Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Inmiddels een nieuw start relais geprobeerd wat niet heeft mogen baten, toen maar naar de startmotor gekeken. Gedemonteerd en getest of deze netjes draait op de accu...dat ziet er allemaal goed uit... Toch wil het blok geen aanstalten maken om rond te gaan. Momenteel hoor ik alleen mijn startrelais tikken en verder dan dat kom ik niet. Iemand een idee?....

Zelf een paar weken geleden ook een leuke zoektocht gehad. Bij mij ging het blok wel rond maar sloeg niet aan. Tot een zeker moment ''no start'' in het display verscheen. Bleek de omvalsensor te zijn. Wellicht heb je hier al naar gekeken...?
 
Inmiddels een nieuw start relais geprobeerd wat niet heeft mogen baten, toen maar naar de startmotor gekeken. Gedemonteerd en getest of deze netjes draait op de accu...dat ziet er allemaal goed uit... Toch wil het blok geen aanstalten maken om rond te gaan. Momenteel hoor ik alleen mijn startrelais tikken en verder dan dat kom ik niet. Iemand een idee?....
Wat gebeurt er dan als je de 2 dikke kabels op het startrelais met elkaar verbind?
Gewoon met een schroevedraaier contact met elkaar laten maken.
 
Beste apriliamannen,

Mijn RSV Mille heeft een 4-2 uitlaatsysteem... Nou heb ik een duositje aangeschaft.

Graag zou ik willen weten of "jullie" weten of de duostepjes van andere aprilia's die wel standaard een 4-2 systemen hebben op die van mij passen, zodat ik op beide stepjes een bevestegingspunt heb voor de uitlaaten.

Of zijn ze te koop?


Graag hoor ik van jullie...

De foto laat zien wat ik nu heb.

Ik heb met mijn Aprilia Falco precies het omgekeerde probleem. Heb voetsteuntjes (met aan beide kanten ook bevestiging voor de dempers) maar geen duozitje noch de ambitie iemand achterop te nemen. Probleem is dat hangers zonder steuntjes nauwelijks te vinden zijn omdat de RSV standaard maar met één demper kwam. Dus mocht je in zijn voor een ruil, al dan niet met wat bijbetaling van mijn kant, dan houd ik me aanbevolen.

40567%20Aprilia%20SL1000%20Falco%20-%20Rear%20Hugger%20%28GRP%29.jpg
 
De ‘06 RSVR is eruit, heb nog een restant aan ‘98 onderdelen, en dan is het exit Aprilia tijdperk.. veel mooir momenten meegehad, maar helaas helemaal klaar mee nu na 2 kapotte gen1 blokken en een niet te rijden houding op een gen 2 :Y

 
Wielen omgewisseld voor de verkoop.

Hier nog mensen met interesse? Voor hier gehele set vaste prijs €750
 

Bijlagen

  • 7B040681-F41F-4526-A241-45101435D079.jpeg
    7B040681-F41F-4526-A241-45101435D079.jpeg
    297,8 KB · Weergaven: 21
  • E2781BB0-7CE1-45E0-9332-0C4DDBD38459.jpeg
    E2781BB0-7CE1-45E0-9332-0C4DDBD38459.jpeg
    182,7 KB · Weergaven: 19
  • 1DD9D77B-0458-4B4F-A421-45FAEC122606.jpeg
    1DD9D77B-0458-4B4F-A421-45FAEC122606.jpeg
    199,1 KB · Weergaven: 19
De ‘06 RSVR is eruit, heb nog een restant aan ‘98 onderdelen, en dan is het exit Aprilia tijdperk.. veel mooir momenten meegehad, maar helaas helemaal klaar mee nu na 2 kapotte gen1 blokken en een niet te rijden houding op een gen 2 :Y


Heb je snel verkocht, gefeliciteerd met de nieuwe aankoop voor het circuit ook! Zag er heel tof uit! Benieuwd hoe die gaat bevallen tegenover de mille.
 
In het begin wilde de motor wel rondgaan maar niet starten, nu is ook dat zelfs niet meer aan de orde.... 😥

Je weet het verschil tussen starten (rondgaan) en aanslaan?
dit werkt verwarring in de hand,
Maar goed, wat is de accuspanning en wat doet die spanning als je de 2 dikke kabels op het startrelais met elkaar verbind?
En graag de accuspanning vermelden met wat cijfertjes achter de komma.
 
Je weet het verschil tussen starten (rondgaan) en aanslaan?
dit werkt verwarring in de hand,
Maar goed, wat is de accuspanning en wat doet die spanning als je de 2 dikke kabels op het startrelais met elkaar verbind?
En graag de accuspanning vermelden met wat cijfertjes achter de komma.
Het verschil tussen rondgaan en aanslaan ken ik wel ;)

Accu rust stand: 11.9
Accu contact aan: 11.5
Accu met startknop: 9.7

Als ik de + & - rechtstreeks op de startmotor zet gaat deze wel rond. Het blok echter niet.
 
Het verschil tussen rondgaan en aanslaan ken ik wel ;)

Accu rust stand: 11.9
Accu contact aan: 11.5
Accu met startknop: 9.7

Als ik de + & - rechtstreeks op de startmotor zet gaat deze wel rond. Het blok echter niet.
Accu eerst een nacht aan de lading hangen,
Hoe kan de startmotor rondgaan en de krukas(motor) niet?
Ligt de startmotor los naast de motor of is de startkoppeling kaduuk?
 
Accu eerst een nacht aan de lading hangen,
Hoe kan de startmotor rondgaan en de krukas(motor) niet?
Ligt de startmotor los naast de motor of is de startkoppeling kaduuk?
Startmotor lag er naast...

Tsja die kruk as... Zou het blok vast zitten?
Staat al een jaartje stil
 
Het verschil tussen rondgaan en aanslaan ken ik wel ;)

Accu rust stand: 11.9
Accu contact aan: 11.5
Accu met startknop: 9.7

Als ik de + & - rechtstreeks op de startmotor zet gaat deze wel rond. Het blok echter niet.

Had mijn accu ook laatst, als laden niet helpt direct vervangen voor een nieuwe. Te weinig spanning kan funest zijn voor je startkrans. Deze komt niet genoeg naar buiten en kan de zijkant van zijn tanden kapot slaan, met een hoop ellende in je motorblok als gevolg.

Als je startmotor de zuigers wel in beweging krijgt, maar de motor niet aanslaat en er verder ook geen relevante foutcodes zijn af te lezen en de bougies gewoon vonken, dan kan het zijn dat er iets is met je brandstoftoevoer. Bij mij was onlangs een van de leidingen van de hoge druk pomp ín de benzinetank gescheurd, met een te lage brandstofdruk als gevolg.
 
Had mijn accu ook laatst, als laden niet helpt direct vervangen voor een nieuwe. Te weinig spanning kan funest zijn voor je startkrans. Deze komt niet genoeg naar buiten en kan de zijkant van zijn tanden kapot slaan, met een hoop ellende in je motorblok als gevolg.

Als je startmotor de zuigers wel in beweging krijgt, maar de motor niet aanslaat en er verder ook geen relevante foutcodes zijn af te lezen en de bougies gewoon vonken, dan kan het zijn dat er iets is met je brandstoftoevoer. Bij mij was onlangs een van de leidingen van de hoge druk pomp ín de benzinetank gescheurd, met een te lage brandstofdruk als gevolg.
Neem aan als er dingen kapot slaan dat je dat wel moet merken en of horen?, de accu is redelijk recent, maar had al vrij snel problemen.

als een vd leidingen gescheurd zijn dan moet er toch ergens benzine komen waar het niet hoort, de motor moet sowieso een beurt maar heb weinig behoefte aan een toren hoge rekening door een niet lopende motor weg te brengen.
 
Neem aan als er dingen kapot slaan dat je dat wel moet merken en of horen?, de accu is redelijk recent, maar had al vrij snel problemen.

als een vd leidingen gescheurd zijn dan moet er toch ergens benzine komen waar het niet hoort, de motor moet sowieso een beurt maar heb weinig behoefte aan een toren hoge rekening door een niet lopende motor weg te brengen.

Ja, maar als je het hoort ben je te laat. Beter dus niet starten als je accu ruim ruim onder de 12,5 volt bij contact aan geeft (er zit een spanningsmeter in je instrumentarium, volgens mij knopje 'D'.

Het benzinefilter en de pomp zitten in de brandstoftank. Daar merk je dus niks van. Sterker nog, ik had gecontroleerd of er brandstof uit de leiding kwam aan de injectiekant en dat was het geval, maar kennelijk was de druk niet hoog genoeg. Ik was zelf ook ten einde raad, maar voor zo'n 200 euro hadden ze het probleem bij Roké bovenwater én gerepareerd.

Deze unit zit dus in je tank, dat afgeronde vierkante deksel sluit je tank aan de onderzijde af. Enige manier om het te controleren is door je tank te demonteren. Dan sowieso gelijk je brandstoffilter en slangetjes vervangen, kost amper wat, maar erbij komen is het probleem. De pomp kun je een paar seconden horen als je het contact aanzet en je oor tegen de tank houdt. (het zogenaamde 'primen')


APU_AP8106385-181207.jpg
 
Ja, maar als je het hoort ben je te laat. Beter dus niet starten als je accu ruim ruim onder de 12,5 volt bij contact aan geeft (er zit een spanningsmeter in je instrumentarium, volgens mij knopje 'D'.

Het benzinefilter en de pomp zitten in de brandstoftank. Daar merk je dus niks van. Sterker nog, ik had gecontroleerd of er brandstof uit de leiding kwam aan de injectiekant en dat was het geval, maar kennelijk was de druk niet hoog genoeg. Ik was zelf ook ten einde raad, maar voor zo'n 200 euro hadden ze het probleem bij Roké bovenwater én gerepareerd.

Deze unit zit dus in je tank, dat afgeronde vierkante deksel sluit je tank aan de onderzijde af. Enige manier om het te controleren is door je tank te demonteren. Dan sowieso gelijk je brandstoffilter en slangetjes vervangen, kost amper wat, maar erbij komen is het probleem. De pomp kun je een paar seconden horen als je het contact aanzet en je oor tegen de tank houdt. (het zogenaamde 'primen')


APU_AP8106385-181207.jpg
Slangetjes zijn alleen niet meer te bestellen (zelf vorige maand geprobeerd) maar het kleine slangetje is wel te vervangen voor een ander stuk slang, het stukkie met de bocht erin is lastiger.
 
Jawel je moet onderdompelbare slang hebben, SAE30R10 gekeurd bijv van gates 27093.


En oetiker klemmen oorklemmen


En eigenlijk loctite 518 vpor afdichting pp de tank. Maar is erg duur.

Klusje is zelf te doen. Laatst ook gedaan.
 
Het kleine stukje slang kan je dus niet zomaar voor een normaal rubber slang vervangen. Dit gaat zwellen en scheuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan