Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Haha grappig nooit gezien zo, scheelt zo te zien maar 1 graad maar ik denk dat dat ook ligt aan je eigen bouw.
Dubbele/enkele uitlaat is gewoon hoe die verkocht is/hoe die later geüpgrade is :Y

Verschil zit denk ik in het type rsv , 2003 was het overgangsjaar zowel het oude type rsv mille als het nieuwe type rsv1000r werden toen verkocht, de oude had standaard 1 demper alle "nieuwe " rsv1000r's een dubbele demper.
 
Mijn beste Aprilia rijders,

Ik zoek nog een Buddyseat voor mijn Aprilia RSV Mille van 2002.

Ik hoop dat er iemand op het voor hem is die mij kan helpen Ik zal ook nog onder de gezocht advertenties een oproep doen.

In ieder geval alvast bedankt
 
https://www.mlmparts.com/nl/pro-bolt-bar-ends-aluminium-voor-aprilia-rsv-1000.html
Aftermarket stuurgewichten zijn veel lichter dan de orginele en kunnen wat meer trillingen geven in de clipons. Binnenwerk van de orginele stuurgewichten moet je uit de stuurhelft halen, dan de aftermarket stuurgewichten erin schroeven.
Ik zou voor orgineel gaan als ik op de weg zou rijden...

Thanks!

Heeft iemand toevallig een of twee stuurgewichten liggen voor een RSV 1000 R (Gen 2)? Bedankt alvast.
 
Mijn beste Aprilia rijders,

Ik zoek nog een Buddyseat voor mijn Aprilia RSV Mille van 2002.

Ik hoop dat er iemand op het voor hem is die mij kan helpen Ik zal ook nog onder de gezocht advertenties een oproep doen.

In ieder geval alvast bedankt

Heb ik voor je.
 
Hallo allemaal, sinds kort heb ik ook een RSV mille (bj 2003). Echt genieten *O*

Het eerste wat me opviel is dat ze in Italië blijkbaar zo veel toeteren dat ze dat belangrijker vinden dan de richtingaanwijzers.
Tijdens de proefrit heb ik wel 100x getoeterd omdat die verdomde claxon knop boven de richtingaanwijzers zit.
Maar dat is wel grappig, ik hoop dat het gaat wennen maar op o.a. rotondes zit ik afentoe nog te prutsen.

Helaas doet de achterrem het maar matig, ik heb al gelezen dat dit veel voorkomt.
Weet iemand hier een goede oplossing voor? remklauw vervangen voor een ander type of stalen remleidingen oid?

Gr!
 
Hallo allemaal, sinds kort heb ik ook een RSV mille (bj 2003). Echt genieten *O*

Het eerste wat me opviel is dat ze in Italië blijkbaar zo veel toeteren dat ze dat belangrijker vinden dan de richtingaanwijzers.
Tijdens de proefrit heb ik wel 100x getoeterd omdat die verdomde claxon knop boven de richtingaanwijzers zit.
Maar dat is wel grappig, ik hoop dat het gaat wennen maar op o.a. rotondes zit ik afentoe nog te prutsen.

Helaas doet de achterrem het maar matig, ik heb al gelezen dat dit veel voorkomt.
Weet iemand hier een goede oplossing voor? remklauw vervangen voor een ander type of stalen remleidingen oid?

Gr!

Heel goed ontluchten. Zie deze bijvoorbeeld:
 
@Acer1000: Bedankt voor het filmpje, top!

Zojuist vloog ineens m'n db killer uit de MIVV demper. Er kwam best veel vermogen vrij! Maar goed, een 1000cc V-twin die alles door dat kleine pijpje moet stuwen.. was te verwachten dat dat vermogen kost. Hopen dat MIVV een nieuwe killer wil opsturen want het was de orginele popnagel van een vrij nieuwe demper! Baal er wel van... hij ligt nu ergens op de A2 😓
 
Laatst bewerkt:
@Acer1000: Bedankt voor het filmpje, top!

Zojuist vloog ineens m'n db killer uit de MIVV demper. Er kwam best veel vermogen vrij! Maar goed, een 1000cc V-twin die alles door dat kleine pijpje moet stuwen.. was te verwachten dat dat vermogen kost. Hopen dat MIVV een nieuwe killer wil opsturen want het was de orginele popnagel van een vrij nieuwe demper! Baal er wel van... hij ligt nu ergens op de A2 😓

Hopelijk heeft het wegvliegen van je decibel killer niets te maken met de dode die ze gisteren hebben gevonden langs de A2 😈
 
Hallo allemaal, sinds kort heb ik ook een RSV mille (bj 2003). Echt genieten *O*

Het eerste wat me opviel is dat ze in Italië blijkbaar zo veel toeteren dat ze dat belangrijker vinden dan de richtingaanwijzers.
Tijdens de proefrit heb ik wel 100x getoeterd omdat die verdomde claxon knop boven de richtingaanwijzers zit.
Maar dat is wel grappig, ik hoop dat het gaat wennen maar op o.a. rotondes zit ik afentoe nog te prutsen.

Helaas doet de achterrem het maar matig, ik heb al gelezen dat dit veel voorkomt.
Weet iemand hier een goede oplossing voor? remklauw vervangen voor een ander type of stalen remleidingen oid?

Gr!

Enige echte oplossing is het monteren van een andere rempomp, ter hoogte van je rechterstepje. Bepaalde Ducati rempompen lenen zich daar prima voor. Kan iemand hier vast wel meer over vertellen. Het goed ontluchten van het originele systeem biedt eigenlijk amper soelaas.
 
@Acer1000: Bedankt voor het filmpje, top!

Zojuist vloog ineens m'n db killer uit de MIVV demper. Er kwam best veel vermogen vrij! Maar goed, een 1000cc V-twin die alles door dat kleine pijpje moet stuwen.. was te verwachten dat dat vermogen kost. Hopen dat MIVV een nieuwe killer wil opsturen want het was de orginele popnagel van een vrij nieuwe demper! Baal er wel van... hij ligt nu ergens op de A2 😓
Weet je dus meteen waarom je beter zonder kan rijden O-)
 
Afgelopen maandag de 4uren van Assen gereden, helaas op de Mille want die gooide in Q4 alle olie eruit (borgbout uit deksel geknapt/getrild/whatever)
Maar toen ik de rest loshaalde kwam mij een 1race oude filter tegemoet, glimmend alsnog ie met metallic grijs gespoten was.. kan ik dit blok ook bestempelen als schroot of is dit zilvere gruis niet zo erg als goud (bigend)?
134F49F6-AA73-470D-8C2D-072AC7F48282.jpeg
 
Gruis is iig niet goed...

Ligt er ook aan wat je nou met dat blok wil doen Wil je hem uit elkaar halen en uitzoeken wat er aan de hand is en repareren of is het afgeschreven en dan een ander blok eronder

Magneetje onder in de carterpan maken.. die pakt het grootste gedeelte van de metalen gruis op. Dan circuleert het in ieder geval niet in je blok.

Alu gruis kan ik 1.2.3 geen hulpmiddel voor verzinnen
 
Nouja donorblokken doe ik sowieso niet aan je weet immers niet waar dat andere blok wegkomt.
Heb gewoon het idee dat deze blokken met kmstand 50k+, racen op circuit gewoon niet zo lekker vinden.
Dus ik denk dat deze ook weggaat (in onderdelen evt)

Ook mijn straat Aprilia Rsv1000R ‘06 komt te koop :Y
Mocht iemand, iemand weten die geinteresseerd is ✌️
5CF7E4AC-8762-42BD-BBA4-07CB81A510D1.jpeg
 
Hallo allemaal, sinds kort heb ik ook een RSV mille (bj 2003). Echt genieten *O*

Het eerste wat me opviel is dat ze in Italië blijkbaar zo veel toeteren dat ze dat belangrijker vinden dan de richtingaanwijzers.
Tijdens de proefrit heb ik wel 100x getoeterd omdat die verdomde claxon knop boven de richtingaanwijzers zit.
Maar dat is wel grappig, ik hoop dat het gaat wennen maar op o.a. rotondes zit ik afentoe nog te prutsen.

Helaas doet de achterrem het maar matig, ik heb al gelezen dat dit veel voorkomt.
Weet iemand hier een goede oplossing voor? remklauw vervangen voor een ander type of stalen remleidingen oid?

Gr!

Ik heb zelf de rearsets gemonteerd van aprilia performance. Deze komt met de remcylinder op een andere positie en had ik na 16 jaar eindelijk een fatsoenlijke achterrem :+

8C677290-00D0-49B6-915A-961D2E44D128.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Welke bok gebruiken jullie om de voorkant op te bokken....

Ik heb gezocht en gegoogeld maar ik wordt er niets wijzer van.

Ik heb een bok met van die puntjes maar die past niet
 
Nouja donorblokken doe ik sowieso niet aan je weet immers niet waar dat andere blok wegkomt.
Heb gewoon het idee dat deze blokken met kmstand 50k+, racen op circuit gewoon niet zo lekker vinden.
Dus ik denk dat deze ook weggaat (in onderdelen evt)

Ook mijn straat Aprilia Rsv1000R ‘06 komt te koop :Y
Mocht iemand, iemand weten die geinteresseerd is ✌

Mocht ie in onderdelen weg gaan, ik ben nog op zoek naar een extra set wielen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan