Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Inderdaad, rotor is bij nader inzien ook niet zo fris meer.

PB verstuurd.
Heb ik liggen (van een Falco, maar is het zelfde), zit nog in de afdekkap. Is schijnbaar aan te raden om te laten zitten omdat de stator met locktite in de afdekkap zit. Vast is vast zeg maar. Stuur maar een PB bij interesse :t

Moet je niet ook de rotor hebben trouwens? Die heb ik ook (heb een heel onderblok met bak voor onderdelen).
 
Wel een prachtige fiets en mooie combi met die blauwe OZ's. Prijs is vrij stevig dat wel. Al plannen voor wat nieuws?

Thanks!

Prijs is stevig inderdaad. Heb de wielen en uitlaat er later los bijgekocht. In de totale verkoop valt de prijs daarom hoger uit. Tevens ook de reden om de losse verkoop van de wielen als optie aan te bieden. De verkoop van de motor met originele wielen wordt dan een stuk aantrekkelijker.

Zal niet direct een nieuwe ''daily driver'' komen. Die ouwe van me heeft vroeger altijd MV en Moto Guzzi gereden, een leuk opknap project om samen op te pakken lijkt me gaaf.
 
Ik rij met een rsv1000r van 2007. Ik vind dat de moto nogal snel warm is/loopt en vroeg me af of dit eigen is aan dit model. Bij gewoon gebruik, geen stad ofzo geeft hij snel 87 graden aan. Bij stilstaan, stad gaat dit al naar 98 graden en meer. De moto voelt ook heel lang nadat ik gestopt ben met rijden warm aan.
 
Ik rij met een rsv1000r van 2007. Ik vind dat de moto nogal snel warm is/loopt en vroeg me af of dit eigen is aan dit model. Bij gewoon gebruik, geen stad ofzo geeft hij snel 87 graden aan. Bij stilstaan, stad gaat dit al naar 98 graden en meer. De moto voelt ook heel lang nadat ik gestopt ben met rijden warm aan.
Heeft mijn Tuono ook. Snelweg is rond de 78 graden. Rustiger verkeer, 50km zone met est rotondes en kort stilstaan is rond die 87 graden. Stad met veel stilstaan is richting de 98 waarbij de ventilator ook aanslaat.
 
Beste apriliamannen,

Mijn RSV Mille heeft een 4-2 uitlaatsysteem... Nou heb ik een duositje aangeschaft.

Graag zou ik willen weten of "jullie" weten of de duostepjes van andere aprilia's die wel standaard een 4-2 systemen hebben op die van mij passen, zodat ik op beide stepjes een bevestegingspunt heb voor de uitlaaten.

Of zijn ze te koop?


Graag hoor ik van jullie...

De foto laat zien wat ik nu heb.
 

Bijlagen

  • IMG-20190918-WA0001.jpg
    IMG-20190918-WA0001.jpg
    150 KB · Weergaven: 12
Ik rij met een rsv1000r van 2007. Ik vind dat de moto nogal snel warm is/loopt en vroeg me af of dit eigen is aan dit model. Bij gewoon gebruik, geen stad ofzo geeft hij snel 87 graden aan. Bij stilstaan, stad gaat dit al naar 98 graden en meer. De moto voelt ook heel lang nadat ik gestopt ben met rijden warm aan.

Er zit maar 2,5 liter koelvloeistof in het systeem, dat is idd erg snel op temperatuur.
Mijn Honda SP1 had het ook, 25 meter gereden en de meter staat al op ruim 40 graden.
Wat niet wil zeggen dat je dan al flink op het gas kan gaan, de temperatuur van de olie is dan nog lang niet op bedrijfstemperatuur.
Verder blijft mijn (Tuono 07) ook rond de waardes hangen die jij meld, maar bij mij slaat de koelfan aan bij 97 graden, bij 93 gaat ie dan weer uit.
Controleer iig de werking van de fan.
 
Beste apriliamannen,

Mijn RSV Mille heeft een 4-2 uitlaatsysteem... Nou heb ik een duositje aangeschaft.

Graag zou ik willen weten of "jullie" weten of de duostepjes van andere aprilia's die wel standaard een 4-2 systemen hebben op die van mij passen, zodat ik op beide stepjes een bevestegingspunt heb voor de uitlaaten.

Of zijn ze te koop?


Graag hoor ik van jullie...

De foto laat zien wat ik nu heb.
Een 4-2 uitlaatsysteem op een mille vind ik best knap...:+ vwb duosteps; volgens mij moet je zelf wat freubelen...
 
Je kan de originele steps ervoor monteren, mrt wat spacers. Je hebt ook stepjes die je enkel vervangt voor de boot van de uitlaatstrap.
 
Beste apriliamannen,

Mijn RSV Mille heeft een 4-2 uitlaatsysteem... Nou heb ik een duositje aangeschaft.

Graag zou ik willen weten of "jullie" weten of de duostepjes van andere aprilia's die wel standaard een 4-2 systemen hebben op die van mij passen, zodat ik op beide stepjes een bevestegingspunt heb voor de uitlaaten.

Of zijn ze te koop?


Graag hoor ik van jullie...

De foto laat zien wat ik nu heb.
Je kan de originele steps ervoor monteren, mrt wat spacers. Je hebt ook stepjes die je enkel vervangt voor de boot van de uitlaatstrap.

Ik zou onder geen enkele voorwaarden de standaard RSV stepjes gebruiken bij een dubbele Akra systeem. Die hangen namelijk net wat lager. Dit heeft als resultaat dat je uitlaten onder een andere hoek komen te hangen. Dit zorgt er dan weer voor dat de uitlaten aan de achterkant lager uitkomen, wat ik persoonlijk een stuk minder mooi vind. En dat de beugels rondom je dempers op een net andere plek komen te zitten. Je gaat dan de slijtplekken onder je huidige beugels zien.

Daarbij, wat moet je met duo-steptjes op een Mille? Het is als passagier zeer beroerd... 🙂
 
Ik zou onder geen enkele voorwaarden de standaard RSV stepjes gebruiken bij een dubbele Akra systeem. Die hangen namelijk net wat lager. Dit heeft als resultaat dat je uitlaten onder een andere hoek komen te hangen. Dit zorgt er dan weer voor dat de uitlaten aan de achterkant lager uitkomen, wat ik persoonlijk een stuk minder mooi vind. En dat de beugels rondom je dempers op een net andere plek komen te zitten. Je gaat dan de slijtplekken onder je huidige beugels zien.

Daarbij, wat moet je met duo-steptjes op een Mille? Het is als passagier zeer beroerd... 🙂



Ik heb 2 jongens die zooo graag bij papa op de motor willen. Geen keus..
 

Bijlagen

  • IMG-20190911-WA0000.jpg
    IMG-20190911-WA0000.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 15
Ik heb 2 jongens die zooo graag bij papa op de motor willen. Geen keus..

Hmmm, shit, da's wel heel tof natuurlijk...

Ik heb weleens custom made stepjes gezien waarbij de carbon hangers intact werdengelaten en dan een soort van extra stepje er tegenaan werd gemonteerd. Maar hoe dat ook alweer precies zat...

Ik zal morgen eens gaan zoeken op 'het internet', wie weet dat ik het nog ergens tegen kom.
 
Ik heb 2 jongens die zooo graag bij papa op de motor willen. Geen keus..

Hier hetzelfde probleem 🥴
Zoontje van 9 die erover begint en een dochtertje van 4 die er ook steeds vaker op wil zitten 😊
Mooi systeem maar geen stepjes meer...
Heb er jaren geleden ook de originele stepjes bovenop gezet met verleng busjes maar nooit iemand mee achterop gehad.
Zal ze maar weer eens op gaan zoeken 😜

984A382A-22C7-48DB-A510-B69E62DD7F06.jpeg
 
Hmmm, shit, da's wel heel tof natuurlijk...

Ik heb weleens custom made stepjes gezien waarbij de carbon hangers intact werdengelaten en dan een soort van extra stepje er tegenaan werd gemonteerd. Maar hoe dat ook alweer precies zat...

Ik zal morgen eens gaan zoeken op 'het internet', wie weet dat ik het nog ergens tegen kom.
Ja je kan “gewoon” een soort van lange bouten maken (asje met draad eraan) en die als stepje maken op de plek waar nu de bout door hanger/demper gaat :Y
 
Inmiddels een nieuw start relais geprobeerd wat niet heeft mogen baten, toen maar naar de startmotor gekeken. Gedemonteerd en getest of deze netjes draait op de accu...dat ziet er allemaal goed uit... Toch wil het blok geen aanstalten maken om rond te gaan. Momenteel hoor ik alleen mijn startrelais tikken en verder dan dat kom ik niet. Iemand een idee?....
 
Terug
Bovenaan Onderaan