Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik dan toch voor de brembo sinterblokken aangezien alles een beetje in hetzelfde prijssegment zit.
@RG-gamma dat typernummer is specifiek voor de remklauw van de aprilia rsv? Of is dat typerend voor de compound?
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik dan toch voor de brembo sinterblokken aangezien alles een beetje in hetzelfde prijssegment zit.
@RG-gamma dat typernummer is specifiek voor de remklauw van de aprilia rsv? Of is dat typerend voor de compound?
Dat is het Brembo onderdeelnummer voor de sinterblokken voor een RSV.
 
Dank je wel! Ik heb ze zojuist besteld. Op ebay waren ze scherp geprijsd.
Maar nu ik toch in de vraagmodus zit :+ ... Ik heb een paar maanden geleden mijn slave clutch cilinder vervangen aangezien deze lek was. Ik heb wederom een orginele genomen aangezien een aftermarket een probleem kan opleveren.
Ik heb inmiddels dit systeem al 3 keer ontlucht (je kan het maar zeker weten) maar de koppeling blijft licht aangrijpen wanneer deze in versnelling staat met de hendel in. Is er iemand bekend met dit probleem?
 
Dank je wel! Ik heb ze zojuist besteld. Op ebay waren ze scherp geprijsd.
Maar nu ik toch in de vraagmodus zit :+ ... Ik heb een paar maanden geleden mijn slave clutch cilinder vervangen aangezien deze lek was. Ik heb wederom een orginele genomen aangezien een aftermarket een probleem kan opleveren.
Ik heb inmiddels dit systeem al 3 keer ontlucht (je kan het maar zeker weten) maar de koppeling blijft licht aangrijpen wanneer deze in versnelling staat met de hendel in. Is er iemand bekend met dit probleem?
Kan natuurlijk ook versleten platen zijn.
 
Screenshot_20200113-211954_Marktplaats.jpg


Ik ben op zoek naar deze. 😁

Met mijn huidige krijg ik mijn Falco stangetje niet goed gemonteerd om Een omgekeerd schakelpatroon te krijgen.
 
@mona-toetje ik heb net even gekeken maar ik kan hem zo gauw even niet vinden het kleine boutje. Misschien dat dat komt door de alibaba hendels welke gemonteerd zijn? Zou jij misschien een foto kunnen maken van het boutje? De master lijkt niet te lekken.

Mocht het dat schroefje niet zijn dan toch maar is een inspectie van de platen uitvoerenB| Wel vreemd dat het probleem zich pas heeft voorgedaan bij het monteren van een nieuwe slave. Of het is me niet eerder opgevallen dat kan ook:+
 
Ik heb er nu radiale pompen opzitten. Dus kan zo snel even geven foto maken. Maar hier zie je de pin die ik bedoel. Clutch Adjustment voorop de pin die je af kan stellen. En onderop het kleine imbusje. Step hem zo af dat je maximale slag hebt.
 
Mss is dit van toepassing door je ali hendels : "
What you need to understand is that fluid must be able to flow from the reservoir into the master cylinder when the lever is at rest. When you installed your new lever the piston was pushed too far blocking the flow of fluid."
 
Super! Ik heb hem inmiddels gevonden en ik zag dat onze engelse vrienden van apriliaperformance er ook een video van hadden gemaakt. Ik ga er morgen gelijk even mee stoeien en hopelijk is het probleem dan weg:}
 
Nou heb zojuist even geprobeerd de vrije slag te minimaliseren om zo het ontkoppelprobleem te verhelpen... maar zelf met de pin helemaal ingedraait ontkoppeld hij niet helemaal. Ik ben bang dat ik toch is moet gaan kijken naar de koppelingsplaten B|
 
Goedemiddag MF-ers! Sinds kort eigenaar van mijn eerste Aprilia en nu al verliefd. *O*
Ne een lange reeks van Japanse gillers, nu tijd voor een Italiaanse bruller. Gekocht als een winterproject omdat de motor niet wilde starten. Compleet verwaarloos opgehaald en, zoals ik verwachtte, de startkoppeling kapot.
Van de week de koppeling gemaakt en hij loopt als een malle! Nu tijd om 'm cosmetisch aan te pakken en nog een klein olielekje verhelpen.

Deze motor had al een MF sticker, dus ik kon 'm natuurlijk niet laten staan. :+

RSV-MIlle.JPG
 
Nou heb zojuist even geprobeerd de vrije slag te minimaliseren om zo het ontkoppelprobleem te verhelpen... maar zelf met de pin helemaal ingedraait ontkoppeld hij niet helemaal. Ik ben bang dat ik toch is moet gaan kijken naar de koppelingsplaten B|
Een hydraulische koppeling is zelfstellend, als de boel goed gewerkt heeft en er niks veranderd is kan het niet aan de afstelling zitten. Koppelings-platen worden wel dunner, maar niet dikker. En al ze dunner worden gaat ie slippen niet eerder aangrijpen.
Er is waarschijnlijk nog lucht in het systeem, lucht comprimeerd waardoor de slag (binnenin) kleiner wordt en de koppeling niet goed vrijkomt. Meestal voelt de hendel dan ook sponsig aan.
Of zoals gemeld, de alibaba hendels zijn net niet goed genoeg gekopieerd.
Daar zou ik het eerste naar kijken.

Edit, zoals ik het nu lees heb je de pin in het tonnetje gedraaid, dan wordt de slag nog korter en ontkoppeld ie nog minder.
 
Laatst bewerkt:
@midlifecrisis ik kan me niet herinneren hoe het ontkoppelen is geweest voordat ik de slave cilinder had vervangen.
Voor wat betreft het tonnetje... als ik het filmpje van apriliaperformance goed begrijp, als jj deze verder in draait zal de master cilinder met inknijpen nog verder worden ingedrukt met als gevolg dat hij 'meer' zou moeten ontkoppelen? Enige nadeel van teveel indraaien is dat je vrije slag er niet meer is waardoor de olie bij warm worden weer uitzet en omdat hij nergens heen kan je licht ontkoppelt tijdens rijden ( dus een slippende koppeling)?

Ik heb gisteren ook met de motorzaak hier in de buurt gebeld (was voorheen een apriliadealer), maar deze zei dat als hij gewoon schakelt en als je hem gewoon in zijn vrij krijgt wanneer die warm is dat je er dan niet teveel aandacht aan moet besteden.

Toch een beetje een vreemd verhaal lijkt me aangezien je hem toch heel licht aan voelt grijpen als je erop zit. Hij gaat niet naar voren maar je voelt wel lichte weerstand. Wat denken jullie?
 
Tonnetje moet niet te ver. Dan komt er juist weer minder vloeistof doorheen. Hij moet net daarvoor zitten beetje pielen en testen is het om de sweetspot te vinden Maar ik denk dat je gewoon nog beter moet ontluchten. Of je master is lek
 
@midlifecrisis ik kan me niet herinneren hoe het ontkoppelen is geweest voordat ik de slave cilinder had vervangen.
Voor wat betreft het tonnetje... als ik het filmpje van apriliaperformance goed begrijp, als jj deze verder in draait zal de master cilinder met inknijpen nog verder worden ingedrukt met als gevolg dat hij 'meer' zou moeten ontkoppelen? Enige nadeel van teveel indraaien is dat je vrije slag er niet meer is waardoor de olie bij warm worden weer uitzet en omdat hij nergens heen kan je licht ontkoppelt tijdens rijden ( dus een slippende koppeling)?

Ik heb gisteren ook met de motorzaak hier in de buurt gebeld (was voorheen een apriliadealer), maar deze zei dat als hij gewoon schakelt en als je hem gewoon in zijn vrij krijgt wanneer die warm is dat je er dan niet teveel aandacht aan moet besteden.

Toch een beetje een vreemd verhaal lijkt me aangezien je hem toch heel licht aan voelt grijpen als je erop zit. Hij gaat niet naar voren maar je voelt wel lichte weerstand. Wat denken jullie?

Ik zie wat je je bedoelt met indraaien, dat is idd goed, de andere zijde wordt langer en dat is de bedoeling.
Ik twijfel ook aan je hendels, zelf heb ik een vreemde ervaring met vervangingshendels, 2 * zelfs. Op de oude fireblade en
met de SP1 ook.
heb je de originele nog geprobeerd?

Hoe heb je ontlucht?, sommigen doen er een slangetje op en pompen dan een tijdje, maar vaak zit de nippel zo ruim in het
schroefdraad dat elke keer als de hendel losgelaten wordt er iets lucht aangezogen wordt.
Ik ontlucht wel met een slangetje maar draai voor het loslaten van de hendel de nippel dicht, dan kan er geen lucht
aangezogen worden.

Verder, als je een paddock stand hebt en je zet de fiets daarop moet je met draaiende motor en in een versnelling
met je voet toch wel heel makkelijk het achterwiel tegen kunnen houden. (met een warme motor zeker)
Als de motor constant aangrijpt is dat soms verdomd lastig, bij een stoplicht of zo.
 
Helaas heb ik de motor toen gekocht van iemand die ook hier actief was. Deze hendels zaten er toen al op en heb er geen orginele bij gehad.

Ik ga nog maar eens proberen fanatiek de koppeling te ontluchten.
Voor wat betreft de maste cilinder... ik heb nog geen lekkages kunnen waarnemen maar hij staat nu onder streng toezicht.

Mocht ontluchten niet lukken zal ik is gaan kijken voor orginele hendels
 
Hoeft ook niet perse te lekken. Maar je stuur iig op het hoogste punt zetten en helemaal naar rechts draaien. En beetje met een sleutel op de master tikken als je ontlucht
 
Tonnetje moet niet te ver. Dan komt er juist weer minder vloeistof doorheen. Hij moet net daarvoor zitten beetje pielen en testen is het om de sweetspot te vinden Maar ik denk dat je gewoon nog beter moet ontluchten. Of je master is lek
Bijna goed :P als je hem te ver draait heb je kans dat de zuiger niet ver genoeg terug komt waar door je koppeling in geknepen blijft, evarings deskundige hier :), ik vervang elk jaar de koppelings olie en elk jaar stond ik enorm te klooien om de boel weer goed ontlucht te krijgen, tot ik vorig jaar eens naar de rem keek en me opeens opviel dat daar gewoon een ontluchtings nippel zit (boven dus) en bij de koppeling dus niet.

Simpele oplossing was dus met een doek de banjo omwonden om lekkage te verminderen koppeling inknijpen en de banjo bout gelost waar dus een lading lucht uitkwam.
Daarna was het nog heel even op de master ontluchten en weer perfect.
 
Voor een Gen1 zoek ik duostepjes, voornamelijk om de uitlaat vast te zetten. Kom ik met die van een Gen2 ook weg qua lengte? Dit in plaats van die lange zwarte dingen. Ik weet dat ik een gaatje extra in het subrame mag maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan