Apart met die kont. Best andere vertanding, standaard 17/43.
 
Misschien is het al eens besproken hier ergens op het forum, maar kan iemand iets vertellen over het verschil tussen de RSV Mille R (2003) en de RSV1000R (2004)? Ik twijfel om een van deze twee te kopen. Ben vooral benieuwd of iemand de verschillen weet te benoemen qua zithouding, rijgedrag, en andere zaken die goed zijn om te weten om voor het ene of juist het andere model te gaan? De Mille R heeft standaard mooi spul er op zitten zoals een stuurdemper, Ohlins vering en nog wat zaken. Het valt me op dat beide modellen qua prijs helemaal niet zover van elkaar af staan. Opvallend?
 
Misschien is het al eens besproken hier ergens op het forum, maar kan iemand iets vertellen over het verschil tussen de RSV Mille R (2003) en de RSV1000R (2004)? Ik twijfel om een van deze twee te kopen. Ben vooral benieuwd of iemand de verschillen weet te benoemen qua zithouding, rijgedrag, en andere zaken die goed zijn om te weten om voor het ene of juist het andere model te gaan? De Mille R heeft standaard mooi spul er op zitten zoals een stuurdemper, Ohlins vering en nog wat zaken. Het valt me op dat beide modellen qua prijs helemaal niet zover van elkaar af staan. Opvallend?
Wat voor mij persoonlijk de verschillen zijn is dat een Gen2 (2004+) meer vermogen heeft maar dit geleidelijker afgeeft, de Gen1 (tot 2003) is wat rauwer met zn koppel.
Ook vind ik de zithouding van een Gen2 meer “op de polsen” en die van een Gen1 wat relaxter.
Een Gen1 R heeft idd leuke goodies als Öhlins etc, maar een Gen2 heeft dan weer radiale remklauwen/rempomp dus qua remkracht niets te klagen.

My 2 cents na 20.000km Gen1 (and counting)
En 2000km Gen 2 (and counting) 😎😄
 
Bedankt voor je toelichting. Druk op de polsen ben ik wat bang voor, maar het lijkt me ook wel leuk om eens een supersport te rijden. Als de Gen1 wat relaxer is dan is dat zeker het overwegen waard om voor dat model te gaan.
 
Bedankt voor je toelichting. Druk op de polsen ben ik wat bang voor, maar het lijkt me ook wel leuk om eens een supersport te rijden. Als de Gen1 wat relaxer is dan is dat zeker het overwegen waard om voor dat model te gaan.
Dit is uiteraard puur persoonlijk maar ik rij de Gen 1 al een paar jaren probleemloos, en race er sinds dit jaar ook mee, en stap na een dag rijden of racen zonder moeite af.
Bij de Gen 2 heb ik “last” van mn nek/schouder (heb schouder operatie gehad 3jr terug) maar ik zou zeggen probeer beide eens.
De Gen2 is qua handeling/vermogen wel een step up uiteraard, maar de Gen1 rijdt niet als een zware/oude/lompe fiets *O*

(Excuus om te posen O-) )
CFC8CA24-E824-4485-B6A8-F4778CD69C0A.jpeg
BC122AF5-CA03-4B17-80C3-8C6623D5B4B5.jpeg
 
Had dit nog opgezocht, dan lijkt er weinig verschil in de zitpositie. Extra vermogen is geen ding, krijg sowieso veel meer vermogen tov mijn huidige Fazer 600 😅

En nog een ander vraagje. Waarom hebben sommige modellen uit 2003 een enkele en andere een dubbele uitlaat?
 

Bijlagen

  • 228274D1-FDF5-454A-B85C-A4DAAC6047CA.jpeg
    228274D1-FDF5-454A-B85C-A4DAAC6047CA.jpeg
    66,2 KB · Weergaven: 13
  • 71CAC637-924A-4E45-BA54-03E1C33969E9.jpeg
    71CAC637-924A-4E45-BA54-03E1C33969E9.jpeg
    67,7 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Hoi, klein incident gehad met m'n bol d'or.
Welke stuurgewichten zijn geschikt voor Gen2 Aprilia RSV 1000? Of heeft iemand toevallig iets liggen of tip? Bedankt!
R&G al gezien en Barracuda (kan daar alleen niet het juiste model van vinden).
 
Misschien is het al eens besproken hier ergens op het forum, maar kan iemand iets vertellen over het verschil tussen de RSV Mille R (2003) en de RSV1000R (2004)? Ik twijfel om een van deze twee te kopen. Ben vooral benieuwd of iemand de verschillen weet te benoemen qua zithouding, rijgedrag, en andere zaken die goed zijn om te weten om voor het ene of juist het andere model te gaan? De Mille R heeft standaard mooi spul er op zitten zoals een stuurdemper, Ohlins vering en nog wat zaken. Het valt me op dat beide modellen qua prijs helemaal niet zover van elkaar af staan. Opvallend?
Ik heb een 2003 R staan die eventueel van eigenaar mag wisselen als je interesse hebt :)
 
Had dit nog opgezocht, dan lijkt er weinig verschil in de zitpositie. Extra vermogen is geen ding, krijg sowieso veel meer vermogen tov mijn huidige Fazer 600 😅

En nog een ander vraagje. Waarom hebben sommige modellen uit 2003 een enkele en andere een dubbele uitlaat?
Haha grappig nooit gezien zo, scheelt zo te zien maar 1 graad maar ik denk dat dat ook ligt aan je eigen bouw.
Dubbele/enkele uitlaat is gewoon hoe die verkocht is/hoe die later geüpgrade is :Y
 
Hoi, klein incident gehad met m'n bol d'or.
Welke stuurgewichten zijn geschikt voor Gen2 Aprilia RSV 1000? Of heeft iemand toevallig iets liggen of tip? Bedankt!
R&G al gezien en Barracuda (kan daar alleen niet het juiste model van vinden).

https://www.mlmparts.com/nl/pro-bolt-bar-ends-aluminium-voor-aprilia-rsv-1000.html
Aftermarket stuurgewichten zijn veel lichter dan de orginele en kunnen wat meer trillingen geven in de clipons. Binnenwerk van de orginele stuurgewichten moet je uit de stuurhelft halen, dan de aftermarket stuurgewichten erin schroeven.
Ik zou voor orgineel gaan als ik op de weg zou rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan