Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Goedeavond peeps,

Afgelopen week heeft de aprilia mij helaas laten staan. Wilde niet meer starten. Bij de poging hem te starten resette hij continu het dashboard.
Accu bleek nog goed (wel een 10Ah, heb begrepen dat een iets zwaardere geen verkeerd optie is. Hoe is jullie ervaring hiermee?)
Startrelais uitgesloten evenals de startmotor. Hier zit het probleem dus niet in.

Accu aan de lader gezet en opnieuw proberen na de motor in zijn 3 een paar keer heen en weer gereden te hebben (cilinders net in een andere stand zetten)
Hij slaat op dit moment we aan... voor een seconde of 3,4,5. Vervolgens valt hij dood en weergeeft het scherm ''No start'' :$

Iemand enig idee waar het probleem in kan zitten? of misschien zelf al eens meegemaakt?

Alle reacties zijn welkom. Goed weekend alvast!
 
84ee039e2c2383e0070463ff0c90d2962a1f647c_PW_ORBS_B_Jan122017_20.jpg


Het is een 2 in 1 stand. Je krijgt er dan ook 3 verschillende steunen bij. diverse kleuren verkrijgbaar
 
Afgelopen maandag de 4uren van Assen gereden, helaas op de Mille want die gooide in Q4 alle olie eruit (borgbout uit deksel geknapt/getrild/whatever)
Maar toen ik de rest loshaalde kwam mij een 1race oude filter tegemoet, glimmend alsnog ie met metallic grijs gespoten was.. kan ik dit blok ook bestempelen als schroot of is dit zilvere gruis niet zo erg als goud (bigend)?
Zag het op IG voorbijkomen. Zuur! Op zoek naar een nieuwe mille voor op het circuit of wordt het nu iets totaal anders?
 
Zag het op IG voorbijkomen. Zuur! Op zoek naar een nieuwe mille voor op het circuit of wordt het nu iets totaal anders?
Nee dit is Mille 2 die ik gesloopt heb dit seizoen, ben er wel even klaar mee..donorblok is risico en budget voor een nieuwe/andere is er niet.
Hij gaat (denk ik) weg in onderdelen, de RSV1000R '06 gaat ook weg en er komt een trackready fiets voor 2020 voor terug 8-)
 
Goedeavond peeps,

Afgelopen week heeft de aprilia mij helaas laten staan. Wilde niet meer starten. Bij de poging hem te starten resette hij continu het dashboard.
Accu bleek nog goed (wel een 10Ah, heb begrepen dat een iets zwaardere geen verkeerd optie is. Hoe is jullie ervaring hiermee?)
Startrelais uitgesloten evenals de startmotor. Hier zit het probleem dus niet in.

Accu aan de lader gezet en opnieuw proberen na de motor in zijn 3 een paar keer heen en weer gereden te hebben (cilinders net in een andere stand zetten)
Hij slaat op dit moment we aan... voor een seconde of 3,4,5. Vervolgens valt hij dood en weergeeft het scherm ''No start'' :$

Iemand enig idee waar het probleem in kan zitten? of misschien zelf al eens meegemaakt?

Alle reacties zijn welkom. Goed weekend alvast!
Goedeavond peeps,

Afgelopen week heeft de aprilia mij helaas laten staan. Wilde niet meer starten. Bij de poging hem te starten resette hij continu het dashboard.
Accu bleek nog goed (wel een 10Ah, heb begrepen dat een iets zwaardere geen verkeerd optie is. Hoe is jullie ervaring hiermee?)
Startrelais uitgesloten evenals de startmotor. Hier zit het probleem dus niet in.

Accu aan de lader gezet en opnieuw proberen na de motor in zijn 3 een paar keer heen en weer gereden te hebben (cilinders net in een andere stand zetten)
Hij slaat op dit moment we aan... voor een seconde of 3,4,5. Vervolgens valt hij dood en weergeeft het scherm ''No start'' :$

Iemand enig idee waar het probleem in kan zitten? of misschien zelf al eens meegemaakt?

Alle reacties zijn welkom. Goed weekend alvast!


brandstof toevoer? Verstopte filter?
Remreiniger bij de luchtinlaat spuiten... Dan starten kijken of hij dan langer loopt.. Doet ie dat, dan kan je een probleem met je brandstoftoevoer hebben.

Het dashbord doet raar als de accu een spanningsdip heeft.. Dat zou t kunnen verklaren .

Het kan ook een probleem met het electrische systeem zijn.. Bobines..ecu... Ontstekingsspoel..
Maar dat is ver gezocht denk ik zo omdat ie eventjes loopt..

Mischien hier rsv engeneers op t forum die uitsluitsel kunnen geven
 
Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.

Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?

Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.
 
Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.

Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?

Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.

de thermoswitsh kun je testen in een pannetje water dat je aan de kook brengt, liefst met een thermometer natuurlijk,
de 2 contacten aan een ohm meter en als de weerstand verandert werkt ie.
Volgens mij slaat de fan aan rond de 97 gr en weer af rond de 93 gr.
vaak is zo'n thermoswitch veel duurder dan een van een auto, ik had er een van een nissan prairie in mijn Honda SP1 gemonteerd.
deze was bij de automaterialenzaak (cartall oid) maar €16 of zo.
Van belang is vaak alleen de schroefdraadmaat,als je deze weet kun je op het web zoeken naar een vergelijkbare, ook wat betreft het temperatuurbereik voor het in en uitschakelen.
 
Dank! Vandaag leek die het weer te doen, nu bij 88 graden maar eens aankijken.

Tijden het rijden komt mijne niet hoger als 80-85 gr , ook niet in Frankrijk, in de stad of voor het stoplicht loopt het op totdat de fan aanslaat.
Is jouwe wel goed ontlucht? , was bij mij nogal een klusje om alle lucht eruit te krijgen, ik wist de juiste procedure ook niet te vinden.
 
Goedeavond peeps,

Afgelopen week heeft de aprilia mij helaas laten staan. Wilde niet meer starten. Bij de poging hem te starten resette hij continu het dashboard.
Accu bleek nog goed (wel een 10Ah, heb begrepen dat een iets zwaardere geen verkeerd optie is. Hoe is jullie ervaring hiermee?)
Startrelais uitgesloten evenals de startmotor. Hier zit het probleem dus niet in.

Accu aan de lader gezet en opnieuw proberen na de motor in zijn 3 een paar keer heen en weer gereden te hebben (cilinders net in een andere stand zetten)
Hij slaat op dit moment we aan... voor een seconde of 3,4,5. Vervolgens valt hij dood en weergeeft het scherm ''No start'' :$

Iemand enig idee waar het probleem in kan zitten? of misschien zelf al eens meegemaakt?

Alle reacties zijn welkom. Goed weekend alvast!

Opgelost! Probleem zat hem in de omvalsensor. Thanks voor het meedenken hier!
 
Past een ‘98 kuipset op een ‘02 fiets? Meende dat de tank van een ‘03/of een R anders is?

Aprilia rsv mille ‘98 in onderdelen mocht iemand nog onderdelen zoeken..
Past, alleen de zijpaneeltjes zijn anders ,kleiner van de 01 > types door de andere tank.
Het ruitje is ook anders van een 98 er , geloof iets minder taps toelopend.
Heb zelf nu een 2001> kuipset op mijn 98er..
 
Terug
Bovenaan Onderaan